Peugeot Onyx – Stvarni koncept ili marketinški trik?
Ruku na srce, koncepata supersportskih automobila marke Peugeot, kroz prošla vremena bilo je nekoliko, pa se nekako pitamo je li Onyx novi začetnik tog trenda predstavljanja nečeg što ljudi nikad neće provozati, ili ipak nova stranica i početak neke nove struje koja bi Peugeot vratila u sam vrh auto-industrije po inovacijama?
Iako na spomen slavne tvornice Peugeot misli odlutaju prema ludim osamdesetima kada je Grupa B sa tadašnjim 205 T-16 u glavnoj ulozi skupljala ekipu i uz dionice Rallya i u fotelje ispred televizora uz obavezno nekontrolirano ispuštanje sline iz usta svaki puta kada bi se pojavio na ekranu, bilo u Evo I ili Evo II izvedbi. Nadalje, Peugeot je vječan sinonim za uspjehe na najtežem i najslavnijem Rally natjecanju svih vremena tada zvanom Paris-Dakar, gdje je ista ta 205-ica u malo produženoj izvedbi neuhvatljivo harala pustinjom. Nadalje, kada je 205-icu zamijenio model 405 T-16, također smo navijali istim žarom, a kada je isti taj 405 T-16 prvi puta prošao stazu Pikes Peak nedaleko Colorado Springsa u Americi i sa tada slavnim Arijem Vatanenom u glavnoj ulozi napravio rekord teško dostižan i dan-danas, ostali smo bez daha.
No neki od nas pri spomenu marke Peugeot ne misle samo na slavne osamdesete godine prošlog stoljeća u vizijama divljanja po Rallyima diljem svijeta, već i na velik broj koncepata iz istog razdoblja. Koncepata poput modela Quasar iz 1984., Proxima koncepta iz 1986. i legendarnog uratka iz 1988. godine pod dizajnerskom palicom gdina. Gerarda Weltera pod konceptnim nazivom Oxia. Dakle, nije nesuvislo zapitati se kako je moguće da jedan od najtrofejnijih proizvođača automobila izuzev modela RCZ iz Peugeota već dugo vremena nije proizveo hvale vrijedan automobil ni u onom segmentu na koji smo kroz godine navikli – srednje klase?
Razlozi su jednostavni i prije svega se svode na pad kvalitete u 90-ima, a zatim kao svojevrstan rezultat toga i na pad prodaje. Iako su problemi s kvalitetom (prvenstveno sa elektronikom) riješeni kroz određeno vrijeme i npr. 406-ici (bilo u sedan ili Coupe verziji) ništa nije falilo, nažalost i dan-danas neki na Peugeot gledaju sa određenim skepticizmom. No mi nemamo tih problema. Dapače, modelu RCZ smo se itekako veselili još od prvih najava, a kada je konačno izašao, nama je postao instant-klasik i auto koji uvijek rado vidimo.
No što je s konceptom nazvanim Onyx i je li taj koncept još jedan koji će pratiti gore navedene koncepte iz 80-ih koji nas nažalost nikad nisu razveselili svojim stvarnim postojanjem, već im je sudbina zapečaćena u jednom od hangara nedaleko Nűrburgringa?
Nažalost, priča nije ni približno do kraja otkrivena, no u Peugeotu naglašavaju da su izuzetno ozbiljni sa ovim konceptom i da će uskoro svijet sportskih automobila biti potpuniji za još jedan model.
Šteta što nisu bili toliko odlučni kada su predstavili koncept 908 RC, pa je i taj "model" zasjao na sekundu i ubrzo zatim spremljen daleko od očiju javnosti kao još jedna demonstracija sile i najava povratka utrkivanju na 24 sata LeMansa sa HDi FAP tehnologijom na koju su u Peugeotu bili itekako ponosni, a pokazalo se i da su za ponos imali itekako puno razloga, jer parirati nadmoćnom Audiju zadnjih godina nije bilo nimalo lako..
Ono što se za sada zna, jest da bi Onyx trebao u svojoj konceptnoj fazi biti predstavljen na pariškom salonu automobila krajem ovog mjeseca kao 90% gotov automobil, te da je 1,6-litreni pogonski stroj sa 400-njak konjskih snaga koji će pogoniti stražnje kotače već u podmakloj fazi razvoja.
Navodi se i kako će novi motor apsolutno poštovati Euro 5 normative što u prijevodu znači da će čak i oni koji plivaju s Delfinima biti zadovoljni emisijskim plinovima i sličnim stavkama koje se tiču ekologije i očuvanju flore i faune.
U ovom času stvari nam izgledaju jako dobro, jer RCZ je također bio najavljen i nedugo zatim i predstavljen, tako da smo skloni vjerovati da je proizvodnja striktno konceptnih automobila, tj. svojevrsnih i isključivih demonstracija sile iza nas i da ćemo uskoro pri spomenu sportskog automobila makar iz prvih par pokušaja pomisliti na neki marke Peugeot.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Automobiles Peugeot S.R.L.