Lotus Evora postaje inteligentan automobil
Legendarna tvrtka koja se trenutno nalazi u gadnim problemima, no usprkos tome preživljava i dalje se trudeći svojih tek nekoliko modela automobila dorađivati i poboljšavati iz godine u godinu. Eto, došao je red da se i Evora S pohvali nečim novim…
Svi koji prate svijet automobila jako dobro znaju što tvrtka Lotus predstavlja u njemu prvenstveno u smislu ovjesa i stvarne vozačke involviranosti umjesto opremanja raznoraznim kontrolama ovog ili onog, što ionako samo dodatno otežava automobile i odvaja vozače od onog što bi zapravo trebali raditi za volanom.
Istini za volju, Lotus većini prosječnih korisnika automobila ne znači ništa bitno, jer "sve za sve" filozofija koja zahvaća veliku većinu današnjih stvari na tržištu u općenitom smislu trese svijet, pa Lotus gubi kupce jednim dobrim dijelom jer upravo radi svoje vlastite filozofije pravih sportskih automobila koji umjesto sve sile opreme imaju za glavni adut jednostavno pravi vozački gušt.
Npr. zbog toga što se u nekim od novi(ji)h modela Lotusa umjesto npr. podizača stakala pogonjenih strujom jednostavno nalaze ručkice za podizanje "na žgance" (kako bi to u žargonu rekli), a umjesto klime jednostavno karbonska ploča sa plavo i crveno označenim "hot" i "cold" puhanjem ni približno klimatiziranog zraka, prosječnom je vozaču u ovim modernim vremenima neshvatljivo da za s druge strane savršen ovjes i držanje ceste uz sumanuta ubrzanja i brzine tijekom natjeravanja po stazi na kakvom Track-Dayu treba platiti 50-ak tisuća Eura.
No upravo je u toj svojevrsnoj beskompromisnosti po pitanju pristupa proizvodnji svojih automobila, Lotus nama jako srcu draga marka u svijetu automobila koji toliko volimo, a Evora S trenutno je jedan od rijetkih automobila u općenitom smislu koje bi sa opakim guštom svakodnevno vozikali unaokolo. Pogotovo ako se radi o verziji nazvanoj "S" (što je skraćenica za "Supercharged").
Dakle, Evora S je sama po sebi jedan od onih automobila koji ne dižu prašinu sa ogromnim kotačima i milijun konjskih snaga, već u automobilističkim krugovima znači preciznost i već spomenutu vozačku involviranost, no za razliku od npr. modela Exige, Evora nudi i određenu razinu komfora obzirom na klimu, CD-Player i slične komadiće opreme koji se inače i nisu baš često u Lotusima nalazili.
Svojevrsna sirovost automobila i dalje je itekako prisutna i ako ćemo realno gledati na stvari, Lots Evora S i dalje pati u smislu brojke koja opisuje prodane primjerke, pa kako bi tome doskočili, inžinjeri u Lotusu izmislili su umjetnu inteligenciju po pitanju mjenjačkog sklopa.
Nazvan IPS (Intelligent Precision Shift), u pravilu je riječ o automatskom mjenjaču. Dakle, u prijevodu na podu automobila nema pedalice kojom se pritišće i otpušta kvačilo (ili po naški kuplung), dok su s druge strane na volanu (odnosno ispod njega) dodane one dvije polugice kojima se mijenjanje brzina izvodi brzinom svjetlosti. IPS nudi četiri moda kojima je Evoru S moguće voziti – kompletno automatski, Sport-automatski, Sport-manualni ili manualni uz korištenje polugica za mijenjanje brzina.
Svaki od modova ponaša se drugačije, a manualni i sport-automatski mod uz standardnu Sport-opremu (koja se za "običnu" Evoru treba posebno doplatiti) koja podrazumijeva oštrije reakcije na pritisak gasa, klapne na ispuhu i bušene diskove, prema navodima iz tvornice "iz Evore S izvlače maksimum i daju vožnji sasvim novu dimenziju".
Je li doista tako ili ne, nismo još otkrili sami za sebe, no ako je vjerovati onome što do sad znamo iz drugih modela Lotusa, nemamo nikakvih razloga sumnjati u tvrdnje.
Naravno, cijela priča oko IPS mjenjačkog sklopa cijenu Evore S diže na skoro 90,000 Eura, što više nije cjenovni rang Porsche Caymana kao direktnog konkurenta u momentu izlaska Evore na tržište, već se Evora cijenom u ovom izdanju opako približava cijeni Porschea 911, što je zapravo jedina loša vijest u cijeloj priči – pogotovo ako se priča svodi na afinitete.
Iskreno čisto sumnjamo da će ova verzija Evore S Lotus izvući iz drame u kojoj se trenutno nalazi, no u svakom slučaju je lijepo vidjeti da se i dalje radi na unapređivanju ovog fenomenalnog automobila.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Lotuscars.com, RoadandTrack.com i Google Images