Dodge – povratak slavnog Chargera sa dodatkom Daytona
Kada smo prvi puta vidjeli nasljednika legendarnog Chargera, prvo smo umrli od smijeha, a onda se zapitali koliko su to Ameri zastranili, jer ono što je prikazano već na prvim slikama nije imalo nikakvog smisla – četvera vrata, "plastic-fantastic" interijer i debela karoserija bile su komponente od kojih smo mislili da se "re-make" jednog od najlegendarnijih američkih automobila nikad neće sastojati. No Charger u ovom izdanju plijeni pozornost velikog broja (najviše) Amerikanaca, pa kad smo dobili informaciju da uskoro dolazi najslavnija varijacija na temu ovog automobila, pomislili smo kako ipak cijela priča ima smisla…
Dakle, spomenuti nasljednik slavnog modela Charger, koji smo uživali gledati tijekom ganjačine ulicama San Francisca u jednoj od najlegendarnijih filmskih potjera svih vremena ikad snimljenih (da, govorimo o filmu "Bullit") i u obliku automobila nazvanog "General Lee" u seriji "Dukes of Hazzard", prestao se proizvoditi krajem sedamdesetih godina prošlog stoljeća, odnosno točnije 1978. godine.
Doduše, 1983. godine ekipa iz Chryslera je pokušala vratiti Charger na tržište, no LeBaronov motor pod haubom bio je totalno neatraktivan čak i najzagriženijim fanovima ovog automobila, pa uspjeh i nije bio nešto čime bi se u korporaciji Chrysler hvalili na sva usta.
Čak je i Shelby pokušao iz tog automobila napraviti nešto atraktivno, no tom modelu nikako nije bilo suđeno da uđe među velikane američke auto-industrije zbog svoje sterilnosti iz kojeg god kuta da ga se gledalo, pa je već samo četiri godine kasnije "Charger-programme" ukinut u totalu.
1999. godine ponovo je pokrenuta priča oko Chargera, no sa spomenutom karoserijom sa četverim vratima i oblikom limuzine, vjerujemo kako nismo jedini koji su vidjevši koncept onog što je nazvano Chargerom odbili vjerovati kako je to stvaran plan, te smo mislili kako se netko dobro šali. No bili smo u krivu, jer upravo u tom obliku je novi Charger doživio predstavljanje na salonu automobila u Chicagu punih šest godina kasnije.
Inicijalno zamišljen kao nasljednik modela Intrepid, Charger je prihvaćen podijeljenim reakcijama već pri samom predstavljanju, a razlozi tome stoje prije svega u karoseriji koja sa Chargerovim oblikom iz sedamdesetih, kada je cestama Amerike trajala "Muscle Car" era, nema nikakve veze iako dizajneri uporno tvrde kako im je inspiracija za dizajn potekla upravo iz tog automobila i iz njegove najslavnije ere.
No bilo kako bilo, Charger se od 2005. godine u već konceptom predstavljenom obliku pridružio svojevrsnoj "retro-maniji" koja je u to vrijeme počela opako tresti svijet automobila, a pogotovo u Americi, obzirom na strahovito lošu prodaju izvan vlastitih granica.
Tijekom godina je Charger pokušao razbiti predrasude o samome sebi kroz hrpu raznoraznih edicija sa više snage i slično, no i dalje već pogledom na taj automobil velikom broju obožavatelja američkih mišića stoji knedla u grlu.
Prije dvije godine predstavljen je redizajnirani oblik Chargera, no i dalje u obliku sa četverim vratima, što i nije bio neki izuzetan pomak, pa su Chargere i dalje najviše kupovale američke javne službe u obliku Policije ili onih malo "tajnijih" službi poput FBI-a, što je zapravo donijelo jednu dobro stranu priči o Chargeru – sve veću i veću snagu.
Model SE je i dalje ostao u svojoj 3,6-litarskoj V6 inačici, no zato je modelima R/T narasla snaga, rezultirajući ukupno sa 375 konja iz HEMI 5,7-litarskog V8 motora, odnosno 477 konja u najjačoj SRT8 varijaciji na temu koje je Charger izvlačio iz svog HEMI 6,4-litarskog V8 motora.
Nedavno je objavljeno kako uza svu tu snagu stiže i malo prestiža, obzirom da će se nova limitirana verzija Chargera nazivati "Daytona" i u svojih samo 2,500 primjeraka svojim vlasnicima ponuditi ekskluzivnost i posebnost legendarnog Chargera kojie je nosio tu oznaku, na jedan sasvim moderan način.
Baza po pitanju motora bit će 5,7-litarski HEMI V8, što znači da je Charger Daytona bazirana na "zlatnoj sredini", odnosno na R/T verziji, odnosno u prijevodu kako SRT8 i dalje ostaje vrh ponude Chargera po pitanju snage.
Nažalost taj dio priče istovremeno znači i kako se po pitanju spomenutog motora nije napravilo ama baš ništa, te Charger u svojoj Daytona verziji ima ni manje ni više nego istih onih 375 konja kojima se predstavljao i do sada, pa se (opravdano) pitamo u čemu je kvaka, obzirom da već otprije znamo kako je i ovjesom i podvozjem Charger u svojoj Daytona verziji identičan onome u originalu.
Dakle, već sada možemo bez problema zaključiti kako se u biti ne radi o nečem posebnom (što je Charger Daytona u usporedbi s "običnim" Chargerom definitivno bio), već o najnovijem marketinškom triku koji bi trebao privući određeni broj kupaca dodavanjem legendarnog naziva "Daytona" i niskom cijenom koju je potrebno platiti za "ekskluzivnost" u usporedbi sa vlasnicima "običnog" modela R/T.
Popis tih "ekskluzivnih" dodataka toliko je malen, da čak nismo sigurni da je oko 3,000 Eura mala cijena za plaćanje onog što Charger Daytona nudi svojim kupcima i štovateljima, obzirom da se radi o 20-inčnim felgama (koje je moguće naručiti i za SRT8 verziju Chargera), Daytona Blue, Bright White, Billet Silver i Pitch Black, odnosno u prijevodu o svega četiri boje automobila koje nisu u standardnoj ponudi, par plavih šavova i pokoji detalj izrađen od brušenog aluminija unutar interijera, te LED-ekran osjetljiv na dodir i 552 Watta snage Beast audio-sustava čine se jako malim brojem dodataka kojima je cilj napraviti jednu ekskluzivnu priču oko ovog modela.
No koliko pretpostavljamo obzirom na sveameričku ljubav prema nečemu što nema susjed, vjerujemo kako će se Charger Daytona prodati u svih 2,500 primjeraka, koliko će ova limitirana serija iznositi, a što se zemalja Europe tiče isto tako čisto sumnjamo da će ijedan biti prodan, obzirom na poimanje luksuza i ekskluzivnosti diljem "starog kontinenta" koje se uvelike razlikuje od američkih ideologija po tom pitanju.
Naše mišljenje bolje da zadržimo za sebe, jer za početak počinje pridjevom "katastrofalno".
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
IZVOR SLIKA: CarBuzz.com, SuperCars.net i Google Images