Ferrari – Još jedan razlog “za”
Ferrari uz Pizzu, Spaghette Bolognese i Mafiju je definitivno jedan od sinonima za Italiju. Još od davne 1947. godine u Maranellu se nalazi tvornica koja za osnovnu filozofiju oduvijek ima "biti najbrži", što im već brojna desetljeća polazi za rukom. No od prije par dana Ferrari je još jednom svojom tvrdoglavošću ispao zakon.
Da elaboriram: posljednjih su godina tvrtke poput npr. Hyundai i Porsche konkurenti u segmentu SUV-automobila. Mercedes-Benz i Lamborghini mogli bi to uskoro postati, dok se Aston Martin, Porsche i još pokoja slavna tvrtka danas sa ostatkom tržišta bore unutar kategorija limuzina. Dapače, od pojave modela Cygnet koji je za Aston Martin označio ulazak u "mainstream", za ostatak svijeta je taj trenutak bio jedan od onih u sklopu kojih obično teku suze, jer za razliku od sjaja u kojem je Sean Connery kao James Bond u svom srebrnom DB5 jurcao za Goldfingerom i ostalom pompoznom i samodopadnom bagrom svjetskih terorista, sa modelom Cygnet ne bi mogao otići ni po nove cipele – naprosto zato jer ih ne bi imao gdje staviti u auto.
Dakle, slobodno mogu zaključiti kako je filozofija "sve za sve" itekako pobijedila zdrav razum u masu segmenata, pa tako i u svijetu automobila.
No unatoč raznoraznim špekulacijama oko budućih SUV modela i limuzina srednje klase, Ferrari se i dalje opire bilo kakvom trendovskom pomicanju granica kojima bi na tržište izbacio nešto bezlično, čime bi se malo pomodnije kućanice mogle voziti u teretanu.
Naime, capo di banda u Ferrariju, Luca di Montezemolo – gospodin izričito izraženog stila i istovremeno oštrog jezika, na upit jednog od novinara oko toga kada će Ferrari "iskoračiti" prema nekim drugim segmentima izuzev onog sportskih automobila, lijepi Luca je umjesto direktnog odgovora "nikad" poetski objasnio kako "Čovjek uvijek treba znati želi li kuhati tjesteninu ili ribu.", što zapravo istovremeno odgovara na pitanje i posramljuje sve one koji su se tijekom godina pogubili na tržištu.
Dakle, iako Lamborghini čas želi, pa ne želi model Urus koji se svako toliko vraća s police u sobu gdje sjede dizajneri i obratno, a Aston Martin i Porsche se sa svojim modelima Rapide i Panamera i dalje bore za prevlast sa Mercedesom, Audijem i BMW-om, gospodin di Montezemolo jednostavno ne želi imati takvih problema, već mu je očito u cilju zadržati ono po čemu je Ferrari sve ove godine itekako priznat i poznat – sportskim automobilima i samom vrhu po pitanju tehnologije kojom se osiguravaju performanse.
Naravno, uvijek postoje skeptici koji će se prisjetiti kako je Ferrari ne tako davno na tržište ponudio model California, kojim se "pokušao približiti varijanti Ferrarijevog automobila za svakoga" ili pak modela FF, koji je svojim pogonom na četiri kotača "otvorio novu eru u Ferrariju po pitanju upotrebljivosti neovisne o vremenskim prilikama i namjeni", sve su to priče za malu djecu, jer niti je California jeftin automobil, niti baš puno Eskima sa modelom FF ide na pecanje. Dakle, skeptici u ovoj priči nisu nimalo bitni.
Ono što je pak bitno jest stav – apsolutno tvrdoglav stav i razmišljanje u sklopu kojeg će Ferrari još desetljećima ostati na najvišoj stepenici trona sportskih automobila, a ja osobno na takvo što mogu samo reći svaka čast.
A Vi?
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, i Google Images