Ford – Novi Focus RS ide u kombinaciji s 350 konja
O da! To je sve što treba reći u smislu reakcije na novi model Focusa RS, jer oni koje nasljeđuje nazivom bili su odlični automobili, a ovaj novi bi po svemu sudeći trebao izmišljati nova poglavlja u teoriji i praksi fizike.
Dearbornova "One Ford" globalna strategija, o kojoj smo nedavno pisali na portalu, očito se isplati i vlasnicima korporacije koja je praktički sinonim za kompletnu auto-industriju, kao i štovateljima marke, kojih je iz generacije u generaciju sve više i više.
Razlozi su jednostavni – konačno će Ameri u smislu pojmova poput "držanje ceste" i sličnih dobiti dozu onog u čemu mi na starom kontinentu uživamo već godinama, dok će domicilno tržište starog kontinenta konačno dobiti priliku da shvati zašto je npr. Mustang i dalje legendaran automobil. Zvuči odlično u teoriji, zvučalo je još bolje kada se strategija predstavljala, a od najave novog Focusa zvuči jednostavno fenomenalno.
No kako ne bi sa svim tim superlativima počeli zvučati kao reklama za neku od akcija lokalnog supermarketa, idemo malo u detalje…
Dakle, Focus RS je u aktualnoj inkarnaciji mnogima postao mračni predmet želja (pogotovo u mat-crnoj boji), jer je svojom nenormalnom brzinom i odličnim držanjem ceste ubrzo nakon izlaska na tržište postao jedan od onih automobila kakvima prilazimo sa poštovanjem i u razgovoru uz kavicu s ekipom govorimo samo u superlativima. No limitirana produkcija tog modela samo je rijetkima objasnila u praksi ono što se po medijima i među ekipom govorkalo u teoriji. No to nije ništa loše, jer ako išta ne želimo vidjeti u kombinaciji, onda bi to bio pripadnik "starije životne dobi" u Focusu RS.
Novi model bit će isto toliko ekskluzivan i u to uopće ne treba sumnjati, no ono po čemu će biti apsolutno poseban svodi se na motor, koji umjesto da bude izvedenica 2-litarskog EcoBoost motora (kao što je aktualni 2,5-litarski motor izvedenica iz modela ST), ovdje se radi o sasvim novom motoru koji svoju platformu neće dijeliti ni sa kojim modelom, te koji će u novom modelu RS-a biti skoro 50 konjskih snaga jači od onog motora koji se u aktuani RS ugrađuje. Mnogi bi rekli "čemu to?", no na takva se pitanja uopće nećemo osvrtati, jer mi kažemo još jednom onaj "O da!" s početka teksta.
Doduše, nije u smislu motora i povećanja snage u njemu sve baš toliko bajno, jer u ovom momentu inžinjere opako muči činjenica kako će Turbo-punjač potreban za takav zahvat morati biti oveći, te bi se vrlo lako moglo dogoditi da novi RS postane retro po pitanju "Turbo-rupe" i okretnog momenta koji bi u tom slučaju do paljenja turbine bio poprilično malen, što bi sve one koji su se ikad susreli sa Fordovim modelom RS Cosworth moglo itekako podsjetiti upravo na taj model, što u ovim modernim vremenima kada npr. automobili imaju i Turbo-punjač i kompresor, kako bi se "turbo-rupe" izbjegle, te putem DSG i sličnih sistema mjenjača brzine mijenjaju u mikro-sekundama nikako nije dobro.
Iako je model RS imao teško djetinjstvo u smislu Focusa, jer je prva generacija imala opakih problema sa upravljanjem, u drugoj generaciji je to dodavanjem mehaničke špere riješeno, no za 350 konjskih snaga kojima bi istovremeno trebalo moći ubrzavati i upravljati, u ovom je novom modelu odlučeno u korist E-Diff diferencijala, "kako bi se iz ama baš svake situacije moglo izvući najviše", kako kaže direktor odjela koji je zadužen za izradu pogonskog sklopa novog Focusa RS, gospodin Len Urwin.
Zapravo jedine "loše vijesti" stižu u obliku pretpostavke koja govori o tome kako će nova generacija Focusa RS zbog sve sile mehaničkih i ostalih komponenata doslovce naguranih u automobil, najvjerojatnije imati jednu jedinu karoserijsku izvedbu – onu s pet vrata. Da, možda i nije nešto pretjerano atraktivno ovako na papiru, no s druge strane i Volkswagen Golf R na papiru se u izvedbi s pet vrata činio malo promašenim trudom, pa je u praksi, odnosno na cesti ispao jako dobar automobil, tako da smo voljni i Focusu RS oprostiti dvoja vrata viška.
Doduše, kad smo već spomenuli Golf R u kontekstu usporedbe sa nadolazećim Focusom RS, moramo otići i koplje niže, jer Golf GTi nove (sedme) generacije izgleda odlično, dok Focus ST u ovoj zadnjoj inkarnaciji izgleda kao da su ga u smislu optike crtale spremačice u Fordu nakon zatvaranja odjela i iskreno se nadamo da će se sa optikom na novoj RS-verziji pozabaviti stvarni dizajneri, jer spremačice očito nemaju pojma i ne ide im nikako, obzirom da je novi Focus ST jednostavno gadan. Čak je i u bilo kojoj normalnoj verziji optika na Focusu ljepša od ove na ST-verziji. No vjerujemo kako će spremačicama nadređeni kadar u Fordovom dizajnerskom odjelu oduzeti olovke i Focusu RS uz činjenicu da će ići kao sumanut dati i dimenziju izgleda ugodnog oku.
No vidjet ćemo uskoro, a do tada već za samu ideju oko novog modela Focusa RS recimo samo još jednom: "O da!"
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Ford Motor Co.i AutoBlog.com