Lancia – odlazi li slavna marka u povijest?
Svima nam je jasno da nas na našem dobrom i dragom starom kontinentu itekako trese ekonomska kriza, pa je obzirom na cjelokupnu situaciju koja itekako nagriza i auto-industriju Fiat odlučio ukinuti tu slavnu talijansku marku automobila.
Zadnjih dana sve se glasnije šuška o tome kako Fiat više ne može plaćati dugove i izvlačiti Lanciu iz krize identiteta, te bi prema svim špekulacijama koje su nastale u zadnje vrijeme, zdrava logika nalagala da se Lancia ugasi, iako se mi nadamo da uz mnoge nastupe u raznoraznim kategorijama auto-sporta, najuspješnija marka u Rallyu dobiti još jednu priliku da se trgne iz kaosa u kojem se trenutno nalazi i da još dugo neće nestati.
No nekako nam se čini da će naše nade ostati neispunjene, jer prodajni rezultati govore o kupcima poprilično nezanimljivoj marki koja se tek detaljima razlikuje od braće i sestara u obliku modela koje po korporativnoj vezi za glavnu konkurenciju.
U pravilu koje se zadnjih godina nameće pri spomenu tvrtke Lancia, malobrojni zainteresirani kupci automobila te nekoć slavne tvrtke pripadaju starijoj životnoj dobi i uvelike su konzervativniji od mlađih naraštaja po onome što od automobila traže, a mislimo da nećemo pretjerati s izjavom kako je Lancia jedno od onih imena u svijetu automobila koje nikad nije slovilo kao sinonim za kvalitetu usprkos posebnostima koje su se iz modela u model nudile u obliku automobila te tvrtke.
Iako se većina objašnjenja koja su uzrokovala konstantan pad i gubitak od oko 700 milijuna Eura na nivou korporacije Fiat, gdin. Sergio Marchionne u obliku velikog gazde i dalje ima vjere u reorganizaciju kojom bi se prije svega Lancia jednostavno ukinula.
U slučaju da se tavim trendom razmišljanja nastavi, Fiat bi kao brand svoje aktivnosti usmjerio prema manjim modelima poput modela 500 i Panda, Maserati bi svoju ekskluzivnost malo smanjio predstavljanjem nekih novih modela, šireći time horizonte u smjeru potencijalnih kupaca koji do sada nisu mogli ni razmišljati na način da ispred kuće imaju parkiran svoj Maserati, a Alfa Romeo bi u smislu ekskluzivnosti trebao otići još pokoje koplje iznad ovog na kojem se sad nalazi i time bi se popunila rupa koju je do sada punila (odnosno trebala puniti) Lancia, i eto…sve bi bilo u najboljem redu.
Iako iz Chryslera sve to skupa uvelike demantiraju i tvrde kako Lancia ostaje ovdje gdje jest sa modelima koji se trenutno proizvode, te da o propasti te marke nema ni govora, mi u to realno gledajući poprilično sumnjamo – tim više što na prste možemo nabrojati primjerke Lancie koje smo u proteklim godinama viđali po cesti. No više od svih tih naklapanja i špekulacija muči nas pitanje kako se Lancia uopće uspjela spustiti na toliko niske grane, obzirom na svu silu slavnih i fenomenalnih modela poput Stratosa, Bete, Delte, Fulvie, Aurelie i ostalih modela koji su svojim pojavljivanjem obilježili povijest auto-industrije u onom najfascinantnijem mogućem smislu. Muči nas i pitanje kako to da je toliko pobjeda u Rallyu, toliki silni naslovi prvaka u konstruktorskom poretku i sva sila novotarija koje su u ovom ili onom obliku stigle od strane uvrnutih inžinjera i još uvrnutijih dizajnera te slavne tvrtke, tako brzo iščezlo iz generalnog razmišljanja u obliku upornosti, tradicije i inventivnosti koje su definirale Lanciu od samih početaka i tko je zapravo svemu tome kriv.
Odgovore na ta pitanja nećemo vjerojatno nikada dobiti u zadovoljavajućem obliku, već eventualno u sklopu još kakve špekulacije i teorije zavjere, no poanta je jednostavna – Lancia je postala još jedan veliki uteg oko nogu Fiata koji svim silama pokušava opstati na tržištu i kao rezultatno stanje ćemo očito morati prihvatiti konačan pad i to ne ako, već kada se on dogodi.
Žalosno, ali istinito.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Lancia.com, SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images