Toyota – Jedan Super 86
Pikes Peak – ta divna utrka u sklopu koje je moguće vidjeti neke apsolutno fenomenalne spojeve čovjeka i stroja. Iz godine u godinu vrijeme potrebno za prevaljivanje ukupno skoro 20 km sve sile zavoja koji su glavno obilježje samog uspona, sve je kraće i kraće, a kako sada stvari stoje, uskoro bi se moglo još pomalo skratiti.
Naime, još od davne 1916. godine minulog stoljeća ljudi u opakim strojevima pokušavaju prijeći ovu legendarnu brdsku stazu smještenu u američki Colorado Springs i posutu sitnim šljunkom i pijeskom. Mnogima je to uspjelo, no mnogi su i poginuli pokušavajući.
Gomila poznatih vozača odvažila se u nekom času pokušati što je brže moguće proći ukupno skoro 160 zavoja od kojih je skoro 20 kilometara dugačka staza napravljena na sasvim prirodan način, pa tako slavnih imena na listi onih koji su pokušavali iz godine u godinu smanjiti vrijeme potrebno za prolazak staze u cijelosti ima jako puno.
Ako se samo spomenu imena poput Mario Andretti, Michéle Mouton, Martin Schanche, Walter Röhrl (bez mačke), Ari Vatanen, već otprilike postaje jasno kolika je količina slavnih vozača pokušavala iz godine u godinu sam put zavojima i ravnicama Pikes Peak planine skratiti za pokoju stotinku.
Naravno, takvog što se ne održava baš prečesto, odnosno točnije jednom na godinu sva sila vozača iz ove ili one forme motorsporta svrati na čašicu čaja i koji "đir" po stazi, tako da je "utrka do neba" (kako Pikes Peak International Hill Climb zovu od milja) iz godine u godinu sve posebnija.
Istovremeno, automobili koji danas pohode stazu i samo natjecanje poprilično su nenormalni u svim pogledima, a isto tako (ako ćemo iskreno) djeluju i vozači opsjednuti snagom, tehnikom i brzinama do granica samouništenja.
Kako to obično biva, svaka takva legendarna utrka mora imati i nekolicinu vozača koji se tijekom nje posebno ističu, no usprkos slavnim imenima koja stoje na listi onih koji su do današnjeg vremena sudjelovali, u današnje vrijeme pod reflektorima postoje samo dvojica.
Jedan od njih je Rhys Millen – čovjek koji u sklopu karijere trenutno uništava konkurenciju na Formula Drift natjecanjima diljem Amerike, no istovremeno svake godine svrati na Pikes Peak nekome uzeti mjeru. Dapače, Hyundai Genesis Coupe itekako je dobro poslužio da gospodin Millen prošle godine sa trona skine onog drugog – simpatičnog djedicu kojeg od milja ekipa zove Monster. Naravno, radi se o neponovljivom 62-godišnjaku po imenu Nobohiro Tajima koji je posljednjih godina na toj utrci učinio čuda.
Iako je dosadašnjih godina Nobohiro "Monster" Tajima po tom slavnom brdu vozikao preko tisuću konjskih snaga jake modele Suzukija, ove godine priča prelazi pod ingerenciju jedne druge tvornice (tj. marke automobila) – Toyote.
Naime, obzirom na fenomenalan uspjeh Toyotinog povratka među elitu u smislu zabavnih malih automobila sa stražnjim pogonom uobličenog u model GT-86 nije nimalo čudno da se od strane Toyote pokušava napraviti i neki rekord, pa je tako došlo do ideje za "Monstera" napraviti jedan po svemu poseban GT-86 za ovogodišnji Pikes Peak.
U pravilu informacija i nema pretjerano puno, pa izuzev činjenice kako Toyota Super86 (kako se za ovu prigodu zove) stiže u Colorado sa Tajimom za volanom mogu navesti i hrpu pretpostavki koje se mogu izvesti iz dosadašnjih automobila kakvi su pristupali s istim tim simpatičnim monstruoznim djedicom za volanom.
Naime, automobil za Pikes Peak nema skoro nikakve veze sa onim tvorničkim modelom, te takvi natjecateljski automobili prije svega podrazumijevaju kompletno izobličenu karoseriju, preko tisuću konjskih snaga i sve komponente striktno i posebno izrađene upravo za ovu utrku, pa nekako ne vidim razloga i svrhe da se ta tradicija promijeni.
No obzirom da detalja doista u ovom času nema puno, bolje je ne špekulirati oko ovog ili onog.
U svakom slučaju znam koliko je Tajima sposoban za volanom, tako da nekako mislim da će ove godine rekord od ukupno 9 minuta i 46 sekundi (kojim je prošle godine prijašnji Tajimin rekord skinut za oko 5 sekundi od strane Rhysa Millena) još pasti za koju sekundu od strane "Monstera" i GT-86-ice, no živi bili pa vidjeli hoće li doista tako i biti. U svakom slučaju biti će gušt pratiti i gledati još jedno stvaranje povijesti – makar jednogodišnje.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com