Peugeot – povratak na pravi put?
Iako posljednjih godina Peugeot proizvodi svijetu poprilično nepotrebne automobile, izgleda da se malo po malo ipak budi nostalgija za danima ponosa i slave ovog slavnog francuskog proizvođača automobila.
Realno gledano, u osamdesetim godinama prošlog stoljeća, Peugeot se itekako imao čime pohvaliti – prije svega malog milijuna nastupa na Rally-natjecanjima i dvije evolucije monstruoznog 205 T-16, preko 405 T-16 koji je s Arijem Vatanenom osvojio Pikes Peak kao jednu od najluđih brdskih staza u povijesti automobilizma. Kasnijih godina, odnosno ukidanjem Grupe B, Peugeot je oba modela prebacio na najtežu utrku na svijetu u obliku one pod imenom Paris-Dakar i također bilježio zamjetne uspjehe.
Jedno se vrijeme Peugeot itekako dobro snalazio i na stazama najvećeg oktanskog cirkusa na svijetu – onog nazvanog Formula 1, te je doista bio u samom vrhu u smislu tehnologije, brzine i sveg onog što je ne samo bitno za image jedne tvrtke, već i za vozače koji od svojih automobila ipak traže nešto više od običnog prijevoznog sredstva.
Istovremeno, u realnosti koja nema veze s utrkivanjem u bilo kojoj formi, Peugeot je malo po malo gradio ime u svijetu malih automobila kojima je osnovna namjena bila čisto uživanje u vožnji. U prilog toj tvrdnji, tj. za sve one "nevjerne Tome" koji npr. nikad nisu sjeli za volan modela 205 GTi ili Rallyje, 106 S-16 ili pak 306 S-16, mogu reći samo da su jako puno propustili, jer nakon dinamičnije vožnje u nekom od tih modela, prosječnom zaljubljeniku u sve ono na četiri kotača u pravilu je kirurški trebalo skidati osmijeh s lica.
No tijekom druge polovice devedesetih godina i nekih novih početaka, Peugeot je malo po malo gubio tlo pod nogama, da bi se u zadnje vrijeme jednostavno izgubio u moru vlastite bezličnosti, čudnih dizajna nalik jednih drugima u smislu klasa automobila, te često vrlo upitne kvalitete koja samu marku često rangira pri dnu ljestvica pouzdanosti. Dakle, iako se tu i tamo dogodilo neko pozitivno iznenađenje u smislu pokojeg modela, ipak se tijekom posljednjih desetak godina Peugeot ne nalazi ni približno na tragu stare slave i statusa koji je nekad imao.
Istini za volju, Peugeot je jedina momčad koja se uspjela približiti Audijevoj dominaciji na najslavnijoj utrci na svijetu – onoj 24 sata Le Mansa, a u međuvremenu je na cestu predstavljen i model RCZ, koji je Audi TT u obliku konkurencije prema mnogim renomiranim novinarima u svijetu automobila u smislu jednog od ponajboljih vozačkih automobila zadnjih godina jednostavno pojeo za doručak.
No posljednjih dana malo po malo stižu najave kako se Peugeot vraća staroj slavi i ponovo kreće s idejom osvajanja Pikes Peaka, čemu bi uz skoro 900 konja jaki i kompletno izobličeni model 208 sa sufiksom T-16 uvelike trebao pomoći i deveterostruki svjetski prvak u Rallyju – Sebastien Loeb.
Prema inicijalnim testiranjima, Peugeot 208 T-16 ne samo da je konkurentan automobil, već sa svojih 1,8 sekundi od nule do sto kilometara na sat i manje od sedam sekundi od nule do 240 kilometara na sat, te uz svu silu tehnoloških novotarija najnovijeg datuma, itekako bi (za sad) u teoriji mogao zapapriti konkurenciji – tim više što gdin. Loeb ne zna za popuštanje ni u kom pogledu, što u krajnjoj liniji potvrđuju svi njegovi rezultati u bogatoj vozačkoj karijeri.
Bilo kako bilo, moram priznati da mi je izuzetno drago vidjeti kako se Peugeot ipak miče s mrtve točke i pokušava se na neki način barem dijelom vratiti u svoje najslavnije dane – one u sklopu kojih je malo tko na cesti i na stazi mogao ostati ravnodušan prema modelima koji na sebi imaju znak Lava.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, SuperCars.net, MotorSport.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com