Mercedes-Benz – Još jedna nepotrebna prerada?
Kako ne bih već u predgovoru teksta potrošio previše riječi i time istovremeno i Vaših sekundi dragocijenog vremena koje su prijeko potrebne za čitanje s razumijevanjem, reći ću samo kako je i opet riječ o preradi slavne tvrtke Mansory.
Moram priznati da ama baš svaki puta kada se sjetim pojma kiča vezanog uz svijet automobila i prerada istih, nekako ime Mansory samo po sebi padne na pamet. Automatski se prisjećam svega onog skoro nevjerojatno kičastog i odvratnog što su likovi u obliku zaposlenika te tvrtke u stanju izmisliti kako bi doradili i preradili pokoji automobil.
Također se automatizmom prisjećam najodvratnijeg automobila koji sam ikad vidio (iako ni u tvorničkoj verziji i bez ikakvih dodataka nije nešto lijepo za vidjeti), a riječ je upravo o uratku tvrtke Mansory koja se u obliku plavo-žute kombinacije boja i vulgarnim dodacima duž cijele karoserije poigrala sa Porscheovom limuzinom Panamera.
Zapravo često mislim kako u tvrtci Mansory količina vulgarnih dodataka i nepotrebno razmještenog Karbona zapravo direktno ovisi o veličini samog automobila koji je tematika prerade, pa stoga ni ne čudi kako su upravo najveći automobili izašli iz Mansorya najčešće i najveća uvreda dobrom ukusu i često uzrok glaukoma.
No za sve one koji misle da nisam u pravu i sve one koji osudom kojom vlastiti neukus brane pretencioznošću autora ovog teksta, eto najnovijeg uratka koji će ih zasigurno razveseliti – Mansory G.
Kako to obično biva s Mansoryem, svaki aktualni ili budući vlasnik G-Klase može unaprijed zaboraviti ikakve prerade po pitanju motora, ovjesa, kočnica i sličnih vitalnih komponenata koje više ili manje direktno utječu na performanse automobila, jer Mansory jednostavno nema vremena sitničariti oko koje konjske snage viška i sličnih teoretskih podataka.
No s druge strane, ono što Mansory itekako nudi jest sva sila optičkih dodataka zbog kojih G-Klasa automatski postaje…bolje da ni ne kažem što.
Nadam se da se nitko neće uvrijediti usporedbom, no za mene osobno SUV-automobili izvan američkih pomodnih predgrađa u kojima obitavaju "Kućanice" i njima svoju dječicu prevoze u školicu, nemaju ama baš nikakvog smisla. No još je gore ono što ne piše u oglasima i fus-notama auto industrije, a to je činjenica kako je krajnje kretenski s jedne strane gurati ljudima u grlo (pre)skupe Hibridne i električne automobile zbog uštede na gorivu i samim time zadržavanja mikro-klime na nivou postojećih vrijednosti, te preživljavanja Delfina u čistom moru, dok se s druge strane iznova izmišljava topla voda i iz terenskih automobila se rade sportske inačice istih sa milijun konja pod haubom i prosječnom potrošnjom goriva neke omanje države.
No kako svijet na takav način funkcionira sviđalo se to nekima ili ne i danas imamo automobile poput Mini Countrymana koji je dimenzijama jako blizu prvoj generaciji Renaultovog modela Espace (što je sve samo ne "mini"). Također, u današnjim vremenima nije rjedak slučaj da se u svijetu automobila događa i ideja oko pokojeg primjerka "sportskog SUV-a", koja je po mom skromnom mišljenju otprilike isto toliko poželjna koliko i ideja manekenke za donje rublje koja ima pola tone, a Mansory je ovom G-Klasom, odnosno "Sport-Styling" paketom za istu ponudio upravo to.
Naime, ogroman kockasti automobil inače savršenih terenskih svojstava i iznimne izdržljivosti u ovoj je varijaciji na temu "dorade" na tržište izbačen sa hrpom sitnih gluposti presvučenih karbonskim vlaknima, te 23-inčnim kotačima koji podrazumijevaju gume širine traga omanje noge Brontosaura – dakle sve što Vam treba za što je moguće veći vozački gušt ukoliko se nađete negdje na planini ili općenito u prirodi, zar ne?!
No prerada ima još…i većina je skrojena po "željama svakog našeg potencijalnog kupca i štovatelja onog sasvim posebnog" (kako kaže Press-mateijal), pa ukoliko iz vlastite G-Klase doista poželite napraviti nešto savršeno nepotrebno i kičasto, te se pri tome osjećati odlično potrošeći oveću svotu eura na sve te sitnice od Karbona, Mansory nudi i dorade u smislu interijera – dakle još Karbona u obliku letvica i "lajsni", još kičastije presvučena sjedala kožom plemenitih Krava, te još više struje u obliku monitora i zvučnika koji iz ovog automobila itekako mogu napraviti pokretni klub – bilo da se radi o House muzici ili jednostavno Turbo-Folku. U pravilu savršen automobil za provozati po velebitskim vrletima – glasno, sportski i sa stilom.
Blago nama da Mansory nikada nije propao i da je i dan-danas svojim preradama među nama, dajući nam savršen razlog za smijeh…
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i Google Images