Ferrari – Rekord za rekordom…
Svjetska ekonomija je navodno "u banani", a o talijanskoj nećemo ni pričati…no dok se jedni kupaju u smeću (kao što je to primjer sa ekipom na Siciliji), ekipa iz Maranella se kupa u lovi, jer prodaja u Ferrariju iz dana u dan raste
Kad god u današnje vrijeme uključite Vijesti ili Dnevnik, upalite radio-informativni program ili počnete čitati novine, obavezno je barem nekoliko rečenica o recesiji, krizi, ili nekom drugom nazivu za nedostatak novaca. No očito je da nemaju baš svi takvih problema, jer podaci koji stižu iz Ferrarija i više su nego pozitivni. Dapače, u svojih sedamdesetak godina postojanja Ferrari nikad nije stajao toliko dobro i prodavao više automobila nego zadnjih mjeseci, pa je tako rezultatno stanje do trećeg kvartala ove godine ukupno u iznosu od preko 1,2 milijarde eura i oko 100 milijuna eura prihoda od 3,664 automobila koje su prodali i dostavili zastupnicima i vlasnicima.
U usporedbi sa istim razdobljem prošle godine, sve je skupa naraslo za nekih 11% što je u ovim nesigurnim vremenima gdje se sve uzima na kredit jako zanimljiv podatak.
Naravno, mnogi će pronaći razloge u činjenici da se Ferrari poprilično orijentirao na tržišta bliskog i dalekog Istoka, gdje jahači deva kupuju sportske automobile kao što smo mi kao klinci Bburago autiće, no većina bi se prevarila, jer na spomenutim tržištima prodaja je narasla tek za 7-10%, dok je npr. u Velikoj Britaniji prodaja narasla za rekordnih 45% u odnosu na prodaju prošle godine, a tih rekordnih 45% porasta u Velikoj Britaniji slijede Njemačka sa 18%, te Sjedinjene američke države sa 17%.
E sad, masa poznavatelja trendova u auto-industriji pomislit će na novi model F12, no i oni će biti u krivu, jer F12 nije u planu za isporuku do listopada ove godine, tako da se zapravo cijela priča svodi na unaprijeđen model California i 458 Italia koji je također doživio blagi facelift, a i model FF se pokazao jako popularnim u zemljama poput Njemačke i (pazite sad) Švicarske.
Dodatni profit stigao je iz redova marketinga, gdje je dogovoreno jako puno toga – od linija Puma sportske odjeće koja će i dalje koristiti Ferrari logo za posebne edicije svojih tenisica, a tu je i renomirani proizvođač satova Hublot, koji će također logotip Ferrarija koristiti za potrebe nekih svojih limitiranih izdanja satova.
Uglavnom, kako sad stvari stoje, Ferrari je jedan od najsvjetlijih primjera pozitivnog poslovanja u Italiji. Dapače, kako sad stvari stoje, gdin. Luca di Montezemolo bi uskoro mogao zasjesti na premijersku stolicu sa idejom pokušaja izvlačenja Italije iz dužničkog ropstva u kojem se u Berlusconijevoj eri pronašla, no to su već špekulacije kakvima se ne želimo baviti.
Zapravo jedina špekulacija koja nam u ovom času privlači pozornost jest ona u kojoj fenomenalni model po imenu F12 uskoro kreće u prodaju, a Fernando Alonso izgledno postaje prvak u Formuli 1. Zamislite koliko bi tek tada mogla narasti prodaja i povećati se profit.
Dakle, vjerujemo kako se nećemo baš tako skoro morati početi brinuti hoće li jedna od najpoznatijih automobilističkih marki preživjeti.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: Ferrari S.p.A. i Google Images