Shelby – Proširena Super-Zmijurina
Kada bi se u ovom času održavao izbor za najluđi automobil u svim segmentima koji bi čak i krajnje nenormalnoj osobi mogli pasti na pamet, ovako dorađeni Mustang GT500 bio bi definitivno među prva tri mjesta.
Shelby je već desetljećima sinonim za poprilično lude automobile kakvi se najčešće dopadaju ljudima sa poprilično uvrnutim mentalnim sklopom. Nerijetko su automobili koji nose to slavno prezime nikad prežaljenog pionira u mnogočemu vezanom uz auto-industriju i često oplemenjivanje postojećih modela proizvedenih u Fordu poprilično divlji i po mnogočemu bolesni automobili, no od prije nekoliko dana sva ta bolest pod haubom i kroz agresivan dizajn uzela je još više maha.
Oblik ovog ludila baziran je na Mustangu GT500 i nazvan Super Snake Widebody, što već samo po sebi zvuči poprilično konkretno, no tek kad se malo uđe u dubiozu oko ovog najnovijeg uratka sa potpisom legende, počinje se nazirati prava slika.
Dakle, Ford Mustang je kao automobil već u tvorničkom obliku poprilično zanimljiv. Istina, neka od rješenja (pogotovo u smislu ovjesa) kojima su tehnolozi i inžinjeri pribjegli još u tvornici, zapravo su ista kao i prije pedeset godina, no to kod američkih automobila u općenitom smislu i nije neko iznenađenje, pa na takve "sitnice" ni ne obraćamo toliko pažnje koliko na retro izgled i sve ono što Mustang već samom svojom pojavom znači za zaljubljenike u sve ono Američko na četiri kotača.
Nazvati Mustang legendarnim automobilom često nije dovoljno, jer jedan od najprodavanijih automobila svih vremena i dalje živi i u sklopu zadnjih nekoliko generacija sve je bolji i ljepši. No to očito nije dovoljno ekipi koja je odgovorna za ovu varijaciju na temu Mustanga u svom najjačem izdanju, pa su ga odlučili ne samo ojačati i ubrzati, već i proširiti.
Ideja je u osnovi (očito) bila poigrati se sa maksimalnom širinom kotača s kojima bi GT500 Super Snake bio vozljiv i barem donekle upotrebljiv, a to je značilo da se eksperimentiranje jednostavno moralo proširiti i na "limariju", tj. blatobrane.
Ono što je uslijedilo je u najmanju ruku rečeno nečije upražnjavanje megalomanskih sklonosti, jer na ovom je Mustangu širina stražnjih kotača jednaka promjeru istih na nekom malom automobilu – točnije trinaest inča, dok je promjer kotača povećan na ukupno dvadeset inča, što je jednostavnim jezikom najlakše nazvati orgomnim kotačima u svim pogledima.
Kako bi 13×20-inčni kotači stali pod rubnjake, naravno trebalo se poraditi i na tom dijelu automobila, pa je za GT500 Super Snake moguće u svojstvu kupca naručiti čak tri verzije modela – onu sa netaknutim rubnjacima i blatobranima, pod koje stanu 10×20-inčni kotači, te u obliku varijacije na temu koja podrazumijeva proširivanje samo stražnjeg dijela automobila, ili pak sva četiri blatobrana, kako bi finalna kombinacija ispala u obliku spomenutih 13×20 inča sa stražnje i 11×20 inča sa prednje strane.
No ni to nije sve, obzirom je cijela priča oko kotača čijim je uvećavanjem i proširivanjem njihovog traga poanta jednostavno "grip" koji je na ovom automobilu itekako i prijeko potreban za koliko-toliko prenošenje jednostavno ogromne snage na predimenzionirane stražnje kotače.
Naime, u smislu motora pod haubom također je umno oboljelim kupcima i megalomanima u općenitom smislu omogućen izbor snage kojom žele raspolagati, pa se tako nude dvije verzije istog 5,8-litarskog V8 motora – ona "bazna" sa 662 konjske snage i ona "entuzijastična" sa 850 konja, te naravno uz garanciju od dvije godine. Zvuči nevjerojatno, no istinito je, a i savršeno legalno što se američkih zakona i atesta tiče.
Performanse koje su sa svim tim konjima pod haubom moguće za sada nisu izmjerene, no govorka se o manje od četiri sekunde od stajaćeg položaja do brzine od 100 kilometara na sat, te o maksimalnoj brzini od preko 320 kilometara na sat, što je sasvim dovoljno, zar ne?!
Doduše, nekako sam osobno nesklon vjerovati u mogućnost toliko brzog "ispaljivanja" do "stotke" jednog automobila sa toliko ruralnim ovjesom, no s druge strane Shelby kao tvrtka ne laže, pa je vjerojatno ipak moguće.
Potencijalno teško oboljelim kupcima također je ponuđeno i nekoliko opcija u smislu dodatnog sistema hlađenja – što motora, što ogromnih kočnica, a u ponudi te također naznačeno i nekoliko komponenata kojima je cilj učvršćivanje i olakšavanje karoserije, no najbolja od svega jest činjenica da u Americi cijena kompletno izobličenog Shelbya GT500 Super Snake Widebody ne prelazi 50,000 Eura, što je cijena jednog sasvim običnog i ne baš pretjerano brzog ni opremljenog automobila srednje klase u našim krajevima.
Bilo kako bilo, ako sam ikad poželio Mustang, onda sam na tu činjenicu zaboravio vidjevši prve fotografije i opis ove varijacije na temu istog.
A Vi?
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com