Lotus – Novi Esprit završio u kanti za smeće
Svima kojima prate auto-industriju, Lotusov legendarni model Esprit itekako je poznat. Iako je od najava za nove inkarnacije za modele Esprit, Elite i Eclat prošlo već skoro dvije godine, izgleda da je nova uprava ipak odustala…
Lotus…ta legendarna marka sa isto toliko legendarnim osnivačem u obliku nikad prežaljenog i poprilično "pomaknutog" čovjeka poznatog pod imenom Colin Chapman nikako da konačno pronađe svoj put i opstane u punom smislu te riječi.
Zapravo se ponekad čini kao da se u Lotusu sve nekako događa u sklopu određenih era i onog što one sa sobom nose.
Prva era na koju se možemo osvrnuti bila je ona poslijeratna (naravno, govorimo o II. svjetskom ratu), gdje je Colin Chapman kao mladoliki starac (obzirom na stil odijevanja i brkove) osnovao tvrtku koja će u cijelom svom životnom vijeku svoj image graditi na laganim modelima i njihovom savršenom upravljanju i držanju na cesti.
Nakon Chapmanove ere, tj. nakon smrti tog genijalca, slijedeća era donijela je nekoliko bankrota i preuzimanja od strane raznoraznih firmi poput General Motorsa i Romana Artiolija (u to vrijeme poznatijeg kao vlasnika renomiranog proizvođača snova na četiri kotača pod imenom Bugatti), da bi i ta era propala sredinom devedesetih i Lotus u svojoj trećoj eri potpao pod malezijsku korporaciju Proton…pa zatim bio ponovno prodan tvornici KIA.
No četvrta era u Lotusu upravo je ona najzanimljivija, jer donedavno aktualni vlasnik Dany Bahar (inače bivši direktor sportskog programa u Ferrariju i kasnije u Red Bullovoj momčadi Formule 1) prije dvije godine najavio je uz aktualne redizajne modela Elise i Exige, te tada tek planirani novi model Evora i svojevrsnu renesansu u Lotusu, pod kojom je prvenstveno najavljeno oživljavanje svih onih modela koji u naftalinu i sjećanjima stoje skoro tri desetljeća, sa posebnim naglaskom na nove reinkarnacije modela Elite i Esprit. No naravno da je i to propalo…
Najnovija era u Lotusu započela je naglim otpuštanjem Danya Bahara zbog utaje poreza i pronevjere velike sume novca namijenjene za revitalizaciju i financiranje novih najavljenih projekata, te je kompaniju preuzeo DHB-Hicom, čiji su vlasnici odlučili nastaviti sa proizvodnjom osvježenog modela Exige i modela Elise koji je Romano Artioli nazvao po vlastitoj unuci (što zasigurno niste znali, zar ne?!) i istovremeno ukinuli sve projekte izuzev jednog u obliku novog Esprita.
No prema posljednjim najavama i Esprit odlazi u povijest čak i prije nego je u sadašnjosti zaživio izuzev na papiru i u obliku glinenog modela.
Moramo priznati da nas takva odluka čini pomalo tužnima, jer upravo je Lotus Esprit bio jedan od onih automobila zbog kojih smo automobile u općenitom smislu i zavoljeli i nekako se od kad smo objavu čuli nadamo kako će se ekipa iz DRB-Hicoma ipak predomisliti i vratiti nam dio djetinjstva – makar taj dio i nije planiran za bitniju ulogu u nekom od nadolazećih filmova o Jamesu Bondu.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Lotuscars.com