Lamborghini Sesto Elemento konačno postaje stvarnost
Nakon preko dvije godine pojavljivanja u igricama i izlaganja po salonima u obliku koncepta, model Sesto Elemento je ovih dana potvrđen za proizvodnju u seriji.
Svi oni koji su se uhvatili kontrolera neke od igraćih konzola ili pak na omiljenom radnom stroju u obliku kompjutera odlučili zaigrati neku od novijih simulacija automobila u obliku igrice, jako dobro znaju za ovaj super-automobil, no svejedno podsjetimo još jednom.
Dakle, radi se o konceptnom automobilu za koji iz Sant´Agate Bolognese već preko dvije godine stižu najave kako će krenuti u proizvodnju pod istim imenom i u identičnom obliku u kakvom je viđen na praktički svakom većem salonu automobila od 2010. godine do danas.
Nadalje, radi se o automobilu koji je osmišljen kako bi između "malog" Lamba u obliku Gallarda i velikog mu brata po imenu Aventador popunio prazninu, no istovremeno postavio rekorde po pitanju omjera težine i snage, što bi sa 0,8 kg po konjskoj snazi definitivno treba uspjeti.
Inače, Sesto Elemento je automobil u cijelosti izrađen "od nule" sa inicijalnom idejom što manje mase, što je postignuto novim i eksperimentalnim materijalom izrađenim i osmišljenim od strane tehnologa i inžinjera iz Lamborghinija u formi polimera ojačanog karbonskim vlaknima. Uglavnom, cijela karoserija ukupno je teška oko 460 kilograma, a sa 5,2-litarskim V10 motorom sa ukupno 562 konja prenesenog iz modela Gallardo LP570-4 Superleggera i svim ostalim komponentama koje automobil čine cijelim, ukupna težina ne bi trebala prelaziti 1,200 kilograma.
U prijevodu, toliko malom masom ne može se pohvaliti skoro niti jedan super-automobil današnjice, a kako mala masa najčešće znači jako malo vremena provedenog tijekom ubrzavanja od stanja mirovanja do kretanja pri brzini od sto kilometara na sat, ni Sesto Elemento tom pravilu ne prkosi, obzirom da ubrzanje do stotke traje ukupno 2,5 sekunde. U prijevodu sa brojki na hrvatski jezik, radi se o ubrzanju toliko brutalnom da u pravilu nakon samo jednog takvog ubrzavanja, prosječan čovjek bez razmišljanja može otići na snimanje vratne kralježnice zbog trzajne povrede vrata.
Sesto Elemento ovih se dana pomiče iz Lamborghinijevog centra za prototipe i kreće u proizvodnju, što znači da će uskoro prvi kompletno ručno sklapani primjerci otići svojim vlasnicima, čija imena već nekoliko mjeseci stoje na listi kupaca, te time ovaj itekako poseban model iz Lamborghinijeve tvornice snova postaje stvaran serijski automobil.
Doduše, pod pojmom "serije" za razliku od normalnih automobila kakve brojimo u desecima tisuća primjeraka, količina šetsog elementa na četiri kotača biti će ograničena na samo dvadeset primjeraka. No i to se čini i više nego dovoljno velikom brojkom obzirom na cijenu od 1,5 milijuna Eura po komadu.
Uglavnom, iako prosječan čovjek o ovakvom automobilu može samo sanjati, drago nam je da ovakvi automobili usprkos svim problematikama modernog vremena ipak postoje i samim svojim postojanjem čine materijal od kojeg se snovi sastoje.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i Google Images