Toyota – Sprema se GT86 GT4
Ne, GT4 u nastavku naziva ovog već na sva usta nahvaljenog automobila nema veze sa istoimenom igrom sa prošle generacije Playstation konzole, već sa automobilom napravljenom i pripremljenom za stazu – i to prema FIA-inim GT4 specifikacijama.
Svi znamo koliko je uspjeha Toyota zabilježila tijekom godina i godina nastupanja na stazama širom svijeta. Također, svi znamo i koliko su se unutar određenih kategorija natjecanja u sklopu auto-sporta isticali Toyotini modeli poput Celice, Starleta, Corolle ili Supre. S druge strane, isto tako se jako dobro zna koliko je Toyota sama sebi dala pljusku u sklopu Formule 1, pa se zapravo slobodno može zaključiti kako je kroz nekoliko desetljeća za ovu slavnu japansku tvrtku u svijetu automobila bilo i uspona i padova.
No ono na čemu bi se Toyoti definitivno trebala "skinuti kapa" jest upornost i ustrajnost u svemu čega se ovaj automobilistički gigant dotakne – ponekad čak i suluda upornost koja na kraju ne luči ama baš nikakav rezultat, no tako vjerojatno treba biti, zar ne?!
U svakom slučaju, Toyota ne krije činjenicu kako za po mnogočemu revolucionaran model GT86 postoje opaki planovi u smislu nastupa na stazama, pa stoga ni ne čudi najava kako je Toyota u kombinaciji sa tvrtkom GPRM proizvela GT86 prema GT4 specifikacijama koje propisuje FIA, te time stvorila lagan, malen i iznimno agilan automobil koji bi itekako mogao konkurenciji u sklopu britanske GT-serije i GT4 serije natjecanja u općenitom smislu mogao pomrsiti račune.
Motor je pomalo kontroverzan, obzirom da je danas već opće poznat stav koji je stigao iz Toyote u obliku objave kako motor pod haubom GT86 neće biti potpomognut Turbo-punjačem. Dapače, iz Toyote su se čak pomalo i pobunili kada je Subaru krenuo sa razvojem STi-verzije modela BRZ (koji je, podsjetimo, brat blizanac Toyote GT86), obzirom da njihov Turbo-punjačem potpomognut motor onaj izvorni koji se nalazi u GT86 čini pomalo neuvjerljivim u smislu snage i performansi. Stoga je zdrava logika nalagala da se i pod haubu GT86-ice u GT4 izvedbi jednostavno ugradi "turbina" i time se postigne željeni učinak koji bi trebao zadovoljiti specifikacije propisane FIA-inim pravilnikom, no paralelno s time iz male Toyote napraviti sposoban trkaći automobil.
Dakle, motor je i dalje 2-litreni 4-cilindraš sa 16 ventila i direktnim ubrizgavanjem goriva, no u ovoj verziji uz pomoć (u ovom slučaju pomalo kontroverznog) Turbo-punjača izvlači se maksimalna snaga u rasponu od 360 do 400 konjskih snaga, što bi trebalo biti sasvim dovoljno da GT86 GT4 na stazama diljem svijeta bude itekako uvjerljiv automobil.
Iako najave ne preciziraju kada će konkretno "baby-racer" iz GPRM-a na stazi doživjeti premijeru, govorka se kako bi se GT86 GT4 po prvi puta izvan konkurencije trebao pojaviti na nekom od natjecanja tijekom svibnja ili lipnja ove godine i time kompletirati fazu vlastitog testiranja, te u sklopu konkurencije nastupiti tijekom jeseni.
Nama (tj. meni) ostaje pratiti razvoj situacije i shodno tome plasirati i konkretne informacije, što definitivno neće biti teško obzirom na činjenicu da jednostavno obožavam ovaj automobil.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images