Subaru – najbrži STi na “Ringu”
Svako toliko neki se proizvođač automobila krene s nekim od modela boriti sa "zelenim paklom" Nürburgringa, a među tvrtkama koje svoje djelovanje baziraju na polju tuninga, takvih je borbi još više. No ovaj pokušaj koji uz sebe veže jedan poseban Subaru upravo je postao najbrži od svih dosadašnjih koji uz sulude brzine podrazumijevaju ovog japanskog proizvođača automobila.
Poznavatelji Rallya itekako dobro znaju što imena Subaru i Impreza znače u tom svijetu – savršenu agilnost, iznimnu sposobnost i potentnost, te strahovito puno dobrih rezultata koji se vežu uz te (najčešće) plavo-žute automobile s četverim vratima.
Premijerno prikazana prije punih dvadeset godina na Rallyu 1000 jezera, Impreza je od samih početaka pokazivala što se sve može kad se nekolicina pametnih inženjera skupi u jednu prostoriju i bez pauze za kavu odluče napraviti jedan po svemu izniman automobil, pa stoga ne čude nebrojene pobjede na praktički svim zamislivim podlogama na kojima je Rally moguće voziti.
No da sad ne ulazimo u statistike i slične brojčane vrijednosti, reći ću samo kako skoro niti jedan automobil u svijetu Rallya nije doživio kultni status poput Impreze – tim više što se ista proizvodi i dan-danas.
No ovo nije priča o Rallyu, već jedna sasvim drugačija…tunerska…ona koja govori o tome što se sve može učiniti kada se pametnim inženjerima pridruži još pokoja pametna glava izvan njihovih redova, odnosno preciznije, radi se o glavama koje tvore jednu od ponajboljih tvrtki na području tuninga – britansku tvrtku pod nazivom Revolution.
Izvana ova Impreza govori priču kakva je na prvi pogled viđena već mali milijun puta, no već na drugi pogled stvari ipak izgledaju kudikamo drugačije. Za početak, tu su zavarena zadnja vrata i bokovi koji dimenzijom u smislu širine premašuju čak i legendarnu verziju Impreze pod nazivom 22B, a svemu tome dodan je i set 19-inčnih OZ Superturismo LM kotača, karbonska prednja i aluminijska stražnja hauba, te ponešto stanjene staklene površine. Dakle, slobodno se može reći kako se zapravo radi o inicijalnoj ideji koja podrazumijeva kuru mršavljenja.
Naravno, eksterijer govori jednu priču koju ono što se nalazi pod haubom savršeno nadopunjava, pa u toj maniri spomenimo par stvarčica koje su Project STi Nürburgring Imprezi itekako pripomogle jednom vozaču da s trona skine oko dvije godine staro vrijeme staze jednog drugog vozača Impreze STi u svom tvorničkom izdanju. No prije nego nastavim s detaljima oko svega onog što ovoj Imprezi diže snagu, spomenut ću ime tog vozača koji stoji iza tog dvije godine starog rekorda od točno 7 minuta i 55 sekundi, a radi se o čovjeku koji se zove Tommi Makinen.
Već sam spomen tog legendarnog imena govori poprilično puno, zar ne?! No to nije sve…
Dakle, vratimo se motoru.
Snaga dolazi iz 2,2-litarskog I4 motora (naravno, "Stroker kit" je u igri, i to ni manje ni više, već marke Cosworth) i uz obaveznu primjenu Turbo-punjača – baš kao i na svim drugim Imprezama STi do sad, no ovaj motor ipak razvija ponešto više konjskih snaga od Impreze u svom tvorničkom izdanju, pa je tako brojka na mjerenju snage putem valjaka ispala u obliku brojke 508, uz maksimalni okretni moment od oko 700 NM, odnosno reklo bi se sasvim dovoljno.
No iz Revolutiona se kunu kako za postizanje vremena od 7:53:08 nije korišteno svih 1,9 Bara tlaka turbine, već tek oko 1,3 Bara, što je pak dovoljno za tek nešto više od 400 konja, kojima je njihova Impreza raspolagala tijekom postizanja za jedan Subaru rekordnog vremena na Nordschleifeu.
Doduše, snaga bez kontrole (kako reklama kaže) ne znači ništa, pa su se dečki iz Revolutiona uz obaveznu kuru mršavljenja koju je njihova Impreza prošla odlučili i na igrarije s ovjesom, prije svega kroz Tein ProFlex ovjes na navoj s EDFC daljinskim sistemom kontrole visine i tvrdoće amortizera, koji uz izmijenjene stabilizatore i još pokoji vitalan dio čine da Impreza po stazi vozi kao po šinama.
Naravno, gore spomenuti kotači uvelike su pripomogli ogromnoj količini "gripa", a isti su u smislu pritiska u gumama dodatno oplemenjeni kontrolnom "uricom" u samoj (većinom u Alcantaru presvučenoj) kabini, kako bi vozač u svakom momentu znao kako se gume zapravo ponašaju na stazi.
Uglavnom, rekordno vrijeme za jedan Subaru je postavljeno nakon dvije godine držanja istog od strane jednog mega-profesionalnog vozača u jednom striktno za brzine usmjerenom automobilu. Doduše u tvorničkoj izvedbi, no čak ni to ne umanjuje sav trud i uspjeh koji je ekipa iz tvrtke Revolution polučila na Nordschleifeu, tako da bilo kako bilo, no svaka čast i njima i produktu njihovog truda – Imprezi sa sufiksom Project STi Nürburgring.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images
VIDEO: YouTube.com