Mito Motorsports – Ludi Slovaci i njihova KIA
KIA Ceed generalnoj populaciji kupaca koji žele jeftin i pouzdan automobil "prolazi" kao jedan od odabira, nekima je pak ova KIA poznata kao "reasonably priced car" iz mega-popularne serije posvećene automobilima "Top Gear", no ovoj ekipi ova KIA znači nešto potpuno drugačije…
Ruku na srce, u pravilu kompletno neatraktivan automobil – jedan od onih za koje znamo da čak ni proizvodna traka nije posebno programirana i koji lako možemo poistovjetiti sa bilo kojim drugim iz klase kompakata koji su iz godine u godinu sve veći i sve bezličniji. Čak ne postoji niti GTi ili Turbo verzija koja bi sam model Ceed približila entuzijastima, a činjenica je da niti jedan ozbiljniji tuner nikad nije ni pokušao napraviti nešto posebniju priču koja bi Ceed pratila kao epitet. No to bi se uskoro moglo promijeniti, jer ova ekipa ludih mehaničara iz bliske nam Slovačke zajednički nazvanih Mito Motorsports iz jeftinog i totalno nezanimljivog obiteljskog hatchbacka za prijevoz familije od točke A do točke B, uspjela je napraviti nešto sasvim suprotno…
Glavna ideja projekta bila je napraviti zabavan auto, što će obzirom na prerade izgleda i postati, jer da ne ulazimo u dubioze i pokoji karton Slovačkog piva, činjenice su slijedeće: kako je motor pomaknut otraga i KIA više nema prednji pogon, te su rezervoar, hladnjak ulja i još pokoja komponenta premješteni tamo gdje je motor nekad bio, Ceed ima distribuciju težine 43/57, što je puno bolje i poželjnije nego što je to bilo u originalu. Nadalje, umjesto stotinjak konjskih snaga na koje smo već navikli kao navod, ova KIA trenutno iz svojeg CRDi 2,0-litrenog Diesel motora izvlači duplo toliko, a čovjek koji na heksadecimalnom jeziku priča sa elektronikom na automobilima tvrdi kako mu je Ceed uz kavu objasnio da i tri puta originalnu snagu nije problem izvući. U svakom slučaju, u današnje vrijeme 300 konjskih snaga i ne zvuči pretjerano puno, no kad se uzme u obzir da na ovom automobilu još nitko nikad nije pokušao takvo što, moramo priznati da nama zvuči fascinantno.
Kompletno je uređen i eksterijer automobila (odnosno, barem bi trebao biti kad se projekt privede kraju) koji blatobranima (odnosno proširenjima istih) ukupno dodatno proširuje automobil za nekih 25 cm kako bi u taj prostor ugostili 18-inčne kotače. No nije se s optičkim preradama stalo na blatobranima, jer je idejno sastavljena kompletna optika koja uključuje i prednji branik sa "splitterima", stražnji branik s difuzorom, pragove koji bi trebali usmjeravati zrak točno tamo gdje je potrebno, te krovni spojler koji je optimalno dizajniran za što bolje prijanjanje stražnjeg kraja za podlogu.
Uglavnom, ova bi se KIA trebala (kako glavni dizajner projekta Martin Duris kaže) pojavljivati posvuda – na RallyCrossu, na Drift-eventima, brdskim utrkama, track-day eventima i slično. A upravo to je najfascinantnije od svega, jer uspije li ovim manijacima tako nešto, bit će sigurno pioniri all-round tuninga, jer takvog što još nikome nikad nije baš skroz pošlo za rukom.
Mi u svakom slučaju držimo "fige"…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Petrolheads.sk