Nissan – kad Skyline izgubi od…invalidskih kolica?!?
Oni među vama koji prate utrke ubrzanja i sve što se uz i oko njih veže, vjerojatno su već vidjeli svega i svačega, no ovako nešto iskreno vjerujem da i nije baš bio čest slučaj vidjeti.
Nissan Skyline, "Godzilla", GT-R, "pokretni PlayStation"…sve su to navodi kojima se opisuje jedan od najfascinantnijih i tehnološki gledano jedan od najnaprednijih automobila svih vremena. To je automobil koji je davnih sedamdesetih uspio pokoriti nedodirljivi Porsche 911 i skinuti ga s trona najuspješnijeg trkaćeg automobila u Japanu.
Istovremeno, to je automobil koji u fazama nastanka, prisutnosti, nestanka s tržišta i ponovnog pojavljivanja nakon šesnaest godina zaborava nikad nije prestao skupljati obožavatelje i time je itekako ušao u legendu ne samo japanske priče o automobilima, već i na globalnom planu.
Iako se Skyline GT-R nikada nije prodavao u nama bliskim krajevima i štoviše, nije ga bilo moguće nabaviti s volanom „na pravoj strani“, mnogi su upravo taj automobil sanjali i guštali u satima i satima provedenim uz svoju PlayStation igraću konzolu. Naravno, i sám sam jedan od takvih, pa jako dobro znam o čemu pričam.
U današnje vrijeme, Skyline GT-R je istovremeno i dalje fenomenalan koliko i pomalo arhaičan dizajnom, no taj dio priče o tom automobilu ne zamjera ama baš nitko tko o automobilima išta zna. Dapače, Skyline GT-R je u smislu dizajna moguće usporediti s automobilima poput Lancie Delte HF-Integrale, Fordovog modela Escort sa sufiksom Cosworth i Lotus Omege, jer to su automobili koji dizajnom danas izgledaju prastaro i uglato, te pomalo vulgarno i sirovo, no svejedno su ikone koje se na cesti uvijek rado vide i čiji klub zaljubljenika i dan-danas raste.
No dizajn je u toj cijeloj priči čak i pomalo nebitan, obzirom ono čime se Skyline GT-R od svojih pradavnih dana uspio izdvojiti iz mase, bila je upotrebljivost i nenormalna količina ultra-napredne tehnologije.
Tehnološki gledano, rijetkost je iz jednog tvornički posloženog šest-cilindričnog motora sa 2,6 litara obujma bez nekih velikih rizika izvlačiti 500-600 ili 1,000 konjskih snaga, no Skyline je automobil s kojim je to bez nekih većih problema moguće. Neki primjerci u današnje vrijeme imaju i daleko preko 1,000 konjskih snaga, a da pri tome i dalje drže određen nivo upotrebljivosti i kvalitete, te pouzdanosti tijekom dužih relacija u smislu vožnje, a time se doista rijetki mogu pohvaliti. Stoga je Skyline GT-R automobil prema kojem bi se mnogi proizvođači slično usmjerenih modela trebali vrednovati svoje modele, a mnogi to zapravo i rade, priznali to javno ili ne.
Dakle s obzirom na svu silu tehnologije, apsolutnu upravljivost, mogućnosti „pimplanja“ po motoru dok ne počne raspolagati s preko 1,000 konja. te statusom koji isti u današnje vrijeme uživa, dalo bi se pretpostaviti kako je to jedan od automobila kojem malo koji model nekog drugog proizvođača može „uzeti mjeru“ na stazi.
S jedne je strane to činjenica, ma koliko se „mrzitelji“ bunili protiv toga, no s druge strane u ovom se tekstu „uzimanje mjere“ jednom primjerku Nissanovog Skylinea i nije dogodilo od strane automobila, već (vjerovali ili ne) od opako složenih invalidskih kolica.
Iako znamo kako invalidska kolica nimalo ne predstavljaju predmet sprdnje, jer sama po sebi spadaju među ona pomagala koja nitko normalan ne bi poželio koristiti, ekipa iz Garage Insanity u datom je momentu ipak odabrala jedno jako ozbiljno pomagalo i podarila mu sasvim novi opis.
Naime, na dotična invalidska kolica postavljen je pogonski stroj sa Suzukijevog motocikla GSX600F, što u prijevodu znači izuzetno glasnih stotinjak konjskih snaga iz 599 kubičnih centimetara zapremine samog motora. U nastavku prijevoda, to također znači i ukupnu masu od oko 300 kilograma (zajedno s vozačem vozačem), odnosno zbrojeno i oduzeto sve to zajedno znači da se radi o najbržim invalidskim kolicima na svijetu s oko 240 kilometara na sat maksimalne brzine, te još jednu činjenicu koja govori o tome da tvorcima ovog paklenog stroja naziv garaže savršeno pristaje, jer običnim rječnikom rečeno, likovi nisu j***no normalni.
U privitku ovom tekstu nalazi se video „slučajnog“ odmjeravanja snage i brzine jednog Nissanovog Skylinea, te dotičnih invalidskih kolica u sklopu jedne striktno geodetske utrke, no rezultat vam ne bih htio pokvariti riječima, već jednostavno pogledajte video-uradak.
Isti nije obogaćen raznoraznim vizualnim efektima ili nečim sličnim u tom stilu, već je sirov da siroviji ne može biti, no tim je bolji i ukupan dojam onoga što se u tih nekoliko sekundi dotičnog video-uratka događa, pa eto…umjesto da čitate, jednostavno pogledajte rezultat ove poprilično nesvakidašnje utrke.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: Edmunds.com, SuperCars.net i Google images
VIDEO: YouTube.com