Najbolji automobili u 2012. godini – Niža srednja klasa
Prvi dio ove naše top-liste sveprisutnih automobila u godini 2012. je gotov i vrijeme je za drugi dio – onaj posvećen automobilima najpopularnije kategorije u našim krajevima kakvu često nazivaju "Golf" klasom.
Upravo zbog tog naziva od milja prisutnom među kompletnim dijapazonom autoljubaca u našim krajevima vjerujem kako će se mnogi naljutiti zbog činjenice kako sam Golf u obliku Volkswagena nije prisutan na njoj, no doći će vrijeme kada ćemo Vam objasniti i zašto.
Za sad je ovo dio priče u kojem u kratkim crtama objašnjavam po čemu (ili bolje rečeno zbog čega) su navedeni automobili dio onog segmenta unutar kategorije koji nam se jako dopadaju.
Pa krenimo i s tim dijelom…
Opel Astra (odnosno Astra OPC)
Razlozi: Vjerojatno ćete sad reći nešto u stilu "Ma kakav je to obiteljski automobil, pobogu?!", a odgovor bi bio isto toliko jednostavan koliko i pitanje – dizajnom prelijep, opremljenošću možda najbolji u smislu omjera uloženog i dobivenog, a sudeći po prošloj generaciji Astre OPC, poprilično brz i sposoban automobil. Na novoje je Astri sve nekako pogođeno upravo onako kako treba i iako cijenom nije baš među najpovoljnijim automobilima na tržištu, u ovoj se generaciji opako približila konkurenciji što je čini itekako poželjnom.
Volkswagen Beetle
Razlozi: OK, ovo možda nije automobil koji bi mogli u punom smislu opisati kao "obiteljski" no bez gledanja u fotografiju, tj. samim opisom kroz gabarite, broj sjedala i sve ostalo što jedan automobil inicijalno može opisivati, nova je "Buba" puno bliža Golfu nego modelu Up!. No tu priča ne prestaje, jer za razliku od prošlog (propalog) pokušaja nove inkarnacije "Bube" (koja je bila jednostavno odvratna), ovu novu je moguće izraziti samo u superlativima kroz image, dizajnerska rješenja i opću upotrebljivost. Uglavnom, ne bi se bunio imati "Bubu" parkiranu ispred zgrade.
Ford Focus (odnosno Focus ST)
Razlozi: Iako priznajem kako mi je prva generacija Focusa i dan-danas najljepša i ova nova mi nikako ne "sjeda" svojim izgledom (prije svega za gledanje jednostavno užasnim optičkim detaljima), sve mogu oprostiti onog momenta kad se automobli pomakne s mjesta, jer ovjes novog Focusa je skoro nezamislivo dobar u ovoj klasi automobila. Iako možda "na prvu" ne odaje svoj karakter u punom sjaju, ovo je savršeno neutralan automobil koji je s lakoćom moguće voziti ultra-agresivno i zbog toga (mi) je jedan od omiljenih novih automobila općenito.
Alfa Romeo Giulietta (odnosno Giulietta TBI Quadrifoglio)
Razlozi: Čudan prednji kraj, prelijepe bočne linije i stražnji kraj toliko lijep da sam se u prometu nekoliko puta skoro zabio u njega u pokušaju da ga doživim sa što je moguće kraće razdaljine. Iako priznajem kako sam nekoliko puta u javnosti ponovio svoje mišljenje kako Alfu nikad ne bih imao hrabrosti kupiti za vlastite novce (obzirom na pouzdanost kroz povijest), ono čega se istovremeno držim "kao pijan plota" činjenica je kako dizajneri u Alfa Romeu itekako znaju što rade i proizvode jednostavno prelijepe automobile iz modela u model i iz godine u godinu.
Mercedes-Benz A-Klase (odnosno A AMG Sport)
Razlozi: Za razliku od prošlih generacija A-Klase, koje su za glavni atribut imale sposobnost izbjegavanja ovećih životinjskih vrsti, u sklopu ove nove generacije konačno je naglasak na dizajnu automobila koji ne prkosi tradicionalizmu, već u sklopu istog nudi puno izuzetnih rješenja. Da, i dalje Diesel-verzija ne dolazi u obzir ni pod razno, jer se od vibracija ne može sjediti u automobilu koji radom motora podsjeća na traktor ili neko dostavno vozilo, no na benzinsku varijaciju na temu (pogotovo uz dodatak slova AMG) pristajem bez razmišljanja.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, WhatCar.com, i Gopogle Images