Hennessey – kad se Ameri uhvate McLarena
Kada se spomene John Hennessey i njegova tvrtka sa sjedištem u američkoj saveznoj državi Texas pod imenom Hennessey Performance, najčešća je asocijacija Venom GT. No ima Hennessey još nekih stavki zbog kojih je upravo ta tvrtka jedna od najposebnijih u svijetu tuninga danas.
Kada se prosječan čovjek prisjeti prezimena poput Ferrari, Porsche, Pagani ili Lamborghini, sjeti se emocije pomiješane s brzinom, apsolutnom ekskluzivnošću u svakom pogledu, vozačkim guštom bez ikakvih limita i tehnološkim savršenstvom koje "normalni" automobili skoro nikada ne dožive.
Da, super-automobili često imaju i određenih problema s trajnošću, no to i nije neki problem, s obzirom na činjenicu kako si automobile gore navedenih marki ne može priuštiti baš svatko, a i sve što je lijepo i posebno u pravilu kratko traje.
Dapače, kada bih uspoređivao meni nekako dva najbliža pojma u obliku žena i automobila, "normalan" bi automobil bio usporediv sa ženom koja je dobra domaćica, u krevetu je sasvim u redu, te ima blag karakter i nije je teško zadovoljiti nekim savršeno prosječnim načinom života, dok bi super-automobil bio usporediv s prelijepom ženom savršenog tijela koja je fenomenalna u krevetu, no ima karakter masovnog ubojice, skače na najmanju moguću "pogrešku" u bilo kojem smislu, te svako toliko odlazi iz kuće na koji tjedan odmora.
Da, takvu osobu ne bih baš imao za suprugu, no budimo realni – tko normalan od nas nije maštao o takvoj ženi u svojoj neposrednoj blizini makar na jednu noć?
…i ja mislim!
No vratimo se na super-automobile…
S obzirom na sve što super-automobile čini toliko "super", čovjek bi rekao da im zapravo ne treba nikakvih dorada, jer su već u startu koncipirani i izvedeni savršeno u svim zamislivim segmentima. No ipak se tu i tamo nađe neka osoba koja ne preza ni pred čime, te se usuđuje napraviti koju doradu na tim nazivno savršenim automobilima.
Upravo jedna od takvih tvrtki je i Hennessey Performance, tj. njen gazda pod imenom John Hennessey, koji je prije nekoliko dana svijetu prikazao u njegovoj verziji dorađenu verziju McLarenovog modela nazvanog prema usisivaču prašine, tj. MP4-12C.
Kako gazda John kaže za Hennessey-McLaren HPE700 (kako se ova dorađena verzija naziva), "Ovaj automobil proširuje naše vidike i mogućnosti u smislu dorada na super-automobilima porijeklom iz Europe. Iako su snaga i okretni moment su pojačani, to nipošto nije sve, jer prava vožnja sa zapaljenom kosom na glavi kreće u rasponu od 4-8,500 okretaja u minuti."
Što to konkretno znači nisam pretjerano siguran, jer ako već ništa drugo, HPE700 nisam probao voziti, no s obzirom na brojke koje prate izjavu mislim da cijela priča zvuči istinito i obećavajuće.
Naime, snaga originalnog McLarena MP4-12C narasla je s nešto više od 600 konja na točno 704, dok je okretni moment koji je 3,8-litarski M838T motor u mogućnosti proizvesti u svom originalnom stanju, narastao sa 600 NM na oko 730 NM. S obzirom na to da takve prerade i optimizacije na kraju često ispadnu nevozljive, kao što nam je to zorno iz godine u godinu prikazivala tvrtka EDO Competition, uvijek "na prvu" postoji šansa da je takav slučaj i u obliku ovog automobila, no ako se prisjetimo Hennesseyjevog modela Venom GT koji svu svoju bolesnu snagu uspijeva prenijeti na podlogu i ispasti pravim vozačkim automobilom, mislim da o upravljivosti i upotrebljivosti Hennessey-McLarena HPE700 ne treba puno razmišljati.
Druga strana brojki govori o ubrzanju koje je u sklopu ovog automobila moguće izraziti u obliku 2,8 sekundi od stajaćeg položaja do stotke na brzinomjeru, dok je maksimalna brzina narasla na preko 370 kilometara na sat, što je brzo na bilo kojem jeziku i u sklopu bilo koje religije na ovom svijetu.
Samim time su inicijalna "geodetska" testiranja pokazala rezultate u sklopu kojih ovaj McLaren u Hennesseyjevoj režiji četvrt milje prelazi u vremenu od 10,3 sekunde, te uz izlaznu brzinu od oko 235 kilometara na sat. Možda to i ne zvuči ne znam ni sam koliko brzo, no ako se sjetimo da su u našim krajevima najbrži automobili s preko 1,000 konja i bez ikakvih komadića opreme istu udaljenost u stanju prijeći za tek nešto manje od gore navedenog vremena, mislim da se stvari same po sebi stavljaju u pravu perspektivu.
Prema brošuri napravljenoj od strane tvrtke Hennessey Performance, cijela priča oko dorada na McLarenu svodi se na tek nekoliko detalja oko kojih su se luđaci iza zatvorenih vrata tvrtke itekako potrudili. Prije svega, remapirana je i dodatno optimizirana centralna jedinica (tj. ECU), a zatim su se dečki poigrali sa sistemom usisa i ispuha napravljenog od nehrđajućeg čelika. Nakon toga je red došao na sistem hlađenja, odnosno konkretnije na intercooler i tu je priča stala s gore navedenim brojkama u obliku rezultantnog stanja.
Dakle bez problema se može reći kako je Hennessey-McLaren HPE700 zapravo ostao u manje-više nepromijenjenom stanju po pitanju većine tvornički ugrađenih komponenata, što je savršeno u redu.
Iako cijena ovih dorada nije konkretno objavljena u brošuri, ono što se zna jest ona "odokativna" cijena u iznosu od nekih 20-ak tisuća Dolara, što se s obzirom na količinu dodatne snage i performansi koje zbog nje postaju još uvjerljivije i ne čini pretjerano puno, pa eto…ukoliko ste vlasnik ovog fenomenalnog automobila, sada barem imate koju dodatnu opciju u smislu poboljšanja na određenim poljima.
Ako već ništa drugo, to je barem lijepo znati.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: DesktopMachine.com, CarBuzz.com, i Google Images