Mazda – povlačenje „šestica“ zbog pauka
Ovo bi povlačenje ovećeg broja primjeraka Mazde 6 moglo ući u povijest kao jedno od najblesavijih ikad, jer se pod pojmom „pauk“ ne radi o nekoj šifri ili dijelu automobila, već se pod tim pojmom doista podrazumijeva stvorenje s osam nogu i nekoliko pari očiju.
S godinama i iskustvom koje uz njih obavezno dolazi, mogu reći da se zapravo bojim samo dvije stvari na svijetu – idiota i pauka. No ako bih morao birati između ta dva straha, onaj od pauka ipak bi bio jači, jer se s idiotima ipak (poput većine nas) borim na dnevnoj bazi, dok suočen s tim mini-čudovištima s osam nogu i nekoliko pari očiju viška jednostavno ispadam bespomoćan.
No prema objavi koju je prije nekoliko dana svijetu uputila Mazda, moj je primjer arahnofobije zapravo minoran i skoro nezamjetan.
Koliko god da cijela priča zvučala glupo i smiješno, taj se renomirani japanski proizvođač automobila neki dan oglasio s izjavom o povlačenju oko 42,000 primjeraka „šestice“ koji su proizvedeni između rujna 2009. i svibnja 2012. godine.
Razlog hitnog pozivanja dotičnih primjeraka Mazde 6 u ovlaštene servise krije se u strahu od pauka, jer su prema navodima te male simpatične osmonoge životinje vlasnicima tog Mazdinog modela u stanju itekako zagorčati živote.
Konkretna (i za većinu vlasnika Mazde 6 hipotetska) situacija je sljedeća: opće je poznata stvar da pauci pletu mrežu, no rijetki znaju da je ta mreža satkana od jednog od najčvršćih i najrastezljivijih prirodnih materijala na svijetu. Samim time veća količina takvog materijala spletenog u mini-habitat uz pomoć kojeg pauci najčešće hvataju vlastiti ručak na pravom mjestu pod poklopcem motora može izazvati itekako velike probleme, što se nekoliko puta i desilo.
Naime, kada se pauk zavuče u motorni prostor Mazde 6, velike su šanse da će svoju mrežu isplesti u sklopu nekog otvorenijeg prostora između karoserije i samog motora, no ostaje mu i opcija ulaska u nešto skrovitije mjesto.
Preciznije, to bi mjesto bilo dio cijevi koja spremnik goriva spaja s posudom punjenom ugljenom. Dotična posuda inače služi za pročišćivanje zraka koji dolazi iz spremnika goriva, a problem je u tome što je spremnik za gorivo pod tlakom, pa svaki višak u smislu tlaka predstavlja potencijalan rizik.
Konkretno je zabilježeno ukupno dvadesetak takvih slučajeva, a dotični se svodi na hrabre pauke koji su se zavukli upravo na to mjesto, ispleli mrežu, uživali u benzinskim parama, te time stvorili problem u smislu prevelikog tlaka u sustavu, što je pak rezultiralo pucanjem spremnika za gorivo.
Samim time postoji velika mogućnost da dođe do izlijevanja goriva iz spremnika, te cijela priča završi vatreno, a to nikako nije dobro.
Uglavnom, rješenje problema prema riječima iz Mazde apsolutno postoji, te se vlasnici spornih primjeraka Mazde 6 pozivaju što bržem odazivu i dolasku u najbliži ovlašteni Mazdin servis, gdje bi se potencijalni problemi trebali otkloniti besplatno.
Također iz Mazde posebno navode onaj najrizičniji model „šestice“, tj. verziju koja pod „haubom“ ima 2,5-litarski motor, no zanimljivo je to što se ne spominju tržišta na kojima su prodavane „šestice“ s ovim potencijalnim problemima, već je rečeno da će se zastupnici očitovati pozivom vlasnicima.
Hm…ne znam znači li to da bi i pokoji primjerak ovog modela prodan u našim krajevima mogao patiti od arahnofobije, no uskoro bi trebao stići odgovor na moj upit vezano uz taj dio priče, pa kad dotični stigne, objavit ćemo ga na našoj Facebook-stranici.
…a do tada ću se najvjerojatnije i dalje svako toliko cerekati na cijelu priču, jer ovaj slučaj povlačenja automobila u servise definitivno ispada jednim od najsmješnijih za koje sam ikada čuo. Dijelom je to zbog toga što sam i sam u strahu od pauka otkad znam za sebe, a dijelom mi istog časa napamet pada scena pauka koji u cijevi stoji na mreži i udiše benzinske pare. Samim time dotičnog pauka automatski poistovjećujem s ljudima koji su zbog udisanja benzinskih para radili svakakve gluposti, pa cijela priča, ma kako ozbiljna zapravo bila zapravo poprima jednu poprilično metaforičku i blesavu dimenziju.
No to je već priča o uvrnutom umu, a ne ona o Mazdi 6, pa je bolje ne nastavljati s njome, jer je pitanje gdje bi mogla završiti.
Vraćajući se na temu, nadam se samo da pauci, iako im baš i nisam pretjerano sklon, neće morati patiti zbog ove neugodnosti oko koje su u Mazdi digli toliku paniku, a za onih dvadesetak koji nisu uspjeli odoljeti mirisu benizna se pak nadam da će svoju ovisnost izliječiti bez posljedica opasnih po život.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: NetCarShow.com, Drive.com.au i Google Images