Porsche – rješenje za vlasnike novog 911 GT3
„Niko ne zna…niko ne zna…niko ne zna šta to sija“ – to bi ukratko bio dio jedne od ponajboljih pjesama za alkoholiziranje, no nevjerojatno je koliko dotični dio pjesme odgovara uz početak problematike oko samozapaljenja 911-ice u verziji GT3. No problemi su jasni i upravo je stiglo rješenje.
Kada se prije nekoliko tjedana u javnosti pojavilo nekoliko slučajeva samozapaljenja najnovije generacije Porscheovog modela 911 GT3, svijet je ostao šokiran.
U pravilu to i nije toliko rijedak slučaj, jer se ipak radi o jednom poprilično „napetom“ motoru koji razvija ogromnu snagu iz relativno malog obujma motora i još se k tome vrti na 9,000 okretaja u minuti, no za Porsche je ovakav slučaj jednostavno presedan.
Donedavno smo takve stvari i situacije navikli slušati za Lamborghini, čiji se svaki drugi primjerak Gallarda ničim izazvan kad-tad zapalio, a ni Ferrari s modelom 458 Italia nije pobjegao od takvih slučajeva, s obzirom na velik broj primjeraka s Drew Barrymore sindromom i rezultatno stanje na neki način kopirano iz filma Firestarter.
No kako od prije nekoliko tjedana stvari stoje, Porsche se s trona apsolutno najvišeg stupnja kvalitete srozao među ostala prezimena koja s vatrom imaju itekako velikih problema.
Nakon što se nekoliko primjeraka nove GT3-ke jednostavno zapalila bez ikakvog posebnog razloga, vlasnici su se pobunili, a Porsche je uhvatila panika, te su povukli sve prodane primjerke i stavili veto na isporuku naručenih, kako bi u miru ispitali situaciju i pronašli uzroke ovim nemilim događajima.
Rješenje je pronađeno prije nekoliko dana i prema riječima glavnih i odgovornih inženjera iz Porschea, radi se o lošim držačima klipnjače, koji su radom motora nekako uspjeli oštetiti karter, te su uslijed tih oštećenja nastajali požari.
Hmmm…
Rezultatno stanje je već spomenuto povlačenje ukupno 785 primjeraka 911-ice GT3, te prekid proizvodnje planiranih primjeraka, no rješenje problema prema riječima iste ekipe glavnih i odgovornih inženjera od prije nekoliko dana postoji.
No za razliku od uobičajenih popravaka, u Porscheu su sve zajedno shvatili itekako ozbiljno, te se umjesto zamjene pojedinih dijelova motora užurbano radi na proizvodnji kompletno novih motora koji ne sadrže loše prihvate klipnjače. Time će problem definitivno biti riješen, te iz Porschea obećaju kako će sve novo-proizvedene motore u najkraćem mogućem roku isporučiti tamo gdje je potrebno.
Naravno, kako to obično biva s proizvodnjom, to će sve zajedno potrajati, no prema nekim procjenama bi nakon dolaska gotovih motora u ruke vlasnika auto-salona i njima pripadajućih servisa, ugradnja i testiranje mogli biti gotovi za jedan do dva dana.
Pa eto…da citiram još jednu staru narodnu pjesmicu, za kraj bih rekao samo „Kad se male ruke slože…“.
Nadajmo se samo da će na popravnom roku novi 911 GT3 zablistati onako kako je trebao po samom izlasku na tržište.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Porsche.com i MotoringExposure.com