Renault Megane GT220 u obliku karavana
Eto, ova nas je vijest baš razveselila, jer karavane s jakim motorima skoro oduvijek obožavamo – točnije od pojave i prvih vožnji u Volvu 850 T5-R. No ovdje nije riječ o jedinom karavanu koji se natjecao u BTCC seriji utrka, već o najnovijoj verziji svjetski poznatog Megane-a s viškom prostora u gepeku.
Kad se ime Renault u kombinaciji sa sufiksima RS i njima sličnim spomene, na prvu se najčešće misli na modele Clio i Megane u svojim hatchback verzijama, koji krutim ovjesima, velikim kotačima i dvjestotinjak konja pod haubom uporno i tvrdoglavo iz generacije u generaciju postaju sve brži i upravljiviji.
Iznimka tog pravila nije ni najnovija sportska uzdanica u svijetu Renaultovih ultra-prihvatljivih modela u omjeru cijene i dobivenih konja, no ipak bi se mnogi na prvu prevarili u smislu dizajna u koji je najnoviji brzi Renault upakiran, jer se ovog puta ne radi o hatchbacku, već o karavanu.
Dakle, od danas, pa nadalje, kupci koji su oduvijek gledali Renaultove sportski-orijentirane modele, no zbog obiteljskih razloga ili čestih shoppinga nisu mogli kupiti Clio ili Megane u svojim dosadašnjim sportivo-izvedenicama, više nemaju isprike ni pred sobom ni pred ikim drugim, jer ovaj Megane ima istovremeno 220 konjskih snaga pod haubom i hrpetinu mjesta u gepeku, pa je obilni shopping zajedno s klincima i punicom na stražnjem sjedalu moguće izvesti još brže.
Renault Sport divizija se pobrinula da ovaj Megane, nazvan GT220, ne pati od nikakvih problema po pitanju iznimnih ubrzanja, savršenog držanja ceste, sila kočenja, te pojma maksimalne brzine izraženog u brojkama od oko 230 kilometara na sat, a i opremljenost u smislu sportskog luksuza nije nimalo nepoznat pojam u ovom automobilu, jer ovaj Megane predstavlja jednu savršenu opciju kompromisa, kakva se danas u smislu karavana rijetko viđa.
Iz Renaulta stižu informacije opisnog tipa (koje će se još trebati pokazati jesu li točne ili i ne baš), a podrazumijevaju sasvim novi pristup prema luksuzno opremljenom sportski-orijentiranom karavanu u smislu kompletno novog ovjesa, upravljačkog i kočionog sistema, koji su zajedno u cijelosti posvećeni oštrijem pristupu vožnji i "sportskijem ponašanju automobila na cesti" (što god to značilo), dok s druge strane nije zapostavljena niti ideologija vezana uz ekološku osviještenost automobila prije svega u smislu manje potrošnje goriva, te manje količine ispuštanja CO2 posredstvom prije svega Renaultove "Sport&Start" funkcije automatskog gašenja automobila.
Oprema naravno, varira od automobila do automobila, te se u popisu iste nalazi popriličan broj opcija, čime naravno raste i cijena, no već u startu model GT220 ima savršeno dovoljno igračaka na raspolaganju – od sportskih sjedala, hrpe kožom mrtvih krava i aluminijem obloženih detalja, sve sile elektroničkih pomagala, novog sistema ozvučenja sa raznoraznim mogućnostima spajanja, a eksterijerom prije svega se podrazumijevaju crne 18-inčne felge, difuzor stražnjeg branika, te sva sila otvora na karoseriji koji imaju ulogu usmjeravanja zraka gdje je potrebno, kako se ni na koji način ne bi narušila stabilnost ovog brzog karavana u bilo kojim uvjetima vožnje.
Iako još nema informacija po pitanju cijene ovog modela, ono što znamo jest da Renault svoju karavansku verziju Meganea na steroidima planira na tržište ponuditi u poprilično limitiranoj seriji, što u prijevidu znači da ukoliko sportski-orijentirane karavane (poput Audija RS2 ili Volva 850 T5-R, koje mi nikad nismo prežalili), mogli bi se već danas početi raspitivati za ovaj automobil kod ovlaštenih prodavača, jer čisto sumnjamo da će ih se puno pojaviti u hrvatskim salonima…nažalost.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Renault.com