Peugeot – model 208 u posebnoj ediciji
Čest je slučaj vidjeti neku posebnu ediciju nekog automobila za koji sam proizvođač također misli da je poseban, no u ovom slučaju edicija nije idejom stigla iz tvornice, već od jednog auto-salona koji se bavi prodajom Peugeotovih automobila.
Čest je slučaj da se neki model automobila u devedesetima na svom zalazu nudio u određenim "specijalnim" edicijama kojima se pokušalo namamiti još pokojeg kupca koji bi iskrcao nešto novaca za u tom momentu već pomalo "demode" automobil. Slučajeva je bilo mali milijun, no kada bih se išao prisjećati, prvi bi mi na pamet pao Volkswagen sa svojih 50 nijansi Golfa "trojke".
Golf, "Bon Jovi", "Pink Floyd", "Rolling Stones" i ostali glazbeno osviješteni modeli bili su samo dio onog što je VW fanovima Golfa nudio u obliku "specijalne verzije", no od svih iz tadašnje ponude, nekako mi je najdraži bio Golf "Croatia" – jedini Golf bez ama baš ikakve opreme i prosječnom zaljubljeniku u ovaj automobil interesantan poput upale krajnika.
No pustimo sad Volkswagen, jer bi se i proizvođači automobila s francuskog podneblja itekako mogli pohvaliti gomilom beskorisnih "specijalnih verzija" svojih modela – posebice Renault i Peugeot.
No to su sve ideje koje je smišljao neki marketinški dio tvrtki koji se u sklopu savjetovanja s odjelom prodaje itekako zabrinuo za (često) slabu prodaju, pa se tu i tamo poradilo na brandiranju određenih modela i mamljenju ljudi u salone kroz akcije "gratis" komadića opreme u sklopu posebnih ili specijalnih edicija aktualnih modela.
Istini za volju, od malih nogu sam bio zaljubljenik u sportski nastrojene Peugeotove modele i otkad sam prvi puta sjeo za volan 205-ice GTi 1,9, mogu reći da do današnjih dana ni približno nisam vozio niti jedan automobil s tolikim osmijehom na licu. Malen, "chic", dizajnerski fenomenalno riješen, krut i apsolutno upravljiv i informativan automobil poput 205-ice u svojem "hard-core" GTi izdanju u današnje vrijeme je umalo na rubu zakona i takvi se automobili više ne proizvode.
No u Peugeotu ne samo da su prestali proizvoditi automobile poput modela 205 i 106 u svojim najjačim izvedenicama, već su izgleda zaboravili kako bi se takav automobil uopće trebao ponašati na cesti, pa zadnjih godina sve ono što u smislu Peugeotovih modela dolazi s GTi oznakom na dupetu nikako ne mogu gledati ozbiljno, s obzirom na to da znam da se u sklopu upravo tih varijacija na temu Peugeotovih modela često kriju najveća razočaranja.
Pa ipak, u sklopu modela 208 ipak se dogodio pokoji korak unaprijed…
U pravilu moram priznati da je 208-ica čak i u GTi izvedbi pomalo nakaradna i bezlična u usporedbi s nekim drugim modelima sa sličnim oznakama koji dolaze od nekih drugih proizvođača, vozeći je po prvi puta sjećam se da sam pomislio kako 208 GTi zapravo i nije loš automobil, što je samo po sebi bila omanja revolucija u smislu novokomponiranih Peugeotovih modela.
Poprilično agilan automobil, ne prevelikih dimenzija, dobro opremljen i na cesti upotrebljiv točno onoliko koliko je malo sportskije-orijentiranom vozaču potrebno, 208 GTi učinila se kao dostojan konkurent ostatku GTi svijeta današnjice, no nekako se ipak nisam mogao oteti dojmu kako bi sve skupa moglo biti barem malo bolje – prvenstveno u smislu 1,6-litarskog Turbo-motora s nepunih 200 konjskih snaga, koji se na momente učinio izuzetno tromim pri nabiranju okretaja.
Iako je 208 GTi zapravo jedan od onih automobila koji se u smislu prodaje dobro drže, prije nekoliko dana Peugeot je amenovao inicijativu jednog svog koncesionara iz relativno slabo poznatog gradića Le Mans pod imenom Clara Automobiles, da od 208-ice GTi napravi jednu specijalnu verziju i pokuša je plasirati na tržište.
Naravno, ekipi iz zastupstva nije dugo trebalo, pa je uz malo igranja s bojicama po felgama, pokojom naljepnicom i ispušnim sustavom s modela RCZ dogodila specijalna i limitirana verzija nazvana (vrlo maštovito) "Le Mans".
Koliko sam informiran, snaga 1,6-litrenog Turbo-motora ostala je nepromijenjena, no uz pokoji gore spomenuti detalj u smislu naljepnica i kotača, auto zapravo izgleda bolje nego u "običnoj" verziji, a ekipa iz Clara Automobiles kune se u to da je zvuk dobiven iz ispušnog sustava modela RCZ puno reskiji i bolji od onog u originalu.
Koliko je točno primjeraka prošlo taj blagi redizajn u smislu detalja, za sada se ne zna, no ono što se zna jest činjenica da je ovu varijantu 208-ice GTi moguće kupiti samo u sklopu ovog salona automobila.
Dakle, ako želite Peugeot 208 preferabilno s GTi oznakom, a ne želite da izgleda kao i svi ostali, Le Mans i nije toliko daleko, tako da mogućnost za takvog što definitivno postoji.
…a usput, uz dobar timing, možete svratiti i na najslavniju utrku na svijetu, zar ne?!
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com, CarScoops.com i Google Images