Mercedes-Benz – opet taj Brabus…
Meni doista nije jasno koliko jedna skupina ljudi mora biti iskompleksirana da pod „haubu“ jednog već ionako suludog obiteljskog karavana montirala set prerada kojima je rezultatno stanje po pitanju snage naraslo za preko 200 konjskih snaga.
No koliko god djelatnici Brabusa bili iskompleksirani, što se mene tiče, svaka im dala.
Kako to obično biva krajem godine, Essen Motor Show je i opet otvorio svoja vrata i svijetu tuninga, stylinga, utrkivanja, kolekcionara i rariteta pokazao puno toga starog i posebnog, no i novog i itekako poželjnog.
Razni proizvođači automobila dotični sajam također koriste za svoje premijere, pokazujući svu svoju maštu i sposobnost u praćenju vremena u sklopu kojih njihovi automobili nastaju.
Tako se prošle godine Škoda predstavljala s DJ-pult automobilima, Opel je imao ideju svijetu prikazati koliko model Adam može biti simpatičan i istovremeno atraktivan, dok je Ford posjetitelje svog izlagačkog prostora uspavljivao pjesnikom na krovu jednog od modela. Ukratko, svatko je imao svoj pristup tržištu, a upravo to i jest bit ovog sajma na kojem se iz godine u godinu doista može vidjeti svega i svačega.
Tvrtke koje svoje djelovanje baziraju na područje tuninga i stylinga također se na Essen Motor Showu itekako dobro i promišljeno prezentiraju javnosti i potencijalnim kupcima.Na taj način tvrtke poput onih svjetski poznatih imena poput ABT, Hamann, Lorinser, TechArt, Novitec (Rosso) i Brabus uvijek nađu načina okupiti veliku količinu znatiželjnika oko svojih vizija nekih modela određenih proizvođača automobila. No u ovom času bih se ipak zadržao na Brabusu koji je u svijetu tuninga opće poznat kao tvrtka s najbrutalnijim i najluđim pristupom modelima tvrtke Mercedes-Benz.
Kako sad ne bih ulazio u povijest ove itekako poznate tvrtke i iznova spominjao sve ono po čemu su Bullit, Rocket, E-V12 ili 800 Widestar bili najposebnije prerađeni Mercedesovi automobili na svijetu, radije bih se orijentirao prema upravo prikazanoj preradi baziranoj na aktualnoj generaciji E-Klase.
Naime, cijela priča oko dotične prerade E-Klase nema neko posebno ime ili nadimak, već se dotični automobil jednostavno naziva Brabus 850, ipak je izuzetno posebna po dvije stvari.
Prva se svodi na oznaku 850 koja u prijevodu znači broj konjskih snaga koje se u sklopu 5,9-litarskog Twin-Turbo V8 motora nalaze pod poklopcem „haubom“.
Da, dobro ste pročitali – Brabus 850 je automobil s 850 konjskih snaga koji je u stanju na cestu pokušati prebaciti preko 1,100 Nm okretnog momenta. Kažem, „pokušati“, jer dosadašnji pokušaju prebacivanja tolike snage i okretnog momenta na podlogu nisu baš često bili uspješni, no iz Brabusa stižu informacije kako je ovaj model apsolutno upotrebljiv.
No pustimo sad to, jer postoji još jedna stavka po kojoj je ovaj automobil apsolutno bolestan.
Da, 850 konjskih snaga je puno na bilo kojem svjetskom jeziku, a 1,100 Nm okretnog momenta čini se da bi bez puno problema moglo uzrokovati nešto sporiju vrtnju planete Zemlje oko svoje osi u slučaju jačeg stiskanja papučice gasa, no vjerovali ili ne, to nije onaj najbolesniji dio dotičnog automobila.
Ono što pak jest, svodi se na činjenicu da se radi o najpraktičnijoj izvedbi Mercedesove E-Klase, a to pak podrazumijeva onu karavansku.
Da, dobro ste pospajali u glavi – radi se o 850 konja jakom karavanu koji raspolaže s preko 1,100 Nm okretnog momenta, i da, takve brojke vezati uz automobil s tovarnim prostorom odostraga jednostavno je pomalo idiotski i bolesno. No upravo me taj dio cijele priče i fascinira, jer Brabus nikad nije nudio nešto normalno, no u sklopu ove E-Klase su doista pretjerali na najbolji mogući način.
Iako izvana čovjek i ne bi rekao da se radi o toliko ekstremnom automobilu, s obzirom na činjenicu kako Brabus 850 ne „vrišti“ kroz proširenja i set optičkih dodataka poput nekih drugih prerađenih automobila te klase, to je čini se i bila osnovna namjera. No kada se jednom počne čitati brošura i najave u smislu brojki, isti bi taj čovjek mogao ostati nakratko oduzet i s onim bolesnim smiješkom na licu, jer Brabus 850 u teoriji ubrzava za 3,1 sekundu od nule do stotke i nastavlja ubrzavati sve do elektronički limitiranih 350 kilometara na sat.
Da, i dalje pričam o karavanskoj izvedbi Mercedesove E-Klase.
Dakle, zaključiti kako je ovo apsolutno bolestan automobil ne bi bilo nimalo krivo, no za razliku od ostatka svite koja iz godine u godinu fascinira brojkama, cijena od 33,000 Eura za kompletan paket dorada i ne čini se toliko visokom. Pogotovo kad se sve te brojke probaju u stvarnom svijetu, gdje se u samo tri sekunde za volanom prolazi oveći broj metara, a pri maksimalnoj brzini stvara se efekt prolaska kroz vrijeme.
I da…i dalje govorim o karavanskoj verziji Mercedesove E-Klase, a upravo zbog toga je Brabus 850 jedan od najluđih i najfascinantnijih automobila u općenitom smislu, a pogotovo u kontekstu „napetih i nabrijanih“ modela i prerada koje Essen Motor Show ove godine premijerno prezentira javnosti.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Brabus.com i Flickr.com