Pagani Zonda – Posljednji od posljednjih primjeraka za kraj
Kako saznajemo, posljednja Zonda od svih onih koje su prije nje bile posljednje zvat će se "764 Passione" biti će svojevrstan derivat Zonde R i sadržavat će sve najbolje elemente i komponente svih modela ovog doista fenomenalnog automobila. Dakle, upravo ta posljednja verzija trebala bi biti i najbolja.
Vječni gospodin Horacio Pagani možda potječe iz poznate loze argentinskih pekara, no njegova "Što um smisli, ruke naprave" filozofija pretvorila se u viziju i nastao je jedan od najposebnijih automobila svih vremena – Pagani Zonda.
Još od davne 1992. godine Pagani Automobili Modena, praktički u istom kvartu u kojem se nalaze slavna automobilistička prezimena uobličena u tvornice Ferrari i Lamborghini započela je revoluciju koja će izradom od ideje do stvarnog automobila trajati punih sedam godina i rezultirati Zondom C12 – prvim superautomobilom nastalim u tvornici Pagani i jednom novom zvijezdom koju iskreno nitko nije očekivao vidjeti na nebu koji je Ferrari prekrojio za sebe.
Godinama je Zonda iz prvobitnog modela C12 i kasnijim derivacijama u obliku modela C12S i C12F evoluirala u superautomobil koji nekim novim klincima znači otprilike isto koliko je nama kao klincima značila na zid obješena slika Lamborghini Countacha ili Ferrarija F40, a kulminacija se dogodila verzijama Cinque i R kojima je ujedno najavljen i početak kraja Zonde koju će uskoro zamijeniti sasvim nov model – Huayra.
Istovremeno je unatoč novom modelu kojime Zonda odlazi u mirovinu, od gospodina Horacia stigla informacija kako će Zonda i dalje cijelo vrijeme biti dostupna svima onima koji baš taj model žele u svom dvorištu, pa se zadnje dvije godine radio popriličan broj "specijalnih" edicija Zonde, i ama baš svaka je bila označena kao "posljednja". No ova sada nazvana 764 Passione izgleda da ipak označava konačan kraj izrade automobila koji smo obožavali sve ove godine.
Navodno se kraj produkcije Zonde nije kao ideja dogodio u glavi pater-familiasa, već u glavama glavnih i odgovornih pretilih ljudi koji sjede u foteljama i njihovih podređenih inžinjera u AMG-u koji su zajednički najavili prestanak razvoja i izrade svog 7,3-litarskog V12 motora koji je urođenim plućima pogonio Zondu, te posvećivanje razvoju novog Twin-turbo-motora koji se ugrađuje u model Huayra.
No prije nego Zonda ode tiho u noć, ipak se priprema posljednji urlik u obliku jednog jedinog komada verzije 764 Passione…
Spomenuta varijacija na temu posljednje Zonde i dalje će sadržavati isti 7,3-litarski V12 motor koji se već godinama ugrađuje u sve varijacije na temu tog superautomobila, samo sa 760 konjskih snaga i 6-brzinskim manualnim mjenačem, za razliku od sekvencijalnih kakvi su ugrađivani u sve verzije do sada (izuzev one specijalno napravljene za Lewisa Hamiltona nazvane 760-LH), no za razliku od prethodnih "posljednjih" verzija izrađenih od karbona, ova neće biti lakirana, već će se uzorak karbona itekako vidjeti presvučen tek kojim slojem bezbojnog laka u kombinaciji sa nekim rozim detaljima poput ruba felgi i linije koja prati automobil preko boka. Neki će se zasigurno nasmješiti na ovaj roza dio, no nama na Zondi prolazi apsolutno sve i ne bi se nimalo bunili i da je cijela roza.
Uglavnom, "posljednja od posljednjih" biti će definitivno najposebnija verzija jednog od najboljih superautomobila koje je svijet ikad imao prilike vidjeti…a sad, bila doista posljednja ili ne, mi Zondu obožavamo – u prošlosti, sadašnjosti ili budućnosti.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Automobili Pagani S.p.A.