Lexus – nadogradnje za aktualni model IS
Kada sam vidio prve fotografije kojima je Lexus najavio novu generaciju modela IS, moram priznati da sam prvo umro od smijeha, a onda sam svratio do WC-a na kratku pauzu. No sviđalo se to nekome ili ne, Lexus IS je takav kakav jest, a s obzirom na to da prodaja baš i ne probija rekorde, nije nimalo čudno da se TRD odlučio predstaviti paket dorada kojima bi aktualni IS ipak pronašao pokojeg kupca više.
Kada je na prošlogodišnjem salonu automobila u Detroitu javnosti po prvi puta predstavljen novi Lexus IS, reakcije su bile svakojake. Nekima se istog momenta dopao, neki su gledali što je konkretno novo, dok su se neki (poput mene) pitali zašto bi pobogu netko ostavio osnovnu liniju prethodnog modela i na nju nalijepio svu silu oku krajnje neugodnih detalja – pogotovo na prednjem i stražnjem dijelu automobila u cjelini.
Neću ulaziti u dubioze tko je sa svojim reakcijama i koliko bio u pravu, no što se mene tiče, s obzirom na novu generaciju modela IS, možda bi bilo bolje da onu staru nikad nisu ni pokušali zamijeniti.
U pravilu je Lexus IS jedan poprilično zanimljiv automobil, ako se uzme u obzir cijela priča, no da ne davim pretjerano s detaljima oko bivših verzija ovog automobila, reći ću kako su moja osobna iskustva zapravo jako podijeljena. Prva je generacija stekla veliku popularnost s obzirom na (poprilično bezvremenski) dizajn, a još je k tome bila i odlična u vožnji, no patila je od kroničnog nedostatka snage (čak i u najjačoj verziji). Sljedeća generacija modela IS za mene je i dan-danas jedan od najljepših automobila s četverim vratima koje sam ikad imao prilike vidjeti, no za početak prema mojim iskustvima interijerom jako krivo proračunata, s obzirom na to da na stražnjoj klupi jednostavno nema dovoljno mjesta za sjedenje. Doduše, to nije najveći minus ovom automobilu, jer onaj najbitniji dio koji podrazumijeva ubrzanje i držanje ceste za mene je u modelu IS250 bio jednostavno nedorečen. Zamašnjak se činio kao da ima sedamnaest tona, pa bilo kakva "sportskija" promjena brzina nije dolazila u obzir, dok je s druge strane upravljanje po zavojima više ličilo na upravljanje brodom nego automobilom. No dizajn je apsolutno pogođen i dan-danas itekako lijep.
Stoga me i čudi kako su taj dizajn uspjeli zanemariti i sljedeći model napraviti oko dvanaest milijuna puta ružnijim od onog prethodnog koji je bez problema mogao konkurirati za titulu "Miss četiri vrata".
U pravilu se kod japanskih automobila vrlo lako "mjeri" uspjeh svakog pojedinog modela. Često se određene tvrtke koje svoje djelovanje baziraju na područje tuninga i stylinga već i prije samog izlaska na scenu potrude izvesti neke optičke dodatke i one koje djeluju na performanse samog automobila. No s Lexusom IS nove generacije to se nikako nije krenulo u tom smjeru, pa s obzirom na to da za aktualni model IS skoro pa i ne postoji tuning-program, Toyotina tvornička tuning divizija TRD, odlučila se na tržište izbaciti "aero" paket opreme za taj model.
Toyota Racing Development nedavno je objavila kako će se za Lexus IS uskoro na tržištu pojaviti dodaci prednjem braniku, stilizirani pragovi, stražnji spojler, te kompletno redizajniran stražnji branik s ukomponiranim nastavcima ispušnog sustava s obje strane, no to nije sve.
U planu je istovremeno ponuditi i nešto niži i krući sportski ovjes presvučen s DLC (odnosno Diamond-Like Carbon) presvlakom, novi stabilizatori, te 19-inčne kovane felge unikatnog novog dezena. Dakle ideja je Lexus IS učiniti sportskije orijentiranim modelom namijenjenom entuzijastima koji se ipak ne vide u nekom malom automobilu, već pokušavaju kombinirati komfor s naprednim voznim svojstvima.
Hoće li taj dodatni paket opreme ponešto uljepšati novi Lexus IS i time stvoriti nešto prošireniju bazu kupaca ovog automobila, za sad preostaje vidjeti, no s obzirom na cijenu paketa koja ukupno iznosi nekih 11,000 Eura, nekako sumnjam da će tako biti.
Bilo kako bilo, trud postoji, a rezultati će za sad malo pričekati – tim više što se dotični TRD-ov "aero" paket u ovom času sprema samo u obliku ponude na prostoru Japana i SAD-a.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i SuperCars.net