Najbolji automobili u 2012. godini – Coupe automobili
Eto, konačno sam završio s limuzinama u svom većem ili manjem obliku i u ovom dijelu top liste prelazim na mnogima puno poželjniju karoserisku izvedbu automobila – onu nazvanu Coupe.
U pravilu ne znam nikoga tko barem jednom nije poželio sjesti za volan nekog Coupe automobila ili 2+2 varijacije na temu istog i u tu konstataciju itekako uvrštavam i sebe. Iskreno ne znam što me toliko privlači relativno nepraktičnoj karoseriji sa dva upotrebljiva i (najčešće) dva sasvim suvišna sjedala za koja stalno nalazim opravdanja u smislu njihovog postojanja, no neke je stvari možda ipak najbolje niti ne pokušavati objasniti, zar ne?!
Ono što meni Coupe automobil znači jest nešto limitirane praktičnosti što se opravdava sa upravljivošću, tj. uvriježenom izrazu nazvanom "vozna svojstva", a to je ponekad i jedino bitno.
Doduše, posljednjih godina je nemali broj limuzina i manjih automobila itekako performansama parirao nekim Coupe automobilima, no ipak je za mene vožnja u tom nerijetko krajnje nepraktičnom obliku karoserije ljepše na cesti gutati kilometre, a siguran sam kako u toj konstataciji nisam sam. Dapače, sama popularnost i ustrajnost proizvođača automobila u proizvodnji ovakvog tipa karoserije itekako mojoj tvrdnji ide u prilog.
Pa eto nekoliko modela koji su svojom pojavom ili evoluiranjem za mene uvjerljivo najpoželjniji…
Toyota GT86
Razlozi: Inicijalno opisan kao automobil kojem kronično fali snage, GT86 je s druge strane oduševio sve skeptike svojim voznim svojstvima. Ako ću stvari svoditi na "volim-ne volim" baze, onda bez problema mogu reći kako ovaj automobil jednostavno obožavam – i to iz tri razloga. Prvi je stražnji pogon, drugi je više nego povoljna cijena, a treći je sveden na moje iščekivanje povratka Toyote svojim sportski-orijentiranim korijenima, kojima se ovaj model itekako približio, jer ako ćemo iskreno, već mi je bilo muka od svih bezličnih i dosadnih modela Toyote zadnjih godina i GT86 je upravo u tom smislu jedno od najvećih osvježenja u zadnje vrijeme. Da, želim jedan pred zgradom – i to jako.
Audi TT (odnosno TT-RS)
Razlozi: Ako ću opet biti brutalno iskren, onda je u pravilu jednostavno objasniti zašto bi se u nekom drugom životu i sa plaćom s puno nula odlučio kupiti ovaj poprilično pre skup automobil. Naime, kada je prva generacija Audija TT izašla na tržište, nisam bio siguran koji mu je bio prednji, a koji stražnji kraj, odnosno u prijevodu, automobil sam po sebi meni je bio toliko ružan da sam često žmirio kad bi mi rekli da gledam kako prolazi kraj mene. No druga je generacija lijepa koliko je prva bila ružna, a u međuvremenu je iz verzije u verziju TT kao model izrastao u izuzetno potentan sportski automobil i zato mi se iznimno dopada. Da, i dalje je malo pre skup, no predstavlja interesantnu alternativu.
Peugeot RCZ (odnosno 1,6 THP)
Razlozi: Iako je Peugeot zadnjih godina uvjerljivo među najgorim proizvođačima automobila u smislu kvalitete, istovremeno je i jedan od najgorih u smislu ičeg vezanog uz vožnju. Naime, modeli u ponudi, ma koliko jaki bili, kronično pate od tuposti, pa samim time kronično neinvolvirani vozači tijekom vožnje više spašavaju sami sebe iz potencijalno opasnih situacija, nego što uživaju u vožnji. Dizajn modela je također više nego upitan, jer detaljima nekako svi aktualni modeli izgledaju isto – i to nikako u dobrom smislu. Upravo iz tog razloga je RCZ poseban i ističe se samo tako iz ostatka sivila (da ne kažem crnila) u kojem se Peugeot nalazi i upravo zato mi se taj model itekako dopada. Ukratko, brz, lijep i upotrebljiv.
BMW serije 1 (odnosno 1M)
Razlozi: Ako ste ikad probali voziti E46 M3 onda znate zašto sam ovaj naizgled "sklepani" automobil stavio na ovu top-listu u smislu najboljih, a ako pak niste, probajte negdje doći do jednog i napravite krug. Naime, E46 M3 i 1M imaju puno više zajedničkih točaka nego onih koje podrazumijevaju različitosti i to je u ovom vremenu svojevrsne kastracije raznih modela automobila jednostavno fenomenalno. 1M svoje korijene direktno vuče iz "obične jedinice" u Coupe izvedbi, no usporedba sa E46 M3 nije nimalo slučajna. Dapače, inžinjerima je upravo paralela između ta dva automobila različith generacija i bila inspiracija, a obzirom na ono što 1M nudi u vožnji, rekao bih da su u tome u potpunosti uspjeli.
Honda CR-Z
Razlozi: Najavljivati hibridni model u obliku nasljednika jednog od najpopularnijih malih sportski-orijentiranih automobila svih vremena i nije neki potez, no iako moram priznati da sam već na prvi pogled na najave i fotografije bio jedan od skeptika, CR-Z me svojom pojavom i upotrebljivošću u stvarnom životu itekako ugodno iznenadio. OK, realno gledano ovaj model sa svojim prethodnikom u obliku Honde CR-X i nema neke veze (pogotovo ako se radi o usporedbi sa CR-X V-Tec verzijom), no gledano u obliku omjera i činjenicu da u modernim vremenima svi automobili postanu teži sa isto ili manje snage od prethodnika, CR-Z je itekako dobro "pogođen" model. Šteta samo što nije barem malo jeftiniji.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, WhatCar.com, i Gopogle Images