Subaru – BRZ STi izlazi sa 280 konja
Izgleda da se strasti nikako ne smiruju po pitanju magičnog trojca koji je u obliku GT86/BRZ/FR-S modela nedavno nastupio na svjetsku automobilističku scenu. I dok je Turbo verzija GT86 najavljena za japansko tržište, iz STi-ja stižu lijepe vijesti.
Iako je u zadnje vrijeme vijest o jačoj verziji Subaru BRZ-a često demantirana iz oficijelnih krugova, izgleda da su u ovom slučaju novinari i javnost ipak imali pravo očekujući jaču verziju modela, jer se ista sprema za izlazak na tržište 2014. godine.
Kako naši izvori tvrde, ne samo da se model sprema za izlazak na tržište, već je i u poodmaklim fazama izrade, no za razliku od standardnog modela koji je napravljen u kooperaciji sa Toyotom, STi ovu jaču verziju razvija na svoju ruku.
Dakle, nekako nismo skloni vjerovati kako Toyota i Scion blagonaklono gledaju na ovaj projekt.
Planovi jače verzije prije svega podrazumijevaju isti onaj 2-litarski motor sa četiri cilindara koji u Toyoti GT86 egzistira na tržištu, no uz dodatak "Twin-Scroll" Turbo punjača, što bi po navodima trebalo rezultirati snagom od 280 konjskih snaga i okretnim momentom od nekih 340 Nm okretnog momenta, što će se u kombinaciji najvjerojatnije poprilično kositi sa trenutnim normalno aspiriranim motorom i njegovim DI/port sistemom ubrizgavanja goriva, no sigurni smo kako će se taj eventualan problem riješiti tijekom daljnjeg razvoja trenutnog koncepta.
Uglavnom, sa spomenutih 280 konja, snaga u prijevodu raste skoro 50% u odnosu na standardni motor, što je za jedan tvornički dodatak u smislu snage u svakom slučaju hvale vrijedan podatak, a samim povećanjem snage i povećanim brojem u smislu okretnog momenta, Subaru BRZ STi bi mogao vrlo lako prijeći iz sportski-orijentiranog automobila u pravi sportski automobil kakav bi svatko itekako rado gledao ispred zgrade na parkingu držeći ključeve u rukama.
No naravno da dorade na BRZ-u neće biti samo u smislu motora, već ako je suditi po glasinama s jedne strane i iskustvima iz prošlosti s druge, BRZ STi bi mogao napredak doživjeti i na polju ovjesa, kočnica, a i aerodinamičkih i optičkih dodataka, što će ga zasigurno učiniti još poželjnijim automobilom nego što u ovom trenutku jest.
Jedini je problem u cijeloj priči što BRZ u STi verziji najvjerojatnije neće vidjeti naše tržište, no pretpostavljamo da će se kao i GT86 Turbo moći dopremiti ukoliko za to bude postojao interes. No vidjet ćemo.
Za sada je jedino bitno da se razvoj ovog dugo iščekivanog automobila i dalje nastavlja.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Sti.jp i Google Images