Maserati – najljepši GT-automobil postaje još posebniji
Moru obljetnica koje su tijekom ove godine označile dugi niz godina postojanja određenih proizvođača automobila i njihovih modela pridružio se i Maserati, koji ove godine slavi punih stotinu godina. A evo i čime će ta slavna tvrtka proslaviti svoj jubilej…
Ove je godine salon automobila u New Yorku ispao jednim od najzanimljivijih sajmova automobila na svijetu, no ne po brojnosti premijera i nikad prije viđenih modela, već po proslavama koje su se jednostavno zaredale.
Tako uz četrdesetu obljetnicu Volkswagenovog legendarnog Golfa, Fordove legende u obliku Mustanga i još nekolicine drugih proizvođača i modela i Maserati dolazi na svoje, jer upravo je u New Yorku moguće po prvi puta vidjeti njihovu viziju proslave punog stoljeća postojanja.
Model s kojim će Maserati proslaviti ovu itekako važnu obljetnicu biti će jedan od najposebnijih i najljepših automobila na svijetu, tj. GranTurismo MC, a verzija u obliku koje će potencijalnim kupcima pojasniti o čemu se zapravo radi nazvana je Centennial Edition.
Iako je Maserati GranTurismo jedan od onih automobila koji bi u rozoj boji sa smeđim kotačima i dalje izgledao savršeno, u Maseratiju su ipak našli načina da ovu specijalnu verziju učine još posebnijom.
Naravno, kako to i priliči talijanskim majstorima dizajna, za početak cijela priča obuhvaća obje karoserijske izvedbe ovog prelijepog modela, tj. onu s krovom i onu bez njega, a zatim se doista ulazi u detalje.
Uz već postojeću robusnost i istovremenu eleganciju koju ovaj model itekako posjeduje, Maserati je u sklopu Centennial Edition verzije GranTurisma MC ponudio dvije ekskluzivne nove boje eksterijera, četiri nova dezena kotača, te velik broj detalja kakvi se na „običnim“ verzijama ne nalaze.
Pod detaljima naravno prvenstveno podrazumijevam nekolicinu „Centennial Edition“ oznaka koje se mogu naći uzduž i poprijeko eksterijera ove verzije modela, no to nikako nije sve, jer ostatak detalja podrazumijeva i decentnije mrežice otvora na karoseriji, te nekoliko dodataka smještenih na prednji i stražnji branik.
Interijerom također sve zrači ekskluzivnošću, jer se uz nekolicinu novih „igračaka“ u obliku stavki popisa opreme u sklopu interijera nalazi i sva sila posebnih i pažljivo odabranih materijala poput najfinije kože, alcantare, ručno obrađivanog aluminija i detalja izrađenih od karbonskih vlakana.
Sam interijer u sklopu ove specijalne verzije modela GranTurismo MC moguće je naručiti u tri osnovne boje s pripadajućim i kontrastnim detaljima, što kupcima ove slavljeničke verzije modela daje još veći izbor pri odabiru onog najljepšeg prema njihovom ukusu.
No posebnosti ove limitirane verzije modela GranTurismo MC ne staju samo na popisu opreme, pokojoj novoj boji interijera i eksterijera, te nekolicini detalja u obliku oznaka verzije i novih dezena kotača, već se ista priča nastavlja i pod poklopcem motora.
Naime, 4,7-litarski V8-motor koji se pod poklopcem nalazi, dodatnim je igranjem i optimizacijama u smislu snage ojačan za deset konjskih snaga, što u prijevodu znači ukupno njih 454.
Snaga se i dalje prenosi na stražnje kotače, no za razliku od dosadašnjih varijacija na temu 6-brzinskog automatskog mjenjačkog sklopa koji potpisuje tvrtka ZF, u Maseratiju se kunu u to da su i iz njega izvukli apsolutni maksimum kroz daljnju optimizaciju još pokojeg dijela.
Uglavnom, sudeći po ovoj slavljeničkoj verziji Maseratija GranTurismo MC, Maserati je svojih stotinu godina postojanja odlučio itekako proslaviti sa stilom, pa iako je tvrtka i dalje u itekako velikim problemima, nadam se da će opstati i doživjeti još jedno ovakvo slavlje – pogotovo ukoliko će biti obilježeno kroz jedan ovoliko poseban i lijep model kao što je GranTurismo.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Maserati.co.uk i SuperCars.net