Toyota – patuljasti GT86
Japanci većinu vremena nisu baš pretjerano normalni, tj. ono što je njima normalno, ostatak svijeta često smatra u najmanju ruku čudnim. No kad je riječ o poslu i predanosti, nema nacije na svijetu koja je u stanju zasjati toliko jako svojom upornošću i idejama. Pa eto još jedne doista posebne…
Kada se rade prezentacije automobila, najčešće se radi ili o auto-salonima diljem svijeta gdje se iste najavljuju kao premijere namijenjene kompletnoj javnosti. Drugi način u pravilu uvijek involvira auto-novinare koji se tada raspišu i (najčešće) nahvale određeni automobil na sva zvona.
Dakle, u pravilu bismo mogli reći kako su rijetka odstupanja od ova dva načina prezentacije automobila, no kako kaže ona stara narodna, upravo "iznimke potvrđuju pravila", pa eto…jedna se neki dan dogodila od strane jednog od najvećih proizvođača automobila na svijetu – Toyote.
Ono što su Japanci osmislili za još malo popularizacije već ionako mega-popularnog modela GT86, kojem je inicijalna namjena u novim vremenima vratiti djelić stare slave i vozače tog automobila još jednom približiti onom iskonskom osjećaju vožnje, ukratko je izrada patuljaste verzije modela GT86 i to uživo pred svim zainteresiranim posjetiteljima inžinjerskog festivala TES 2012 (što je skraćenica za Toyota Engineering Society udrugu koja je ujedno i glavni organizator ovog sajma inovacija), bilo da se radi o predstavnicima medija ili generalne populacije.
Ono što se na posebnoj pozornici događalo je u pravilu slijedeće: dovukao se Daihatsu Midget – inače popularno dostavno vozilo koje smo čak i u slavnoj igrici Gran Turismo s kontrolerom svoje PlayStation konzole u rukama guštom vozikali po stazama i od njega je ubrzo nastala samo platforma, jer su marljivi Japanci u roku "keks", odnosno u samo 44 minute poskidali sve ono što taj automobil čini kompletnim u smislu karoserije i ostalih komponenata – sve do gole šasije. Zatim je na pozornicu dovedena Toyota GT86 u svom stvarnom gabaritnom izdanju, a tek nekoliko sekundi nakon toga na pozornicu je donešena hrpetina dodatnog alata, te je krenuo redizajn šasije Midgeta, kako bi se na nju montirale samo četiri komponente karoserije minijaturne i posebno izrađene Toyote GT86 koja izgleda kao da je izašla iz nekog vica.
Uglavnom, kada je cijela priča završila, odnosno nakon manje od dva sata (koliko vjerojatno traje godišnji odmor u Japanu), model GT86Q odvezao se sa pozornice među posjetitelje i sve ostale koji su svojih dva sata odvojili kako bi pogledali ovu predstavu najluđih inžinjera na svijetu.
Iako se radi "samo" o demonstraciji sile i GT86Q neće nikad krenuti u serijsku proizvodnju, fenomenalno je vidjeti kako stvari izgledaju kada se malo odmaknu iz suhoparnog marketinga od kojeg dolaze reklame u svojim standardnim oblicima.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Toyota Archive