Dodge – odlična reklama kao uvod u još bolje automobile?
U današnje vrijeme se svi proizvođači automobila nekako pozivaju na pojmove poput tradicije i dugovječnosti, te svoje modele često kite relativno nezasluženim epitetima kojima zapravo potencijalnim kupcima samo mažu oči. No u cijeloj toj priči oko nezaboravnih godina obilježenim sto i jednom posebnošću, rijetko koji proizvođač automobila zna sastaviti reklamu koja to i pokazuje.
Pa eto…neki ipak znaju kako se to radi…
Kada se prije nekoliko mjeseci pojavila priča oko redizajniranog Dodge Challengera, moram priznati da sam prema tome ostao poprilično ravnodušan, jer se tijekom „nove ere“ koja je Dodge trebala vinuti u neke nove retro-visine, realno nije odigralo baš ništa pretjerano bitno, te je Challenger od konkurencije jednostavno pregažen.
Naravno, Dodge Challenger među mnogima i dan-danas ima kultni status, te su štovatelji tog tradicionalnog naziva pohrlili u salone kupiti najnoviju generaciju legendarnog američkog automobila iz isto tako legendarne „Muscle-Car“ ere, no rijetki su u potpunosti bili zadovoljni, jer je dotični model svojim performansama djelovao nekako blijedo.
Realno gledano, američki automobili „sportske“ orijentacije u današnje vrijeme nisu baš pretjerano uvjerljivi kada ih se usporedi sa „snagatorima“ iz EU i Japana, a razloga za to ima nekoliko.
Prvi leži u činjenici da su današnji automobili podložni ogromnom broju pravila vezanih uz aktivnu i pasivnu sigurnost, normative u smislu ekologije i svoj sili ostalih pravila i regula koje svijet automobila sve rigoroznije postavlja. To nije bio slučaj u sedamdesetim godinama prošlog stoljeća, kada su nazivi Challenger, Charger, Mustang, Camaro i ostali za osnovnu ideologiju pri kupnji imali samo snagu grgljajućeg i glasnog V8-motora, pa već samim time stvari ne sjedaju na svoje mjesto.
Drugi razlog leži u činjenici da američki automobili u striktno tehnološkom smislu često ispadaju arhaični i zaostali u razvoju, jer se koriste nekim doista već pomalo zaboravljenim komponentama poput jedne bregaste osovine u sklopu OHV-sustava, te krutom stražnjom osovinom koja u usporedbi s današnjim finesama u smislu ovjesa ispada kao da je skinuta s neke kočije. Samim time jedan Dodge Challenger ne može parirati automobilu poput Nissana GT-R ili pak BMW-a M3 (odnosno M4), no za Amere u tome nije ni poanta.
Dodge kao i svaki drugi proizvođač automobila u Americi na konkurenciju gleda pomalo jednodimenzionalno, no ako ćemo realno, i u tom slučaju Challenger ispada bljedunjav i neuvjerljiv, jer su Ford i Chevrolet u smislu svojih novih izvedenica „Muscle-Car“ automobila otišli nekoliko koraka dalje u odnosu na Dodgeove modele Challenger i Charger.
No Dodge se ne predaje baš tako lako i prije nekoliko dana je svijetu predstavljena redizajnirana verzija Challengera koja za svrhu ima ne samo oživjeti najslavnije dane ove tvrtke, već i obilježiti stotinu godina postojanja za Dodge.
Novi Dodge Challenger predstavljen je prije nekoliko tjedana na salonu automobila u New Yorku i uz sebe veže nekolicinu legendarnih sufiksa poput „Shaker“ i „HEMI“. No što to konkretno znači?
Pa za početak spomenuti sufiksi znače određene varijacije na temu Challengera, i to u smislu opreme, performansi i orijentaciji svake posebno.
U ponudi će se naći ukupno osam varijacija na temu Challengera: SXT, SXT Plus, R/T, R/T Plus, R/T Shaker, R/T Plus Shaker, 6.4 Scat Pack, te 392 HEMI Scat Pack Shaker, što u prijevodu znači za svakoga ponešto, odnosno velik broj varijacija na temu ovog modela ovisno o željama (ili bolje rečeno fanatizmu i ludosti) kupaca.
Najslabiji bi Challenger trebao biti opremljen 305 konjskih snaga jakim Pentastar V6-motorom koji potpisuje Chrysler i koji bi trebao činiti onu „donju bazu“, dok bi najjača verzija trebala pod poklopcem motora imati 6.4-litreni HEMI V8 motor s ukupno 485 konjskih snaga.
Opreme bi također trebalo biti pregršt, te bi kupci novog Challengera doista mogli kombinirati sve i svašta, a u planu je na tržište ponuditi i sasvim novi upravljački sustav koji se diči podešavanjem ukupno tri stupnja odaziva volana, te tzv. „Super Track Pack“ sustavom ovjesa za koji u smislu funkcioniranja još uvijek nema nikakvih detalja.
Uglavnom, uz sve to i hrpu tehničkih novotarija kakvima se već neko vrijeme koriste Europljani i Japanci, Challenger bi trebao ispasti jedan poprilično poželjan automobil.
Hmmm…
Kako bi svijetu potvrdili da znaju što rade, ljudi iz Dodge-a nedavno su se poigrali sa svojih stotinu godina postojanja, te su na tržište uz pregršt informacija oko novih modela i redizajna starih odlučili izbaciti i jednu savršeno simpatičnu reklamu.
Kako vam ne bih kvario gušt gledanja, spomenut ću samo nekolicinu građana treće dobi, koji ukratko izriču neka svoja iskustva skupljena tijekom stotinjak godina vlastitog postojanja, te time u kontekstu tvrtke Dodge i njihove proslave ukupno stotinu godina postojanja pojašnjavaju svu filozofiju oko svog tog vremena, kao i vremena koje tek dolazi.
Uglavnom, pristup samoj reklami je doista odličan, a i moram priznati da je savršeno simpatično vidjeti kako su čak i u današnje vrijeme „upakirane komunikacije“ i sve sile dosadnih i sociološki-korektnih riječi i rečenica (čitaj: laži i izvrtanja istine) „naši stari“ sposobni nekolicinu savjeta upakirati u jednu jedinu riječ ili rečenicu.
Samim time očito ispada istinitim da se starije ipak treba slušati.
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: Dodge.com, SuperCars.net, MotorTrend.com i Google Images
VIDEO: YouTube.com