Lamborghini Gallardo “na najjače”
"Baby Lambo" je već sam po sebi jedan iznimno poseban automobil. Limitirane verzije čine ga još posebnijim, dok one trkaće verzije bazirane na "Super Trofeo" primjercima čine sam vrh svega što se može nazvati automobilom. No upravo je stigla jedna sasvim nova dimenzija…
Lamborghini Gallardo Super-Trofeo pravi je trkaći automobil, pa samim time ne treba ni dodatno napominjati kako je konkretnu verziju tog automobila nemoguće registrirati za cestovnu upotrebu. No otkako je Ferrari na tržište izbacio model F430 Scuderia, što je u pravilu najbliže pravom trkaćem automobilu, i Lamborghini je na tržište ponudio nešto u tom stilu, odnosno varijaciju na temu Gallarda u obliku verzije Super-Trofeo Stradale. Pametnom dosta, reklo bi se u narodu, no pametni ljudi u pravilu često nemaju megalomanskih sklonosti, što je u nekim sferama popriličan minus – a najbolji primjer za to daje tuning-tvrtka iz Berlina pod imenom RENM Performance koja upravo na bazi najjačeg Gallarda s namjenom za cestovnu upotrebu predstavlja jednu sasvim novu dimenziju kretanja.
Projekt je nazvan Gallardo STS-700, što u prijevodu (kako je to i svojstveno Lamborghiniju) znači "Super-Trofeo Stradale" uz sufiks količine konja pod haubom, pa se već samim time može pretpostaviti kako je ovaj Gallardo nešto doista posebno i isto toliko bolesno.
Naime, uz činjenicu kako je 700 konjskih snaga poprilično velik broj po tom pitanju, stoji i činjenica kako se na ovoj varijaciji na temu "Baby-Lamba" nije nimalo štedjelo, pa se tako pod haubom, tj. u sklopu 5,2-litarskog V10 motora ponašlo mnogo novih komponenata koje su snagu podigle na ovu poprilično visoku i okruglu brojku.
Novi klipovi, klipnjače, bregaste osovine, usisna grana, ispušni sustav – sve izrađeno od titana, uz dodatak kompletno redizajniranog sistema dovoda i ubrizgavanja goriva, te hlađenja ulja. Dakle, hrpa zahvata koji prije svega podrazumijevaju iznimno visok stupanj po pitanju kvalitete materijala, a gledano nešto dublje uz injekciju snage istovremeno olakšavaju motor za ukupno 19 kilograma.
No naravno da priča oko ovog tuning-uratka ne prestaje na stavci koja podrazumijeva motor, već se itekako otišlo nekoliko koraka dalje – prije svega u smislu težine i aerodinamičkih svojstava.
Po pitanju eksterijera nije se trebalo puno raditi u smislu dizajna i robusnosti, no ekipa iz RENM Performance itekako se potrudila olakšati automobil i dati mu novu dimenziju po pitanju držanja ceste. Naravno, taj dio modifikacija prije svega podrazumijeva originalnu optiku skinutu sa trkaće verzije Gallarda Super-Trofeo, uz dodatak još pokojeg dijela izrađenog od karbona, a zatim i olakšavanje pojedinih dijelova karoserije (za što u pravilu i nisam dobio objašnjenje kako je izvedeno).
Rezultatno stanje je skoro 30 dodatnih kilograma koji su spali sa Gallarda tijekom ove karbonske kure mršavljenja, što je uz olakšanje po pitanju motora već skoro pedeset kilograma manje. Možda zvuči malo, no za jedan ovakav automobil definitivno nije.
Interijer je u pravilu isti kakav je i u originalu najbržeg Gallarda iz ponude, no uz dodatak novih trkaćih sjedala i zaštitnog "Roll-bar" kaveza sa četiri točke učvršćivanja, što itekako pridonosi ukupnom dojmu ovog doista posebnog automobila, a kroz još pokoji detalj izrađen od karbona ili presvučen Alcantarom i stilski izričaj ne nedostaje nimalo.
Daljnje prerade i dorade podrazumijevaju kompletno nove komponente po visini i tvrdoći podešavajućeg ovjesa marke Öhlins, a nije se štedjelo ni na kočionom sustavu koji se u ovoj verziji sastoji od još većih karbonsko-keramičkih diskova. Kotači su također poseban dio priče, obzirom da su felge izrađene od magnezija, te su na njima svoje mjesto našle prave trkaće gume nešto šire od onih koje dolaze na "standardnom" Gallardu Super-Trofeo Stradale.
Uglavnom, kada čovjek pomisli kako je vidio sve, eto i opet nečeg novog, bržeg, jačeg i luđeg. I upravo je to ono po čemu je Lamborghini Gallardo STS-700 itekako poseban automobil u svijetu prerada.
Nadam se da nisam jedini koji tako misli.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com
VIDEO: YouTube.com