Lamborghini – Gallardo kao baby Lambo i dalje živi
Dakle, već smo u samom uvodu u ovaj tekst poprilično sigurni kako su sve priče kojima su nas iz Sant´Agate Bolognese hranili otprilike zadnjih godinu dana pale u vodu, jer Gallardo i dalje živi. I ne samo da živi, nego je osim redizajna dobio još jednu limitiranu ediciju.
Već skoro punu dekadu (da se horoskopski izrazimo) umotvorina dizajnera imenom Luc Donkerwolke postoji na tržištu kao svojevrsni nasljednik legendarnog modela Jalpa i to je savršeno u redu, jer sa svojim V10 motorom i zvukom koji iz njega dolazi, Gallardo je jedan od onih automobila koje jednostavno morate voljeti. Doduše, često se događao tzv. "Firestarter" sindrom, no u Gallardu nije uzrokovan malenom Drew Barrymore, već vlastitim motorom – čak i u najnovijim edicijama zbog kojih je nedavno u tvornicu na hitan servis i produljenje garancije povučeno oko 1.500 komada. No to i nije toliko strašno – pogotovo ako se uzme u obzir koliko Talijani u omjeru općenito obraćaju pažnju prema dizajnu, a koliko kvaliteti ugradnje pojedinih komponenata (pogotovo) motora.
U pravilu mi jako volimo taj predivan i glasan primjerak čistokrvnog sportskog automobila, pa na Gallardo nikad nismo imali većih zamjerki – izuzev jedne, a ta se ukratko svodi na svojevrsno muljanje onih najekskluzivnijih kupaca i pljusku u lice svakom novom i najavljeno posljednjom specijalnom ili limitiranom edicijom, a ruku na srce, bilo ih je…
Ovako na pamet, u zadnjih par godina sjećamo se verzija Bicolore, LP 550-2 Balboni, Tricolore, Super Trofeo i Hong Kong Anniversary, pa zatim LP 560-4 Noctis, Malaysia Limited, Singapore Limited i Gold edition i LP 570-4 Super Trofeo Stradale, Superleggera, Spyder Performante, i tako bliže i tako dalje…i skoro svaka od spomenutih varijacija na temu snage, pogona i kilaže (a na to se kroz godine sve svodilo) bila je najavljivana kao "posljednja".
Naravno, kupci najdubljih džepova, najizraženije mikropenije i oni u najdubljim krizama identiteta i srednjih godina te su najave shvaćali ozbiljno i kupovali ih kao da se dijele, a samim time iz najave u najavu za novim specijalnim i limitiranim verzijama Gallarda dobivali pljuske.
…a sada je tu i najnoviji model (tj. redizajn) Gallarda , predstavljen na pariškom auto-salonu zajedno sa još jednom u nizu posljednjih limitiranih edicija Spyder Performante i Superleggera verzija – Edizione Tecnica.
Dakle, spomenuti novi redizajn Gallarda obojan u žutu boju uobličen je u najnoviju verziju modela LP 560-4 i sa svojim novim izgledom prednjeg i stražnjeg branika priznajemo da izgleda fenomenalno. Najuočljiviji detalj s prednje strane jest usis koji se u ovoj obnovljenoj verziji proteže širinom cijelog prednjeg branika, umjesto dosadašnjeg izgleda, gdje je bio razdvojen na dva zasebna, dok pogledom s boka prvi u oči upada novi dizajn kotača.
Poradilo se još malo i na već jako dobro poznatom 5-litarskom V10 motoru sa 552 konja (odnosno 560 izraženo u sklopu metričkog sistema mjerenja, odakle i naziv modela).
Uglavnom, skeptici će reći kako je to sve nedovoljno da bi se ovaj model ponovo predstavljao javnosti, no imajmo na umu da je riječ o "faceliftu", a ne o kompletno novom modelu koji bi Gallardo trebao zamijeniti 2015. godine.
Specijalna limitirana (ili kako li je već nazvati) edicija Gallarda ovaj puta nosi naziv Edizione Tecnica i dolazi u obliku modela Spyder Performante i(li) Superleggera (što je u biti ista stvar, samo s fiksnim krovom).
Noviteti po pitanju različitosti u odnosu na "obični" Gallardo svode se prije svega na estetiku u obliku novog zadnjeg krila poboljšanih aerodinamičkih svojstava, te tri specijalne kombinacije boja – mat-crna sa narančastim detaljima, mat-narančasta sa crnim detaljima i mat-bijela sa narančastim detaljima. No i opet se poradilo i na još pokojem detalju koji ne podrazumijeva stajanje i izgledanje negdje ispred nekog razvikanog restorana ili u garaži, već i na dinamiku u smislu vožnje.
Edizione Tecnica u obje karoserijske izvedbe isporučuje se sa E-Gear sistemom prijenosa, karbonsko-keramičkim kočnicama i malim hidrauličkim podizačima koji bi trebali podizati "nos" Gallarda i time olakšavati vožnju prije svega po gradu u smislu prelazaka preko rupa i ležećih policajaca (kojih u našim krajevima ima više nego pravih).
Iako je snaga ostala nepromijenjena, dorade na Gallardu imaju apsolutnog smisla. No problem je naveden malo iznad i svodi se ukratko na pitanje koliko će još izvedenica po pitanju brojki i slova u imenu verzija ili edicija od strane ekipe iz Lamborghinija biti najavljeno kao "posljednja".
U svako slučaju će vrijeme pokazati, no nekako si mislimo da će ih biti još nekoliko do Gallardovog konačnog odlaska u povijest.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Automobili Lamborghini S.p.A, Newspress i UnitedPictures