Lexus – Posljednji LF-A silazi s produkcijske trake
Od predstavljanja Lexusovog pokušaja ulaska u svijet super-sportskih automobila prošlo je točno dvije godine i unutar tog vremena ispunjena je 2010. godine najavljena kvota od ukupno 500 primjeraka ovog doista posebnog automobila. No upravo je stigla vijest kako je s tim modelom završena priča i isti se povlači iz daljnje proizvodnje.
Ako ćemo iskreno, iako je Lexus u zadnjih nekoliko godina na tržište ponudio nekolicinu doista iznimnih automobila, s druge strane svi ti automobili imali su jednu zajedničku točku – bili su kopije nečeg što se na starom kontinentu proizvodi i uspješno prodaje već desetljećima. Ako samo pogledamo model IS u svojoj najjačoj verziji pod nazivom IS-F, primjetit ćemo hrpu stvari koje samo naizgled imaju funkciju (poput nastavaka ispušnih lonaca koji su samo ukrasni detalji), no ako zažmirimo na većinu njih, ostat će dojam kvalitete i visokog stupnja završne izrade uz svu silu opreme koja nikome pri zdravoj pameti zapravo ne treba.
Dakle, Lexus bi se bez problema kao tvrtka mogao opisati kao jedan od onih proizvođača automobila koji radi savršene kopije, no i dalje samo kopije – doduše sa jednom iznimno originalnom iznimkom uobličenom u pravi sportski automobil rodom iz prefekture Aichi u Japanu. Da, riječ je o modelu LF-A.
Kada je LF-A najavljen, najava je bila uobličena u obećanje kako je ovaj Lexus nešto stvarno posebno i neponovljivo i s time bi se itekako složio, no prije svega u smislu cijene koja je bila otprilike sedam puta veća od glavnog konkurenta u obliku Nissanovog Playstation–generation čudovišta uobličenog u model GT-R. Za te su novce "kupci" dobivali automobil prelijepih linija pod čijom je haubom kucalo 4,8-litarsko V10 srce sposobno za razvijanje ukupno 552 konjske snage i oko 480 Nm maksimalnog okretnog momenta, što je pak pod ravnanjem iskusnog vozača (pri čemu ne podrazumijevam Paris Hilton koja je vlasnica jednog rozog primjerka) rezultiralo sa samo 3,6 sekunde od stajanja do sto kilometara na sat, te tjeralo automobil do nekih 310 kilometara na sat, zvučeći kao bolid Formule 1 cijelim putem. No u svijetu gdje Ferrari, Lamborghini, Porsche i na kraju krajeva i spomenuti Nissan svojim modelima ispadaju jeftini u odnosu na Lexus, čovjek se zapita bi li zapravo potrošio oko pola milijuna eura na automobil koji u usporedbi s navedenima i nije toliko poseban, a znatno je skuplji.
Upravo iz tog razloga Lexus LF-A nikad nije dosegao zvijezde, iako je u vrijeme izlaska na tržište u mnogo čemu bio najnapredniji sportski automobil svih vremena.
Doduše, LF-A je imao popriličan broj razloga "za" kupnju, obzirom na sve zajedno 170 najboljih radnika i inžinjera koji su proizvodili jedan primjerak dnevno unutar kompletno sterilnih uvjeta koji su ostvareni u prostorijama tvornice Motomachi u gore spomenutoj japanskoj prefekturi Aichi. Razlog više je i konstantno poigravanje sa rekordnim vremenima postavljanim na asfaltu 23-kilometarskog "zelenog pakla", tj. najpoznatije staze na svijetu Nürburgring Nordschleife, a u prilog itekako ide i lista slavnih vlasnika ovog automobila koji su ušli u program neke vrste operativnog leasinga kojim je bilo moguće posjedovati Lexus LF-A.
No sve to sada ionako nije pretjerano bitno, jer prema najavama LF-A se od danas prestaje proizvoditi i samim time ulazi u domenu kolekcionarskih automobila, što bi obzirom na cijenu i produkciju tek nekoliko stotina primjeraka i moglo proći usprkos činjenici kako uskoro na tržište stiže Roadster verzija modela LF-A.
Preostaje samo nadati se da usprkos cijeni i u usporedbi s konkurentima na planu sportskih (odnosno super-sportskih) automobila Lexus LF-A neće pasti u zaborav.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net i CarBuzz.com