Najbolji automobili u 2012. godini – Mali automobili
Eto, bliži nam se vrijeme blagdana. Vrijeme u kojem ćemo se udebljati nekoliko kilograma, razviti pivske trbuhe, opustiti se u društvu ekipe i obitelji i guštati u svemu što kroz blagdansko raspoloženje iz godine u godinu proživljavamo.
No vrijeme je i top-lista svega onog što je godina na izmaku ponudila, pa kako postoje top-liste filmova, glazbe, političara, turističkih destinacija i hrpe drugih pojmova koje je moguće usporediti unutar nekih osnovnih kriterija, tako i mi imamo svoju top-listu po pitanju automobila koje je bilo moguće kupiti tijekom godine u kojoj smak svijeta nikako da se dogodi usprkos najavama. Pa krenimo…
Dakle, kako sam već u uvodu napisao, ovo je kratki prelet kroz sve ono što sam kroz 2012. godinu u smislu auto-industrije i modela koji su iznikli u sklopu iste vidio, probao, osjetio i pročitao. Bilo je tu doista svega – od neispunjenih najava, svakojakih limitiranih serija automobila koje nam sa stavkom opreme više u sklopu iste pokušavaju prodati kao nešto posebno, novih modela, obnovljenih modela, sajmova automobila, filozofija i marketinških pothvata…bilo je doista turbulentno i našlo se za svakog ponešto.
No kako svatko od nas ima svoje mišljenje oko određenih automobila i njihovih uloga na globalnom planu auto-industrije, tako i mi (tj. ja) u ovom slučaju iznosim svoje.
Mnogi će se složiti s navodima, mnogi pak neće, no to i nije toliko bitno, koliko je naglasak na entuzijazmu koji iz godine u godinu uza sve poteškoće i dalje postoji, a istina je ionako negdje u sredini, zar ne?!
No umjesto sile riječi kojima bih mogao opisivati ovo ili ono, možda je ipak najbolje krenuti sa listom automobila koji su po mom (tj. našem) mišljenju obilježili 2012. godinu, a obzirom nekakav red ipak mora postojati, pokušat ću nekako poštovati taj postulat.
Uglavnom, lista je poprilično velika i unutar kategorija sadrži neke sasvim nove modele koji stoje rame uz rame sa onima koji možda već jesu pritusni na tržištu neko vrijeme, no jednostavno nemaju konkurenciju i razvijaju se iz dana u dan. A o kojim je automobilima riječ i po čemu su zaslužili pronaći se u sklopu top-liste, ionako ćete vidjeti u sklopu slijedećih redaka – počevši sa listom malih automobila, tj. kako ih od milja neki zovu "Super-mini":
Ford Fiesta (odnosno Fiesta ST)
Razlozi: Ako išta u današnjem svijetu automobila mogu istinski obožavati, onda je to u smislu izgleda prednji kraj "prosječnog" Aston Martina i određenu količinu iskoristive snage za skoro svakodnevne slalome u prometu, a Fiesta ima oboje uz specijalan dodatak u smislu tipičnog Fordovog ovjesa – dakle jednom rječju fenomenalnog. Izgleda odlično, nije pre skupa, opremljena je upravo u onoj količini u kojoj treba biti i samim time je bez ikakvog razmišljanja ušla među meni omiljene automobile ove godine.
Volkswagen Up!
Razlozi: Mali "funky" automobil savršeno izbalansirane šasije. Dopadljiv dizajnom prije svega, no i činjenicom kako zapravo sam po sebi daje ideje u smislu slaganja, odnosno tuninga i stylinga. No možda je najbitniji faktor ovog automobila onaj sveden na iznenađenje, obzirom sam dugo bio mišljenja kako za mene nikad prežaljeni (i ultra-skup) VW-ov model Lupo neće tako skoro dobiti nasljednika dostojnog te titule, što je Up! opovrgnuo istog momenta i zato mi se dopada – jako.
Fiat 500 (Odnosno Abarth Esseesse)
Razlozi: Iako je kao model prisutan već nekoliko godina, iz godine u godinu je sve ljepši i dotjeraniji. Sviđa mi se taj talijanski metroseksualni pristup koji Cinquecento čini modnim detaljem poput kožne torbice s potpisom (iako ih ne nosim), dok s druge strane kao vrlo upotrebljiv automobil i dalje sadržava funkcionalnost i odolijeva zubu vremena kroz konstantne dorade i mali milijun specijalnih edicija u sklopu kojih je mali Fiat sve brži i sve upotrebljiviji u smislu teške noge na papučici gasa. Uglavnom, sasvim dovoljno da mi se opako sviđa.
Citroën DS3 (odnosno DS3 Racing)
Razlozi: Vrlo jednostavno – Citroënov model koji je iz (pre)ekstravagantnih pristupa dizajnu pokrenuo jedan sasvim novi trend ovog proizvođača i postao esencija svega što u tom smislu Citroën danas proizvodi i predstavlja na tržištu. Izgleda odlično, moderno i ni po čemu umjereno, a kad se sjetim verzije "Racing" osmjeh na lice dolazi sam po sebi, jer već je dugo vremena prošlo od meni omiljene ere "Hot-Hatch" automobila u sklopu koje sam odrastao i kao vozač i kao entuzijast, pa već zbog toga ovaj automobil jednostavno moram istaknuti još jednom.
Suzuki Swift (odnosno Swift Sport)
Razlozi: Iako se puristi i fanatični zaljubljenici dan-danas kunu u ono što je Swift početkom devedesetih postavio kao trend, odnosno laganog automobila u kojem je uz urlanje 1,3-litarskog motora na preko 7,000 okretaja u minuti bilo moguće na neku od potencija kršiti prometna pravila u smislu brzine na prometnicama, aktualni Swift itekako opravdava svoju povijest. Da, teži je, opremljeniji i tromiji, no ako se pogleda konkurencija, itekako ima svoje atribute – i u smislu dizajna i performansi. U svakom slučaju jako dobar mali auto.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, WhatCar.com, i Gopogle Images