Lamborghini – uskoro stiže „Minotauro“
Ne, ne radi se o novom modelu koji na tržište stiže s potpisom ovog slavnog prezimena, već set aerodinamičkih i optičkih dodataka za Lamborghini koji još uvijek službeno ne postoji.
Zanimljivo, zar ne?!
Spomenuti Lamborghini Gallardo i njegovih desetak godina postojanja na tržištu više nimalo nije zabavno i zanimljivo, jer dotični je u više navrata ispao jedan od najisprostituiranijih modela svih vremena.
Pri tome naravno prvenstveno aludiram na mali milijun „posljednjih“ serija i edicija za koje se tek nekoliko mjeseci po izlasku ispostavljalo da su zapravo samo „prodavanje magle“ i sve samo ne posljednji krik jednog cijenjenog i godinama prisutnog modela.
No pustimo sad to…
Prije nekoliko mjeseci su u javnost „procurile“ prve fotografije Gallardovog nasljednika, što je istovremeno označilo kraj epohe jednog „Baby-Lamba“ i pokazalo nastavak sage jednog od najluđih proizvođača automobila današnjice.
No u svemu tome ipak postoji jedan problem.
Da, Lamborghini Huracan kao nasljednik biti će iznimno sposoban za premještanje unutarnjih organa u smislu brzine, ubrzanja, G-sila i sličnih veselja s kojima se prosječni vozač ovakvog automobila tijekom upotrebe može susresti, no to nije dio problematike koju primjećujem.
Isto tako problem nije ni u brojkama koje ovaj još uvijek neslužbeni model prate, jer 5,2-litarski V10 motor s 610 konjskih snaga znači itekako puno veselja za sve sretnike koji će si ovaj model moći priuštiti.
Problem koji vidim u pravilu nema veze s voznim svojstvima i „wow-efektom“ kojime bi Lamborghini Huracan po svemu sudeći trebao raspolagati, no ima veze s dizajnom.
Pa prije nego me u mislima štovatelji ove marke zabiju na križ ili raščetvore poput nekog seljaka koji se usudio podići glas, da elaboriram…
Kada se pogleda povijest Lamborghinijevih modela, nije teško primijetiti jednu konstantu koja se svodi na apsolutno ludilo u smislu dizajna.
Zapravo se za Lamborghinijeve modele često kaže da svojim dizajnom „vrište“ i to je nešto na što sam se navikao kroz godine afiniteta koje prema ovoj slavnoj marki itekako imam. Pa čak i ako se zanemare modeli poput onih nazvanih Miura, Jalpa, Countach, Urracco, LM002 i svi ostali koji su obilježili povijest Lamborghinija, te se vremeplovom ode pogledati ne tako davno predstavljene modele poput Murciélaga, Gallarda i Aventadora, jasno se vidi o čemu u smislu dizajna pričam.
Isto vrijedi i za modele poput Sesto Elemento i Revénton, te konceptne modele poput onih pod nazivima Veneno i Egoista, koji su sve samo ne normalni automobili kakve smo navikli gledati po salonima i na ulici. Dakle s takvim dizajnerskim pothvatima u ovom času Lamborghini Huracan izgleda pripitomljeno i dosadno, te odaje dojam kao da se zbog nečeg namjerno želi stopiti s masom.
Detalji na Huracanu nisu nimalo ružni, no umjesto otvora za rakete „zemlja-zrak“, kotača koji imaju pripremu za laserske rezače i usisa za zrak koji se otvaraju pri milijun kilometara na sat i usisavaju mlađe naraštaje slučajnih prolaznika, na Huracanu se zapravo nema što vidjeti i sve je nekako „normalno.
Netko će možda reći da sam u ovom času postao dementan i smiješan, no ako ste zaljubljenik u Lamborghini i poput mene ste na zidu svaku večer prije spavanja umjesto u Pamelu Anderson u crvenom bikiniju blejali u poster crvenog Lamborghini Countacha LP5000S-QV, vjerojatno ste to Lamborghinijevo poslovično ludilo prihvatili kao nešto što je vrlo lako obožavati.
Samim time ćete se vjerojatno i složiti sa mnom kada kažem da zbog tog izbjegavanja suludih dizajnerskih rješenja Lamborghini Huracan jednostavno ne izgleda kao Lamborghini.
Iako Lamborghini Huracan u pravilu zapravo još i ne postoji, jer se predstavljanje modela očekuje kroz koji dan na salonu automobila u Ženevi, ima onih koji već sad s izgledom vide određene probleme, te se trude na tržište izbaciti nešto što bi stvari po pitanju ludila i agresije u vizualnom smislu trebalo barem malo popraviti.
Tako se prema najavama tu našla tvrtka Duke Dynamics, koja sredinom ove godine planira u prodaju staviti set aerodinamičkih i optičkih dodataka za Lamborghini Huracan.
Dotična tvrtka mnogima je najvjerojatnije nepoznata, no kako u svijetu tuninga i stylinga automobila finalizirani projekti najčešće govore više od naziva tvrtke, tako bi se i Duke Dynamics mogao opisati kroz tzv. „Velocita“ set optičkih dodataka za Ferrari 458 Italia, koji je iz tog ionako dizajnom i karakterom poprilično agresivnog modela uspio dodatno pojačati ukupni dojam.
Za Lamborghini Huracan u planu je novi prednji i stražnji branik, kompletno i posebno redizajniran difuzor stražnjeg branika, prošireni rubnjaci prednjeg dijela automobila, unikatan stražnji spojler, te novi dezen pragova – naravno sve izvedeno od karbonskih vlakana.
U ovom se času još uvijek na svemu tome užurbano radi, te su neke finalne komponente ispale nešto drugačije od inicijalno postavljenih dizajna u obliku skica, no vjerujem da će se ekipa iz tvrtke Duke Dynamics uskoro dogovoriti oko svega i na tržište izbaciti set aerodinamičkih i optičkih dodataka pod nazivom „Minotauro“.
Samim time vjerujem kako bi i Lamborghini Huracan u smislu faktora ludosti mogao dobiti barem malo više „bodova“, a kako u ovom času stvari stoje, mislim da bi u smislu tog modela upravo na tom polju trebalo poraditi nešto više nego se ekipa iz Saint´Agati Bolognese ovaj put usudila.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: MotorTrend.com, AutoBlog.com, CarBuzz.com, Flickr.com, SuperCars.net i Google Images