Porsche Cayenne S Diesel – Potrebna varijacija na temu?
Nova varijacija na temu SUV automobila pod imenom Cayenne u izvedbi slavne marke koja je ime gradila na tvrdoglavosti svog osnivača i njegovih nasljednika podrazumijeva novi motor sa više cilindara, više konjskih snaga i više okretnog momenta u istom pakiranju. Mi se samo pitamo kome to konkretno treba?
Ako ćemo realno, dizajneri u Porscheu – marki koju toliko obožavamo od malih nogu, najljenija su bića u poznatom svemiru. Praktički nema modela koji nosi značku na kojoj piše Porsche, a da korijene svog dizajna ne vuče iz za mnoge jedinog pravog i originalnog modela 911.
Možda se neki neće na prvu složiti, no pogledajmo realno: 911-ica je original, Cayman i Boxster su malčice manji i dok je Cayman nešto retro-orijentiraniji, Boxster je i dalje više nego "modno osviješten" (da ne kažemo nešto konkretnije i sociološki neprihvatljivije), dok je Panamera kao od 911-ice broj veći model narasla brojem vrata i u dužinu, no ne i u ostalim gabaritima pa dizajnom jako podsjeća na automobil na koji je pao klavir, a Cayenne izgleda kao "Monster truck" verzija 911-ice. Ok, istini za volju, u usporedbi sa prvobitnim modelom, ovaj današnji Cayenne barem ne izgleda kao frižider na kotačima, no i dalje ne predstavlja nešto pretjerano ugodno oku. Slažete se, zar ne? Dobro – drago nam je.
No ovdje nije riječ ni o Caymanu, ni o Boxsteru, ni o pianino-ediciji 911-ice zvanoj Panamera, a niti o modelu 911 – automobilu koji je Porsche postavio na mjesto gdje se danas nalazi, već je riječ o donedavno 6-cilindričnom "Diesel power" stroju upakiranom u jednu od najneuglednijih karoserija ikad viđenih javnosti – SUV-modelu slavne marke Porsche nazvanom Cayenne – no s jednom bitnom razlikom.
Naime, donedavno je Cayenne u svojoj redizajniranoj formi (za koju dečki iz Porschea i dalje tvrde da je sasvim nov automobil) i Diesel verziji imao motor sa 6 cilindara, no nedavno predstavljeni "S" model koji će debitirati na ovogodišnjem salonu automobila u Parizu krajem ovog mjeseca, sada pogoni 4,2-litreni Turbo-Diesel V8 motor sa preko 380 konjskih snaga i okretnim momentom koji bez problema na kratko pri ubrzavanju od svega 5,7 sekundi do stotice, usporava planetu i s maksimalnom brzinom od preko 250 kilometara na sat, novi "osmak" u Cayenneu čak i na papiru zvuči super. Tim više što je motor prošao sva testiranja prema najnovijim normativima aktualnim na starom kontinentu, što u prijevodu znači da je "zeleniji" i da bi ga čak i švicarci mogli početi kupovati češće.
Opremljenost Cayennea s ovim motorom također raste svojim nivoom, pa neke stvari koje prije nisu dolazile u sklopu standardne opreme sa "S" modelom dolaze, a i na popriličnom broju ostalih komponenata se poradilo i nije se štedilo ni truda ni novaca. Kao najbolji primjer tome mogao bi poslužiti benzinski pandan sa oznakom "S" – bolji i napredniji ovjes, veće kočnice sa srebrnim kočionim kliještima (što se u Porscheovom press-materijalu navodi kao poseban detalj, iako nama i dalje nije jasno zašto), te unaprijeđena i dodatno optimizirana verzija tzv. "Torque-Vectoring" pogona na sve kotače samo su neke od njih, a obzirom da Porsche masu stvari i dalje drži pod veom tajni, u ovom času nećemo špekulirati, već se strpiti još koji dan do premijere modela, pa saznati i s Vama podijeliti konkretne informacije.
Iako smo skloni vjerovati da će kao opis i popis opreme i inovacija na štandu u Parizu biti dodano još mnogo toga što Cayenne S čini boljom verzijom modela od onog "običnog", moramo priznati da se i dalje za početak pitamo čemu konkretno služi Turbo-Diesel sa skoro 400 konja izuzev demonstraciji sile kupca sa dodanim faktorom olakotne (no isto toliko i imaginarne) okolnosti u smislu nešto manje potrošnje goriva, a i dalje nam posebice nije jasno gdje svi kupci ovog i dalje (istini za volju) poprilično ružnog automobila zapravo gledaju…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Porsche A.G.