Najbolji automobili u 2012. godini – Limuzine srednje klase
Došlo je vrijeme i za treći dio pregleda onog što je po mom mišljenju (a ostatak ekipe se sa mnom slaže) bitno izdvojiti u sklopu auto industrije u 2012. godini.
U ovom trećem dijelu spomenut ću neke od automobila koji su obilježili drugu najpopularniju kategoriju automobila u smislu prodajnih rezultata diljem lijepe nam naše recesijom pogođene države – limuzinama srednje klase.
Realno gledano, kroz ovu kategoriju automobila masa proizvođača često nudi nešto "novo" i "posebno", što još češće ispada apsolutno krivo (da ne odabirem neku drugačiju i težu riječ kojom bi opisao marketinške aktivnosti pojedinih predstavnika automobilističkih marki). No bilo kako bilo, ovo su automobili koji su po mom mišljenju ove godine vrijedni isticanja i iako se ne radi samo o ovogodišnjim modelima, i dalje smatram kako ih je vrijedno spomenuti kao "ponos i diku" svoje kategorije.
Mazda 6
Razlozi: Iako nažalost u sklopu naziva još uvijek ne postoji oznaka MPS, obzirom ista još nije razvijena i spremna za proizvodnju, morat ću se zadovoljiti sa trenutno najjačom verzijom sa 165 konja. Da, nije puno, ali u slučaju nove generacije "šestice" nije niti bitno, jer ako već ništa drugo, samo pogledajte svu ljepotu kojom nova Mazda 6 odiše. Doista prelijep automobil, a ljepoti mogu bez problema dodati i dinamiku u obliku pridjeva, jer ovjes je potpisan od strane Forda, što samo po sebi znači još jedan pridjev – fenomenalan. Treba li još koji razlog?
Volkswagen CC
Razlozi: Još jedan automobil čiji bi opis mogao bez problema započeti sa "nažalost", jer kao i u primjeru Mazde 6 i model inicijalno poznat kao Passat CC u svojoj novoj generaciji motorom ne nudi ama baš ništa posebno. No zato s druge strane dizajnom u smislu eksterijera i interijera i više je nego poseban. Niska silueta karoserije i zaobljen prednji kraj (kako prevjes ne bi bio kamen spoticanja) izgledaju odlično, a interijer je već u osnovnom nivou opreme jedno doista posebno i ugodno mjesto, tako da ako već zbog ničeg drugog, zbog interijera opraštam nedostatak snage.
Kia Optima
Razlozi: Možda najveće iznenađenje koje sam ove godine priuštio samome sebi u sklopu konstatacije identične onoj brkatog majstora pri otvaranju karlovačke pivovare: "Sviđa mi se!". Doista je tako – Kia Optima mi se dopala doslovce na prvi pogled. Da, motori u ponudi nisu nešto, dinamika vožnje bi mogla biti puno bolja, a i automobil sam po sebi i nije nešto pretjerano jeftin, no ako uzmemo u obzir 7-godišnju garanciju (ili 100,000 kilometara) uz ovako dobar izgled stvari nisu nimalo loše. Dapače, Optima je jako ugodno iznenađenje kad se sve skupa zbroji i oduzme.
Opel Insignia (odnosno Insignia OPC)
Razlozi: Konačno malo snage u inače poprilično bezličnoj kategoriji svakodnevnih cestovnih prometala kojima je uloga prevesti Vas i ukućane od točke A do točke B. Iako je ovo daleko od najboljeg automobila na svijetu, pa čak i najboljeg unutar klase, istovremeno je Insignia već u svojoj bazi jedan od najljepših. OK, to što je jedna od naljepših nikako nije dovoljno, no ako se sjetim prethodnog modela u obliku Vectre OPC, čiji opis po pitanju voznih svojstava mogu izreći jedino kroz riječ "balega", Insignia je sasvim dobro "pogođen" automobil i zato je prisutna ovdje.
Citroën C5
Razlozi: Iako ovo ni po čemu nije nov automobil u ponudi i nikako se ne uklapa u priču oko sportski nastrojenih automobila kakve smo navikli veličati na ovim stranicama, moram priznati da sam nivoom udobnosti i dojmom robusnosti dan-danas itekako mišljenja kako je aktualna generacija Citroëna C5 uvjerljivo najdojmljiviji automobil prema spomenutim faktorima. Doduše, limuzina mi sama po sebi i nije toliko fascinantna, no zato je s druge strane karavanska izvedba ovog automobila jedan od najzanimljivijih modela proteklih godina i već samim time poseban automobil.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, WhatCar.com, i Gopogle Images