Ferrari – pet najinteresantnijih “ubojstava”
Eto savršene teme za ove, u smislu svakodnevnog prometa, kompletno bezopasne zimske mjesece. Rekli bi prava razbibriga, no s jednom glavnom razlikom, jer dok u domaćoj svakodnevici čitamo o polu-idiotima koji što zbog nepoštivanja prometnih propisa, što zbog kompletnog nepoznavanja tematike vožnje u općenitom smislu razbijaju svoja svakodnevna prometala, ovi koji se u nastavku teksta nalaze porazbijali su ni manje ni više nego neke od modela pod znakom propetog konjića.
Svatko od nas je svjedočivši nekom prekršaju ili namjernom nepoštivanju svih ostalih sudionika u prometu zbog vlastite prepotencije barem jednom glasno ili u sebi prokomentirao "gle kretena u Ferrariju" (ili nečem sličnom unutar tog cjenovnog ranga) i to nije ništa čudno. Dapače, zapravo je savršeno ljudski i normalno sa određenom dozom gorčine prokomentirati takav oblik ponašanja određenih sudionika u prometu koji umjesto mozga imaju ego i duboke džepove.
S druge strane, masa takvih ipak ima nekog pojma o vožnji i obuzdavanju sve sile konja pod haubom (ili bi barem trebala imati), što ne popravlja ukupan dojam, no barem donekle "tješi" nas ostale.
No što se događa kada vlasnici Ferrarija precijene vlastite mogućnosti u smislu kontroliranja svoje 200-300,000 Eura vrijedne pokretnine?
Ukratko ništa dobro, što potvrđuje ovih nekoliko bisernih primjera.
Pa krenimo s prvim…
Poznavatelji najpoznatijeg sporta na svijetu u kojem glavnu ulogu igraju osmoškolci od tridesetak godina zasigurno znaju za ime Cristiano Ronaldo, pa kad je već čovjek toliko poznat i spretan s loptom, nije ni čudo da zarađuje masnu lovu i troši je (između ostalog) na svoju veliku strast – tajlijanske super-automobile, tj. posebice one marke Ferrari i Lamborghini.
Navodno Ronaldo ima pozamašnu kolekciju automobila slavne marke kojoj je "cavallino rampante" zaštitni znak, no nešto je manje poznato da je 2008. godine isti taj Ronaldo vozeći svoj tada kompletno novi Ferrari 599 GTB Fioriano jednostavno strast zamijenio neznanjem, te je ušavši u tunel u kojem se cesta pomalo sužavala "odjednom" izgubio kontrolu (na ravnoj cesti) i mlatnuo vozačkom stranom u bankinu.
Rezultatno stanje Ferrarija vrlo je zorno prikazano na fotografijama, no dan-danas se nitko nije očitovao o stanju bankine.
Ronaldo je za razliku od svog Ferrarija preživio bez ikakvih posljedica, tako da nema brige za njegovo zdravlje, ali danas je ipak odlučio još malo osigurati svoje vrijeme provedeno na cesti u guštanju brzine i ubrzanja, pa sad vozi Lamborghini Aventador.
Nadamo se da će pogon na sva četiri kotača ipak malo pomoći (pre)ostalim bankinama na cesti.
Slijedeći primjer koji se čini prikladnim za ovu kratku listu možda ne pripada nekom slavnom imenu i prezimenu, no itekako se kvalificira za titulu najpretencioznijih vozača Ferrarija svih vremena. A zašto se izražavam u pluralu? Jednostavno – zato jer su čak dva Kineza sudjelovala u provedbi ove katastrofe. Oba su ostala anonimna (čitaj: nismo mogli dešifrirati prezimena) svugdje izuzev u kineskim medijima i u Ferrarijevoj bazi kupaca, a kao razlozi sudaru navode se velike brzine i mokra cesta, što je inače savršena kombinacija za sudar i u automobilu poput Fiata Pande, a kamoli u Ferrariju California i 458 Italia.
Dakle, dvojica malenih nabrijanaca krenula su se utrkivati po kineskoj auto-cesti Maoming, pa kad se jedan razbio, drugi je ispao solidaran i također zabio svoj skupocjeni Ferrari u bankinu, što ovu dvojicu samaritanaca svrstava među najblesavije vlasnike Ferrarija svih vremena.
Treći u nizu primjera vjerojatno će zlobnici prebaciti na mladost vozača i začudo u ovom slučaju ću se s time i složiti, jer iako danas 20-godišnjaci peglaju Formulu 1 po stazama cijelog svijeta i postaju svjetski prvaci, na cesti i u krajnje nekontroliranim uvjetima vožnje u prometu rijetki su primjeri 20-godišnjaka koji su u stanju biti klonovi Seba Vettela ili nekog njemu sličnog, iako dotični misle drugačije.
No da sad ne ulazim u psiho-analizu (potencijalnog) vlasnika Ferrarijevog modela California koja je u ovom primjeru izgubila pravo na vlastito postojanje, spomenuvši 20-godišnjaka za volanom, dodajmo činjenicu kako se radi o mladom Rusu, demo-automobilu i spletu čudnih okolnosti.
Naime, izašavši sam na cestu u testnoj Californiji, mladi je Rus malo prejako pritisnuo papučicu gasa, što i ne bi bilo toliko loše da u jednom od slijedećih momenata pred njega nije iskoračio jedan stariji Rus otprilike iste oktanske vrijednosti u krvi kao što je Ferrari imao u rezervoaru, te je mladi Rus morao naglo skrenuti, što je s Ferrarijem u velikoj brzini tijekom premijerne vožnje istog poprilično teško, te je završilo…da, pogodili ste, opet u bankini.
Doduše, visoko-oktanski pogonjen Rus koji je pješke iskoračio ispred 20-godišnjaka u Ferrariju prošao je bez ikakvih ozljeda, no zato je Ferrari California o kojoj se ovdje radi umjesto u garažu otišla na otpad. Šteta auta, zar ne?!
Četvrti po redu ove mini-liste koje spajaju pojmove super-automobila marke Ferrari i sudara možda je meni osobno (a i ostatku ekipe) najtragičniji – i to iz dva razloga. Prvi razlog leži u činjenici da je jedan od malobrojnih primjeraka (točnije oko 1,300 sve zajedno) po mnogima najboljeg Ferrarijevog automobila ikad proizvedenog u Maranellu – modela F40 jednostavno nestao u puno manje od 60 sekundi, a druga se činjenica svodi na godine vozača koji ga je odlučio spojiti s drvetom, kojih je ni manje ni više nego 80.
Dakle, osamdesetogodišnjak je jednog lijepog kišnog dana odlučio testirati vlastite reflekse vozeći brzo i opasno svoj F40 uskim cesticama Njemačke zabiti, kada je odjednom izgubio kontrolu nad automobilom i preletio par hektara vrlo obradive površine, zaustavivši se u drvetu.
Sve to ne bi bilo toliko strašno da nam ovaj model Ferrarija ne znači toliko, te nas boli vidjeti ga u ovakvom stanju za čiju je reparaciju navodno bilo potrebno oko 300,000 Eura.
Je li dotični popravljen ili ne, nisam uspio saznati, no baš da i jest, svaki će se auto-limar složiti sa mnom ako kažem da "to više nikad nije to".
Peti i u ovoj maloj listi pretencioznosti i ega u kombinaciji sa dubokim džepom i popriličnim nepoznavanjem tematike brze vožnje posljednji primjer jedan je od onih "nedavnih", a nažalost i jedan od najmasovnijih ikad.
Naime, grupne saobraćajke nisu nešto nepoznato javnosti ako ništa drugo zbog serije "Cobra 11", gdje je ama baš svaka potjera u ama baš svakoj epizodi pod obavezno završavala sa oko 40 tona totaliziranih Opela, Volkswagena i BMW-a (umjesto da dotični u "super stanju" završe u našim salonima polovnih automobila), no u ovom slučaju ne radi se o Semiru i onom drugom koji natjeravaju kradljivce godišnje zalihe temeljne boje za brodove, već se radi o članovima jednog od Ferrari Fan-Clubova iz Japana koji su mirno putovali na godišnji susret svojih istomišljenika, što (naravno) nije završilo dobro.
Naime, u jednom momentu jedan od oktanoglavaca iz kolone odlučio je demonstrirati svu svoju vozačku sposobnost, što je jednostavno pošlo krivo i čovjek se okrznuvši (i opet) bankinu izvrtio nekoliko puta preko cijele auto-ceste. No ono što ovu saobraćajku crvenih jurilica čini jako posebnom su reakcije ostalih sudionika kolone, koji su, umjesto da zaobiđu japanskog Schumachera, pozabijali svoje primjerke Ferrarija u onaj glavnog aktera cijele priče, a nakon što su izubijali taj Ferrari, dodatno su se porazbijali i međusobno.
Sve zajedno je stradalo osam Ferrarija, no solidarno su im se pridružili i jedan Lamborghini, te čak tri Mercedesa, što ovu saobraćajku čini skupljom nego sve sezone "Cobre 11" zajedno i istovremeno jednom jako tragičnom situacijom.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: CarBuzz.com i Google Images