Nissan – Model 240Z ide na četiri s turbinom?
Izgleda da će biti tako. Četiri cilindra, najviše dvije litre zapremine motora i Turbo-punjač. To je ukratko ideja nove generacije "Zed" modela koji bi trebao naslijediti aktualni 370Z. Uglavnom, bili mi skeptici ili ne, pripremimo se na takav razvoj događaja.
Dakle, jutros nas je uz vijest kako tvrtka Cosworth uskoro zatvara svoja vrata dočekala još jedna jako lijepa vijest (ako ćemo nastaviti sa sarkazmom) u obliku najave kako bi "Z" model planiran u kompletno novom obliku za 2016. godinu po svemu sudeći trebao pasti za klasu i umjesto trenutnom konkuriranju automobilima poput BMW-a Z4 ili Audija TTS, novi bi "Z" za glavne rivale imao automobile poput nedavno predstavljenog tria fantasticus koji sačinjavaju Toyota FT86, Subaru BRZ i Scion FR-S.
Istina, to bi uvelike pripomoglo vraćanju modela "Z" (ili Fairlady, kako se isti u Japanu naziva) originalnoj recepturi zbog koje je model, usprkos kopiranju dizajnerskih rješenja sa Jaguarovog modela E-Type i još ponekih, postao slavan i svjetski priznat u krugu ljudi koji preferiraju sportske automobile.
S druge strane bi istovremeno takva odluka pripomogla vraćanju Nissana u vrijeme od prije otprilike 35 godina, što je ipak pomalo glupo, jer retro-filozofija poput npr. one koju za stil imaju Mini, Volkswagen i Fiat, te Ford, Chevrolet i Dodge u Americi govori jedno, dok ovakve odluke ipak ne govore isto, odnosno pobliže objašnjeno, spomenuti ameri i dalje imaju istu priču – relativno nevozljive američke legende auto-industrije oživljene su po istoj recepturi i u modernim vremenima ne mareći za ekologiju, ekonomiju, ergonomiju i ostale pojmove koji se danas uz auto-industriju vežu, već jednostavno zbog tvrdoglavosti i zato "jer mogu", dok Nissan (očito zbog utjecaja koji Renault uvelike ima na odluke vezane uz proizvodnju i nove modele Nissana) nema za cilj povratak u vremena stare slave, već jednostavno ide ukorak s vremenom i trendovima koji se uz to vrijeme nameću.
No bilo kako bilo, definitivno je činjenica kako se sa 6-cilindričnih motora na kojima smo do nedavno gledali i po dvije turbine zakačene na njih, dva cilindra zajedno sa litrom i kusur zapremine jednostavno otpadaju. Zašto je to tako, konkretno se ne zna, no pretpostavke smo iznijeli tek koji redak prije, pa eto…to je za sad najbolje što možemo ponuditi.
Priča oko motora čak je jedno vrijeme bila i u obliku 1,6-litarskog Turbo motora, no ta je priča ipak (na sreću) pala u vodu i ova četiri decilitra su dodana naknadno, što realno gledano i nije ne znamo kakav pomak, no ako ništa drugo, barem mrvicu bolje zvuči.
Uglavnom, još se uvijek vode polemike u krugovima auto-novinara o kojem bi se konkretno motoru moglo raditi. Jedni tvrde kako bi najizvjesniji motor bio onaj iz Renault Megané-a RS, drugi se pozivaju na kompletno novi motor koji nastaje vijak po vijak u suradnji da tvrtkom Daimler, dok treći predviđaju kako će sve ionako pasti u vodu, te će NISMO kao tvornički tuner preuzeti inicijativu oko motora u svoje ruke i ostati pri V6 recepturi nešto manje zapremine, što bi i nama bila najdraža solucija.
No kako smo rekli, sve su to nagađanja, naklapanja i špekulacije, pa kako nismo portal koji se želi baviti žutim tiskom, pričekat ćemo koji mjesec do neke daljnje objave, pa je podijeliti i s Vama.
Također nema nekih konkretnih stvari koje su vezane uz dizajn novog modela "Z", no ono što definitivno očekujemo (i nadamo se da iz Nissana neće razočarati) svodi se na donekle agresivan pristup i šitokoj i niskoj silueti automobila. Sve drugo ne priznajemo ni pod razno i istog se trena žalimo (najvjerojatnije upravi vodovoda, jer nas nitko drugi neće saslušati).
Što se pak imena tiče, ovaj "Z" dio zasigurno ostaje, no hoće li se brojkama koje kao sufiks idu uz "Z" vezati na isti način kao što je to postalo pravilo još od modela 300 ZX, gdje je brojka značila zapreminu smanjenu za jednu nulu, iskreno ne znamo. Možda se u Nissanu odluče oživjeti model 240 Z, no i to je još uvijek pod velikim upitnikom, tako da bi se samim razmišljanjima opet vrlo lako uvukli u naklapanja slična onima iz žutog tiska, što i opet ne želimo, tako da je možda najbolje u ovom času podvući crtu i jednostavno reći kako nam se ideja novog modela "Z" itekako sviđa, no kako se istovremeno nadamo da isti neće postati "samo još jedan automobil". Pametnome dosta.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Nissan Motors, Supercars.net,, i Google Images