Lexus – otkrivenje u obliku TMG-a
Lexus Sports 650 – automobil gdje brojka znači konjske snage umjesto serije, zapremine motora ili neke druge varijacije na temu oznake modela, no ono što je doista posebno jest činjenica da ovaj automobil potpisuje ni manje ni više nego Toyota Motorsport GmbH.
Dakle, na prvu se u glavi onih malo slabije upućenih u svijet automobila najvjerojatnije postavlja pitanje "Što je tu čudno?! Toyota k´o Toyota!", no nemojmo se zavaravati ni na sekundu kako ovo ime u svijetu automobila nema posebno značenje, jer upravo Toyota Motorsport sa svojim njemačkim odredom znači otprilike isto što i Ninje za prosječnog japanskog feudalca u nekim minulim vremenima.
U prijevodu bi dakle Toyota Motorsport GmbH bio specijalni odred. Odred koji grize i ubija konkurenciju svojim tehnološkim inovacijama i idejama, tj. ako ćemo maksimalno pojednostaviti cijelu priču, radi se o ekipi ludih naučnika, tehničara i inžinjera koji praktički jedu, spavaju i žive u apsolutnom sterilitetu istog hangara i kao opis posla imaju izmišljanje automobila poput Toyote Celice i Corolle koje su na WRC natjecanjima nerijetko uzimale mjeru za lijes konkurenciji, te kompletnog (iako pomalo bezličnog ako ćemo iskreno) Toyotinog F1 programa i svih onih crveno-bijelih bolida koji se u LMP1 kategoriji pojavljuju na utrkama poput 24 sata Le Mansa.
Od ukidanja F1 programa, nakon što je "One Aim" filozofija izgorila u prah i pepeo, Ninje iz TMG-a dugo su vremena bile prepuštene same sebi, no kako to obično biva, kada jednom inžinjeri i tehničari proizvedu nešto iznimno, to im prelazi u naviku, pa stoga ne čudi njihovo najnovije puštanje s lanca, no ovaj puta u vodama tuninga iz kojih će na Essen Motor Showu krajem ovog tjedna izroniti Lexus LS Sports 650.
Godinama se radilo na ovoj specijalnoj izvedbi jednog "običnog" automobila koji se unutar klase nosi sa automobilima poput Mercedesove S-Klase ili BMW-a serije 7, a rezultatno stanje je ni manje ni više nego impresivno. No krenimo redom…
Već izvana LS Sports 650 izgleda poprilično bolesno i nimalo ne skriva svoj ubojiti karakter, no za razliku od spomenutih njemačkih konkurenata u obliku Mercedesa, BMW-a ili pak Audija ipak djeluje pomalo pretjerano i vulgarno. No to je i razlog zašto toliko volimo varijacije na temu uređenja eksterijera japanskih automobila, zar ne?!
Optika je sasvim drugačija od ičega što se za tvornički LS nalazi u katalogu, matt-champagne boja također je unikatna, 20-inčni kotači su izrađeni prema posebnoj narudžbi, a aerodinamički gledano ovaj je automobil u ovoj verziji poprilično blizu savršenstva u smislu otpora zraka i funkcijama dodataka koji ga lijepe za cestu.
Doduše optika je nešto relativno i svaki je automobil na svijetu u pravilu moguće vizualno istaknuti i naglasiti njegovu agresivnost, pa zato ono doista posebno zapravo vreba ispod svih modnih detalja koji su na ovom automobilu našli svoje mjesto. Da, u pravu ste – radi se o motoru.
Inicijalno "posuđenom" iz Lexusa IS-F – automobila koji je (u teoriji) napravljen kako bi parirao sedan verziji BMW-a M3, 5-litarskom V8 motoru dodano je poprilično puno dodataka u smislu performansi prema receptu "ubij sve i vrati se sam", pa je rezultatno stanje po pitanju snage skoro pretjeranih 650 konjskih snaga, koje se pritiskom na papučicu gasa pretvaraju u okretni moment od nekih 760 Nm, što je pak sasvim dovoljno da se brojke iz teorije prebace u praksu ubrzavajući ogroman Lexus do stotke za manje od četiri sekunde, te uz nastavak nenormalnog ubrzanja sve do 320 kilometara na sat (iako iz TMG-a tvrde kako LS Sports 650 može i više).
No snaga je jedno, a upotrebljivost nešto sasvim drugo, što u TMG-u itekako dobro znaju, pa se poradilo i na sistemu kočenja ugradnjom karbonsko-keramičkih diskova marke Brembo, prerađenog i dorađenog Tosren-diferencijala koji se bori sa svim onim što isto tako modificirani 8-brzinski automatski mjenjač pokušava gurnuti na kotače, a tu je i prema posebnoj narudžbi kompletno prerađeni Multi-Link ovjes na navoj marke Sachs.
Zapravo je praktički cijelo podvozje i ovjes prerađeno do posljednjeg šarafa, no obzirom da smo dobili tek prezentaciju i najavu oko datuma premijernog prikazivanja umjesto nacrta, nećemo ulaziti u detalje koje ionako u potpunosti nikad nećemo shvatiti.
Uglavnom, rezultatno stanje je jedan nevjerojatno složen automobil i zapravo nam jedino nije jasna konkretna namjena, jer iako izgleda kao cestovni automobil, mišljenja smo kako ono što nudi po pitanju performansi bez problema može konkurirati automobilima u DTM-u ili JGTC-u, no kakva god da je konkretna namjena u glavama tvoraca, mi se samo nadamo da bi se ovaj automobil u ovakvom izdanju mogao ponuditi u salone kupcima koji ne žele Mercedes ili BMW, već nešto kosooko i bolesno jako za svakodnevnu upotrebu, što smo sigurni da je ovaj automobil u mogućnosti ponuditi.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Toyota Motorsport GmbH i Google Images