Spyker – Stiže li uskoro novi model?
Nakon svakojakih situacija koje su se događale nakon konačnog bankrota SAAB-a, nije bilo sigurno hoće li Spyker više pokušavati osmisliti nešto novo čime bi se makar dopunila gama modela. No eto, ipak stižu dobre vijesti, jer model B6 Venator je u poodmaklom stadiju razvoja.
Kada se prosječan čovjek sjeti zemlje poput Nizozemske, postoji mnogo toga što mu kao asocijacija može pasti na pamet, no vjerojatno samo šačica ljudi kao prvu asocijaciju vidi proizvodnju ultra-ekslkuzivnih sportskih automobila tvrtke Spyker. Iskreno, ništa čudno, jer Spyker je u smislu prodaje automobila na globalnom tržištu prisutan u promilima, tako da je čak prava rijetkost vidjeti neki od primjeraka na cesti. Dapače, sva tri primjerka koja sam osobno doživio u stvarnom svijetu, bila su u sklopu izlagačkih prostora na salonima automobila, što i nije neki gušt u usporedbi sa npr. vožnjom nekog od primjeraka po stazi, zar ne?! No tako stoje stvari i Spyker je za mene jedan od onih proizvođača čije automobile guštam na slikama i pokojem salonu, vjerujući u teoriju toga što rade u obliku automobila.
Upravo iz tog razloga sam bio poprilično loše volje kada su se pojavile špekulacije kako propali SAAB uz sebe na dno vuče i tu nizozemsku tvrtku, koja bi zbog dugova uskoro trebala zatvoriti svoja vrata i priključiti se "Ode još jedan" trendu kakav je obilježio 2012. godinu i "automobile iz šupe" (kako ih mnogi od milja nazivaju). No eto, ipak se na kraju dogodila i pokoja dobra vijest, pa među inima i Spyker ipak preživljava. Dapače, ne samo da preživljava, već najavljuje model koji bi trebao zapapriti postojanje prije svega njemačkom proizvođaču Porsche, obzirom je izmišljotina nazvana B6 Venator zapravo bazirana na Lotusovom modelu Evora, te je zamišljen kao direktan konkurent novoj generaciji Porscheovog Caymana.
Za one koji nemaju pojma o čemu se radi, recimo to ovako: B6 Venator je idejno zamišljen kao automobil čija je karoserija u cijelosti izvedena od karbonskih vlakana, u kombinaciji sa šasijom od Aluminija, što u prijevodu znači oko 1,300 kilograma ukupne mase automobila. E sad, kako ta masa ne bi bila pretjerana u odnosu na snagu, ideja je centralno smjestiti 3,5-litarski V6 motor sa 375 konja (najvjerojatnije iz Lotusa Evore), kojim bi se dobio pozitivan omjer snage u odnosu na težinu, te time i konkretna vozna svojstva u smislu ubrzanja i maksimalne brzine.
Doduše, sve je to još uvijek na neki način teorija, obzirom u medije još nisu procurile konkretnije informacije, no kako sad stvari stoje, B6 Venator bi svojim performansama u teoriji trebao zasjesti negdje između Porscheovih modela Cayman S i 911 Carrera.
Iako se do prije nekoliko dana na službenim stranicama Spykera moglo vidjeti tek nekoliko linija koje bi otprilike prikazivale siluetu novog modela, ipak se neki dan pojavio konačan proizvod i B6 Venator u svojoj stvarnoj formi.
Nekima se odmah dopao, nekima se nikako ne dopada ni nakon stotog pogleda na fotografiju, no mišljenja sam kako bi novi "mali" Spyker itekako dobro trebao poslužiti u smisolu konkurencije kojom već godinama vlada Porsche.
Istini za volju, čak je i sam direktor Spykera, gospodin Vicor Muller izjavom kako je "Svatko tko kaže kako mu je namjera izraditi ubojicu Porschea, treba otići na psihijatrijsko promatranje" jednostavno lud ili baš i ne razumije kakve automobile ta tvrtka proizvodi, pa je pretpostavka kako zapravo u Spykeru ne ciljaju ni na što posebno u smislu dijela kolača na tržištu, već kako za sad stvari stoje, modelom B6 Venator pokušava se samo preživjeti i prodajom nešto manjeg automobila napraviti podlogu za neke bolje dane same tvrtke.
U svakom slučaju moram priznati da mi je baš drago da Spyker nastavlja gdje je stao prije debakla sa SAAB-om i B6 Venator mi se istovremeno baš dopao. Nadam se samo da će i tim modelom otići do kraja, no i da ga baš neću morati samo gledati po salonima automobila i tek na pokojoj fotografiji.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: NetCarShow.com, CarBuzz.com i Google Images