Ferrari F12 Berlinetta u rukama tvrtke Novitec Rosso
Oko ovog dugo očekivanog modela slavne marke koja Maranello već desetljećima drži na vrhu gradova u kojima je brzina praktički način života, prašina se dizala već od samih najava, no kada su najave ostvarene u obliku gotovog modela, ovo je postao "THE" Ferrari. No nekima ni to nije dovoljno.
Dakle, najnoviji model koji na sebi ima značku propetog konjića, odnosno model F12 Berlinetta uvjerljivo ne najbrži Ferrari koji je ova slavna marka ikad proizvela, što dokazuju već same brojke vezane uz 6,3-litarski V12 motor sa 740 konja i okretnim momentom koji se iz tih silnih konja manifestira u obliku ozonskih rupa koje nastaju jačim poklapanjem gasa, obzirom da se čak i u ovom momentu najnaprednija elektronika sa brutalnošću i silom jednostavno ne može nositi.
U rukama profesionalaca F12 se nije pokazao kao pitom automobil u bilo kojem smislu, no da je brz dokazuje činjenica kako je na Ferrarijevoj testnoj stazi Fioriano u rukama gospodina koji se zove Raffaele de Simone i u Ferrariju ima posao testnog vozača, F12 postavio vrijeme kojim nekad najjači, najluđi i najekskluzivniji (s time da bi mi dodali i najružniji) Ferrarijev model Enzo ostaje kao malena i daleka crvena točkica u retrovizoru.
No ima na ovom svijetu ekipe kojoj ništa tvorničko nije dovoljno dobro i uvijek se nađe kut iz kojeg bi nešto nazivno savršeno moglo biti još savršenije, a upravo jedna takva tvrtka na "aftermarket" tržištu naziva se Novitec Rosso i dorađuje automobile koji slove kao vozačko savršenstvo u smislu prije svega još većeg faktora ekskluzivnosti i brzine.
Iako se tvrtka Novitec Rosso sjedištem nalazi u Njemačkoj, a svi znamo koliko su nijemci strastveni po pitanju svega što nema veze sa pivom i kobasicama, skidamo im kapu na svemu što su do sada napravili – od prerada Fiatovih automobila iz nekih prošlih vremena (dok se tvrtka zvala samo Novitec), pa sve do danas, kada su čak i inžinjerima u Ferrariju sposobni pokazati da uvijek može bolje, a najnoviji dokaz leži u najnovijem modelu oko kojeg su se itekako potrudili.
Motor i dalje ostaje spomenuti 6,3 V12 standardnog smještaja kakav se već desetljećima nalazi u obliku Ferrarijevih GT-automobila, no umjesto 740 tvorničkih konjića, kroz remapiranje ECU-a, paljenja i ubrizgavanja, motor je još dodatno optimiziran, pa snaga raste za ukupno 23 konja.
Također je povišen i prag tolerancije motora po pitanju blokade, koji je narastao na ukupno 8,900 okretaja u minuti, čime je vrištanje motora zagarantirano, te je poželjno čak i u interijeru tijekom vožnje u "corsa" modu imati čepiće za uši, a iako će motor vrištati pri tom suludom broju okretaja, vjerojatno će i prosječan vozač ovog fenomenalnog automobila vrištati pri maksimalnoj brzini koja iznosi oko 345 kilometara na sat.
Ostatak prerada i dorada, iako uz sebe ne veže brojke, nije ništa manje impresivan, jer se prije svega radi o poboljšanjima u smislu gripa, tj. držanja ceste kroz modifikacije na polju kotača i ovjesa.
Naime, u standardnoj verziji, F12 ima kotače od 20 inča, što je već samo po sebi ogromno, no u Novitecu su odlučili malčice povećati obujam felgi, pa se sad naprijed nalaze felge od 21 inča, a iza od čak 22, sa gumama marke Pirelli profila 25, što je ultra-nisko po bilo kojem standardu i iz kojeg god kuta se gleda. No iz Noviteca uporno tvrde kako povećanje od jednog inča (odnosno dva ako se orijentiramo prema stražnjim kotačima) ne znači ama baš ništa u smislu gubitka udobnosti (kao da je to bitan faktor kod Ferrarijevih automobila općenito), jer uz dorade na ovjesu u smislu novih opruga napravljenih specijalno za F12 čak i sa ovako velikim kotačima i oko 40 mm nižim težištem Ferrari nije postao ništa tvrđi od svog originalnog stanja. Tim više što se nudi opcija koja bi vozačima itekako trebala olakšati život u gradu (ako se kroz grad uopće ikad provozaju), a u Novitecu se naziva "Lift-Kit" te podiže automobil po potrebi ukoliko se npr. ležeći momak u plavom nađe negdje na putu.
Interijerom se još malo poradilo na detaljima pretežno izvedenim od materijala poput karbona i aluminija, te kože i alcantare, no taj dio Ferrarija F12 Berlinetta koji nosi oznaku Novitec Rosso još nije u kompletu odrađen, te se očekuje još kozmetičkih dorada u smislu interijera, no prema najavama i eksterijera, gdje bi se dodatno trebao pobolšati protok zraka i općenito aerodinamička svojstva.
Prezentacija, tj. svjetska premijera ovog poprilično bolesnog automobila trebala bi prema najavama biti na Essen Motor Showu, koji svoja vrata otvara kroz malo više od tjedan dana, pa kako ćemo se i mi naći na prostoru sajma, možda uspijemo ušićariti još pokoju informaciju. Zato pratite što se događa.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: NovitecRosso.com