Jaguar – Najzločestiji XK do sad
Mjesto radnje: New York, vrijeme radnje: danas, scenarij radnje: apsolutna usmjerenost prema brzini i upravljivosti.
Ne, ne govorim o nekom ogoljelom mikro-automobilu sa prevelikim motorom pod haubom, već o jednom od najzanimljivijih sportskih automobila ove godine i direktnom konkurentu Porscheovom modelu 911 GT3.
Ako se malo vremeplovom vratimo unazad, primjetit ćemo kako svaka tvrtka koja u današnje vrijeme proizvodi sportske automobile koji kad-tad dobivaju još sportskije izvedenice najčešće prvenstveno orijentirane prema korištenju na stazi.
Filozofija je često "manje za više", pri čemu se pod "manje" u smislu dotičnih automobila podrazumijeva manjak opreme i kilaže, a pod "više" prije svega se podrazumijeva povećanje snage i cijene, te samim time i stupnja ekskluzivnosti.
Takvih automobila je posljednjih godina bilo podosta. Lamborghini je ponudio "Superleggera" verziju Gallarda, Porsche je na tržište ponudio GT3RS 4.0, BMW je sa M3 GTS pokušao fascinirati svoje fanove, Aston Martin je u tu priču uskočio sa modelom Vantage N24, a Ferrari je kroz godine ponudio "Challenge Stradale", "GTO" i "Scuderia" varijacije na temu nekih od svojih modela. Dakle, konkurenata u kategoriji opskurno opremljenih i isto toliko brzih automobila definitivno ima.
No od danas postoji još jedan – Jaguar XKR-S GT.
Dakle, filozofija ovog automobila je jasna kada ga se stavi u kontekst konkurencije – opak, usmjeren, olakšan i ojačan automobil karakterom tek u tragovima nalik originalnom modelu sa oznakom XK.
Kako iz Coventrya stižu informacije, radi se o najusmjerenijem Jaguarovom automobilu ikad proizvedenom za upotrebu na stazi, no iako su najvjerojatnije previdjeli postojanje modela XJR15, pretpostavljam kako u toj objavi ima itekako puno istine.
Za početak, popis dodataka kojima se XK-RS GT razlikuje od ama baš svih varijacija na temu tog modela definitivno ide u prilog takvoj objavi, pa iako u ovom času nemam konkretne informacije oko ama baš svih komponenata zbog kojih je ova izvedba modela striktno orijentirana stazi, ipak postoje neke stavke koje bi također cijeloj priči išle u prilog.
Prije svega tu su optički dodaci koji će određenom dijelu zaljubljenika u ovu slavnu marku i model XK kao jedan od najelegantnijih automobila ikad proizvedenih ipak sjesti pomalo krivo. Ukratko, optički dodaci i nisu toliko usmjereni prema nečem lijepom, koliko imaju svoju funkciju u smislu aerodinamičkih dodataka i olakšavanja ukupne mase automobila.
Prednji branik novog dizajna sa većim otvorima za zrak i ukomponiranim krilcima, hauba sa dodatnim otvorima za zrak i u cijelosti izrađena od karbonskih vlakana, te stražnji branik sa izraženijim difuzorom i veliko Karbonsko krilo na stražnjoj haubi itekako pridonose prijanjanju ovog automobila uz cestu čak i u najekstremnijim uvjetima vožnje.
Donji dio automobila također je obogaćen pokojim aerodinamičkim dodatnom, pa stvari u smislu vozačkog gušta u sklopu ovog automobila poprimaju jednu sasvim novu dimenziju.
Cijeloj priči oko upotrebljivosti na stazi u prilog idu i kompletno novi amortizeri podesivi po visini i tvrdoći, opruge čvršće konzistencije i kraćeg hoda, ponešto ubrzan, a time i direktniji sustav skretanja, širi prednji most, kompletno novi diferencijal, te po prvi puta karbonsko-keramičke kočnice i 20-inčni kotači sa Pirelli P-Zero Corsa gumama nešto širim od onih na "običnom" XK-RS modelu, nekako sve zajedno poprima određenu dozu ozbiljnosti.
Dapače, ako je to samo dio onog što na modelu XK-RS GT dolazi u obliku standardne opreme, onda je apsolutno jasno zašto su i brojke u smislu performansi toliko interesantne.
Naime, iako je 550 konjskih snaga jak motor iz modela XK-RS u pravilu ostao netaknut, obzirom na svu silu aerodinamičkih preinaka, olakšavanja samog automobila kroz određene komponente ili gubitak nekih u originalu postojećih, postaje jasnije zašto ovaj Jaguar od nule do sto kilometara na sat ubrzava za 3,9 sekundi i zašto mi je izmjerena maksimalna brzina preko 300 kilometara na sat.
Istina, neki će reći kako sve to skupa i nije pretjerano brzo, no ne bi trebalo zaboraviti zvučnu kulisu koja uz sve to skupa dolazi i od ovog automobila doista čini jedan iznimno ozbiljan i striktno orijentiran model namijenjen upotrebi na stazi umjesto stajanju ispred nekog restorana ili kazališta.
Bilo kako bilo, iako poprilično vulgarnog prednjeg kraja u smislu dizajna, nimalo ne sumnjam kako se radi o jednom doista izuzetnom automobilu koji će itekako skupiti svoj fan-club i postati ikona – ako ne u globalnom smislu stazi-orijentiranih automobila, a onda definitivno u analima Jaguarove bogate povijesti.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com