Ferrari – unikatni model SP12 u detaljima
Neki rockeri lovu troše na prostitutke, neki demoliraju hotelske sobe, neki intravenozno u sebe toče žesticu, a neki šmrču kilometarske linije Kokaina…no Eric Clapton je valjda sve to prerastao i svoje novce troši na malo drugačiji način…
Složit ćete se vjerojatno s nama kad konstatiramo da je pojam ekskluzivnosti nešto vrlo individualno, jer dok npr. nekom VW-entuzijastu pojam ekskluzivnosti predstavlja Wolfsburg Edition Golf, a većina pod pojmom ekskluzivnosti u smislu automobila podrazumijeva Lamborghini, Ferrari, Porsche ili neku drugu slavnu marku nazvanu po prezimenu sa minimalno šest znamenki koje izražavaju cijenu pojedinog modela, ipak je sve to dio priče koji u pravilu podrazumijeva tvorničke automobile s manjim varijacijama na temu boje, kotača ili neke specijalne edicije.
Dakle, stvarna ekskluzivnost bi se mogla opisati u obliku nečeg što je doista unikatno i namijenjeno jednoj jedinoj osobi, zar ne?!
Postoji šačica auto-entuzijasta (najčešće domovnicom iz Saudijske Arabije) koji naručuju apsolutno posebne i unikatne automobile, pa je svijet automobila već imao prilike vidjeti Ferrari F50 u verziji sa četverim vratima, Ferrari 456GT karavan i Mercedes Benz 560 SEC, gdje ovo "C" znači Cabrio, no to su često nepotrebna pimplanja po postojećim modelima koji se u ovakvim čudnovatim oblicima najvjerojatnije naručuju iz čiste dosade i obijesti, dok je automobil, koji je iz Ferrarija naručio slavni rocker Eric Clapton, nešto sasvim drugačije.
Naime, legendarni Ferrari u obliku modela 512BB samim pojavljivanjem na tržištu okupio je ogroman broj fanova koji se i dan-danas kunu u taj automobil kao najbolji i najpoželjniji Ferrari ikad napravljen. Berlinetta Boxer (što je skraćenica za ono BB iz naziva modela) nastao je iz modela 365 GT4, odnosno kasnijeg 365 BB, no ni slučajno ne brkajte nisku i uglatu siluetu ovog modela sa bucmastom karoserijom modela 365 Daytona, jer se radi o dva sasvim drugačija automobila – kako oblikom, tako i karakterom.
Uglavnom, iako će mnogi upravo ovaj Ferrari uz model 250 GTO i 275 LM staviti rame uz rame kao jedan od najboljih modela ikad napravljenih u Maranellu, mi nekako ipak ne dijelimo to mišljenje, jer iako je 512BB bio fenomenalan automobil, za nas ništa u povijesti marke s propetim konjićem nikada neće zasjeniti modele 288 GTO, Testarossu i ultimativni Ferrari ako se nas pita – F40.
No Eric Clapton je jedan od onih zaljubljenika u Ferrari kojima je 512BB jednostavno zakon, pa je u kratkim crtama narudžbe kojom se obratio u Maranello, kroz opis jednostavno objasnio kako on svoj 512 BB obožava i kako bi volio naručiti jedan unikatan primjerak koji bi bio baziran na najnovijoj tehnologiji, no dizajnom odavao počast njemu najdražem automobilu svih vremena koji lijepo ispoliran stoji u njegovoj garaži, te je tako nastao jedan jedini primjerak onog što su u Ferrariju nazvali SP12.
Automobil je inicijalno prikazan još početkom svibnja mjeseca ove godine, no dosta toga nije bilo gotovo, već je prikazani automobil zapravo bio samo koncept, kojem je namjena očito bila prije svega Claptonu pokazati kako se na njegovom unikatnom Ferrariju itekako radi. No upravo je javnosti prezentiran sasvim novi set fotografija (skoro) gotovog modela SP12, pa eto…i mi ih donosimo Vama.
Baziran na modelu 458 Italia, inicijalno se radilo o 8-cilindričnom motoru sa pokojom doradom, no Clapton je inzistirao na 12 cilindara, kako bi SP12 bio što je moguće vjerniji originalu. Ali ipak je izgleda ostalo na inicijalno planiranom motoru, jer bi cijena 12-cilindričnog motora toliko brutalno poskupila već ionako skupocjen automobil, da se čak i gazdi činila besmislenom, pa je ipak pokleknuo i zadovoljio se s 4 cilindra manje.
No motor je ionako sekundarna stvar, jer ono najposebnije se svodi na dizajn.
Studio Pininfarina ideju je (kako kažu) povukao iz dvije školjke koje se naizgled preklapaju crnim i crvenim dijelom automobila, no za razliku od ravno odvojenih ploha na 512BB, ovdje se odvajanje dužinom cijelog boka automobila izvelo pod kutem.
Linija krova je također vjerna originalu, te je naizgled odvojena u dva dijela, gdje prvi završava u obliku usisa na B-mostu, dok se drugi dio izvlači iz prvog i zaustavlja kosim spojlerom na stražnjem kraju automobila.
Interijerom se također provlači svojevrstan retro-stil, prije svega kroz sjedala koja iako moderna poprečnim naborima i prošivima izgledaju kao neka starijeg datuma i modernizirana u ergonomskom smislu. Druga stvar koju treba napomenuti vezano uz interijer svodi se na odmorište za ruku smješteno na vozačevim vratima, no to nije toliko stvar retro-stila koliko činjenice da je Claptonova lijeva ruka vjerojatno osigurana na svotu mnogostruko veću od one koju je platio za automobil, pa je u tom segmentu izuzetno bitno da se "Slow Hand" (kako glasi Claptonov nadimak) odmara što je više moguće. Doduše, obzirom je Eric Clapton Britanac, a zna se kako je u Veliko Britaniji tradicija stavljati volan na krivu stranu automobila, čudi nas kako je u njegovom vlastitom unikatu od Ferrarija volan na pravoj strani, no razloge vjerojatno nikad nećemo otkriti, pa se ni ne trudimo špekulirati.
U svakom slučaju, ovo nije ni prvi ni zadnji unikatan model Ferrarija, no uvjerljivo je jedan od najljepših koje smo ikad imali prilike vidjeti i priznajemo kako smo pomalo ljubomorni na Erica Claptona. No nek čovjek uživa.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Ferrari.com i Google Images