Honda – Model CR-Z u rukama Mugena
Iako je prošlo samo nekoliko dana od premijere redizajna modela CR-Z na pariškom salonu automobila, već su se marljivi Japanci u Mugenu prihvatili posla…
Dakle, iako sumnjamo da je samo par dana trebalo da se razvije i pripremi kompletna optika i hrpetina dodataka kojima je namjena iz tvorničkih 136 konjskih snaga izvući još pokoju, rezultatno stanje proizašlo prije svega iz igranja plastelinom po branicima i pragovima više je nego interesantno.
Novi je CR-Z, iako tek prije nekoliko dana predstavljen javnosti u obliku svoje najnovije inkarnacije, u rukama tvrtke Mugen – Hondinog dugogodišnjeg partnera po pitanju tuninga modela koje proizvode u lučkom dijelu Tokya – Minatu, preradama po pitanju vizualnih atributa, kao i onih koji se tiču performansi, postao izuzetno poželjan automobil ako se nas pita.
Već samim dizajnom eksterijera, koji je detaljima namjerno usmjeren prema legendarnom modelu CR-X, iako se radi o hibridu, ovaj je model Honde sve samo ne striktno usmjeren prema potrošnji goriva, već imageu koji Honda posljednjih godina ponovo pokušava izgraditi svojim modelima, a ova najnovija Mugenova izvedba tome uvelike pomaže.
Optički dodaci ne svode se samo na vizualan dojam, već se prije svega mislilo na olakšavanje automobila zamjenom tvorničkih komponenata poput poklopca motora, retrovizora i još nekih dijelova karoserije izrađenih od lima i plastike, onim kompozitnije-orijentiranim materijalima prije svega od karbonskih vlakana. Time je Mugenov CR-Z od tvorničke verzije lakši za oko 80 kilograma, što na ovom automobilu nije uopće malo iako se možda na prvi pogled tako čini.
Redizajniran je kompletan prednji branik, zajedno sa pozicionim svjetlima i svjetlima za maglu, te uklopljen zajedno sa novim pragovima i zadnjim branikom u vizualno vrlo interesantnu cjelinu – pogotovo ako se uzme u obzir kako je cijeli automobil u ovoj prezentiranoj verziji u samo dvije boje – crnoj (odnosno tamno sivoj) i Azure-metalik-plavoj.
Cijeloj priči dotani su i novi 17-inčni mat-sivi kotači od aluminija i magnezija, koji (iako i dalje vizualno pomalo maleni u usporedbi sa debelim bokovima automobila) izgledaju sasvim pristojno.
Interijerom u Mugenu su se potrudili modelu CR-Z dodatno naglasiti sportski "štih", zamjenivši originalna sjedala sa nešto sportskijima u smislu jačih bočnica i niže pozicije sjedenja. Materijalima kompletnog interijera koji su također dvobojni (crnoj i plavoj – baš kao i izvana), dominiraju koža, Alcantara, te aluminij i karbon kojima su ukrašeni detalji, tako da već nakon otvaranja vrata, odnosno na prvi pogled, CR-Z izgleda fenomenalno. Ničeg nema previše i crno-plava kombinacija je pun pogodak.
Tome u prilog idu i instrumenti, koji također svijetle plavičasto, tako da ništa kroz interijer međusobno ne odskače miljama daleko, kao što je to bio slučaj kod nekih prijašnjih Mugenovih dorada aktualnih Hondinih modela.
No ono što nas najviše zanima su prerade pod poklopcem motora, odnosno one u smislu performansi. A upravo tu se Mugen najviše iskazao doradama na 1,5-litarskom hibridnom motoru.
Prije svega dodan je kompresor, koji sada od relativno malog motora radi sasvim pristojan automobil čak i na papiru. Snaga je narasla na otprilike 180 konjskih snaga posredstvom prije svega kompresora, no i kroz određene modifikacije usisnog i ispušnog sistema.
No da bi to sve zajedno funkcioniralo i na cesti, umjesto samo na papiru, Mugen se pobrinuo i za držanje ceste već spomenutim kotačima i širim gumama, no i posebno za ovaj model razvijenim komponentama ovjesa. Prije svega pod time mislimo na amortizere podesive po visini i nove i niže opruge.
Poradilo se i na kočnicama, pa su na Mugenovoj verziji modela CR-Z diskovi nešto veći od onih koje u originalu dobijete na automobilu, kliješta su također veća, a i određene komponente u smislu protoka ulja kroz kočioni sistem izvedene su od teflona.
Dakle, slobodno je reći kako ovaj CR-Z više nije "još jedan hibrid", već ovako uređen i dorađen postaje vrlo interesantan automobil onime što nudi za relativno malo novaca, jer kompletan automobil u ovom obliku moći će se nabaviti za nekih 33.000 Eura.
Nama se u svakom slučaju sviđa i voljeli bi da barem jedan od limitiranih 300 primjeraka dobije i naše registarske oznake.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Honda Motor Co.