Automobili.hr
Automobili.hr
1klik logo
  • Home
  • Vijesti
  • Tuning
  • Retro
  • Najčitanije
  • Oglasnik
Piše Ivan IGloo Gluhak 17.07.2013

Chevrolet – Corvette sa 1,000 konja?

Da, moguće je. I ne samo da je moguće, već uskoro postaje stvarnost.


Iako se već godinama određeni broj tvrtki bori za prvo mjesto na tronu najbržeg automobila na svijetu, moram priznati da mi je sve to zajedno često malo "ćelavo". S jedne strane postoji Bugatti koji je sa svojim svjetskim čudom od automobila pokrenuo jednu kompletno novu eru u tehnologiji koja podrazumijeva četiri kotača i volan, no Veyron je zapravo često krivo shvaćen automobil koji je nekim drugim proizvođačima zapravo zazvučao kao izazov.
Tako se kroz godine pojavila sva sila raznoraznih automobila koji su manje ili više bili u stanju s trona najbržeg automobila na svijetu skinuti Bugatti Veyron, no upravo se u tom segmentu i događa najveći problem.


Naime, Veyron je tvornički automobil, ima tvorničku garanciju i moguće ga je kupiti u bilo kojem salonu automobila na svijetu koji se bavi prodajom takvih automobila. Proračunat je u najsitnije detalje i Bugatti (odnosno Volkswagen) apsolutno stoji iza tog automobila u svakom momentu i segmentu. Naravno, to nije nimalo čudno, s obzirom na to da Veyron košta nemilu količinu novaca, no kad se realno pogleda, u tom segmentu automobila zapravo vrijedi i puno više.
SSC, Hennessey i još nekolicina prozvođača automobila odlučila je priprijetiti i maknuti Bugatti s trona najbržeg, no ako se realno pogleda, niti Ultimate Aero, niti Tuatara (kao model koji tek treba vidjeti svjetlo dana) ni Venom GT zapravo nisu serijski automobili i ako ćemo biti realni, do takvih je automobila teško doći, baš da se i ima novaca za kupnju.
Drugo "razočaranje" svodi se na to da su konkurenti Veyronu zapravo poprilično sklepani, garancije nema, a tu i tamo se pokoji zapali i izgori i prije nego Vatrogasci stignu na mjesto buktinje nekoć zvane automobilom.
Dakle, iako je buhtlast i (meni osobno) poprilično ružan automobil, realnost govori kako Veyron zapravo nema pravu konkurenciju. No pazite sad… Nema ni Hennessey.


Hennessey Performance je tvrtka iz Texasa koja se prije svega proslavila u segmentu tuninga određenih modela i marki automobila. Još davne 1991. godine, kada je John Hennessey osnovao tvrtku, ista je predstavljala direktnu konkurenciju tvrtkama poput Callaway Cars Inc. i Saleen International te iako su potonje dvije zapravo puno starijeg datuma osnivanja, Hennessey se itekako potrudio da svoje uratke postavi kao ravnopravnima u svijetu modificiranja (prije svega) američkih automobila.
Tijekom godina, iz radionice smještene na zapadnoj strani Houstona u Texasu izašla je sva sila raznoraznih modela s hrpetinom konja viška ispod haube, no vjernost američkim automobilima ipak je bila na prvom mjestu, pa kako je Callaway postao poznat svojim apsolutno nenormalnim preradama Chevroletovih automobila, a Saleen se potrudio iz nekih Fordovih modela raditi čuda, tako se Hennessey Performance prije svega uhvatio automobila marke Dodge.


Danas su stvari nešto drugačije: Saleen praktički više i ne postoji, s obzirom na to da se Steve Saleen već odavno posvađao s vlastitim upravnim odborom koji mu je na kraju cijele priče uzeo tvrtku i izbacio ga na cestu, dok je Reeves Callaway zapravo već godinama u nekoj čudnovatoj stagnaciji i realno gledano više ne funkcionira ni u sjeni stare slave koju mu je donio "Sledgehammer" uobličen u Corvette C4. Dakle Hennessey više praktički i nema konkurenciju – tim više što je Venom GT na kraju ipak uspio postati brz automobil s tek neznatnom dozom homicidalnosti prema (budućim) vlasnicima. Uglavnom u maniri te danas već poslovične ludosti te tvrtke iz poprilično zbijenih redova iste stiže najava kojom bi novi proizvod ove renomirane tvrtke trebao biti uobličen u Chevrolet Corvette najnovije generacije.


Aktualna generacija Corvette Stingray (C7) zapravo je na tržište stigla kao slatko-kiseli umak za one koji takve kombinacije u biti ne vole. Razlozi tome su prije svega uobličeni u modele sada već minule generacije Corvette s oznakama Z06 i ZR-1, koji su iz Corvette općenito diljem svijeta konačno podarile prave i apsolutno upotrebljive automobile. Da, možda pomalo prejake, no hrpa auto-novinara i Corvette-entuzijasta kune se u to da su Z06 i ZR-1 u sklopu svoje posljednje generacije bili apsolutno fenomenalni automobili koji bez problema mogu konkurirati najboljem što im Europa i Japan mogu baciti pred noge.
S te strane gledano, aktualna generacija Corvette je čak i s opcionalnim Z51 paketom opreme poprilično slabašan automobil, s obzirom na to da 6,2-litarski V8 izvlači "samo" 455 konjskih snaga.
Iako je to sasvim dovoljno da Corvette Stingray itekako dobro funkcionira na stazi, svejedno se čini kako je u sklopu posljednje generacije Corvette zapravo razblažena verzija same sebe.


No, tu dolazi Hennessey sa svojim najavama koje prije svega podrazumijevaju opaku količinu prerada na motoru u sklopu kojih bi posredstvom TVS2300 kompresora snaga tvorničkog "osmaka" mogla rasti na 600 ili 700 konja, a ako potencijalni vlasnik uz automobil dopremi i povijest bolesti nekog lokalnog instituta za mentalno zdravlje, umjesto kompresora pod haubu dolazi HPE800 ili HPE1000 Twin-Turbo kit koji postojeći motor diže na 800, odnosno 1,000 konja.
Naravno, svaki sistem preinaka 6,2-litarskog LS–SmallBlock-motora ne podrazumijeva samo kompresor ili turbine veličine omanjeg stana poticajne stanogradnje, već i svu silu drugih mehaničkih preinaka, no kako specifikacije još ne postoje, o tome ćemo nekom drugom prilikom. Ono što je još bitno napomenuti jest činjenica da sam Hennessey neovisno o paketu koji bi se pod haubom eventualno pronašao, daje garanciju od tri godine ili 36,000 milja, što je već samo po sebi poprilično zanimljivo, s obzirom na to da garancija na neke sasvim tvorničke i slabašne automobile ne traje toliko dugo.

Ono što se za sad zna jest činjenica da se cijene ovih prerada zajedno s instalacijom dijelova tamo gdje treba kreću od nekih 10,000, pa sve do 60,000 Eura – naravno uz automobil koji treba dovesti u garažu u svom originalnom stanju.
Optički dijelovi i aerodinamički paket za Corvette također će se naći u ponudi, no specifikacije oko tih dijelova također još ne postoje pa ću entuzijazam za sad zadržati na minimumu iako sam siguran da će Corvette Stingray s Hennesseyevim paketom ludosti izvana i iznutra biti itekako poseban automobil za poželjeti.
No živi bili…


TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images

Podijeli s frendovima!

Ivan IGloo Gluhak
Dizajner, fotograf, tekstopisac i ovisnik o svijetu automobila od svoje treće godine života. Ponekad ljut, ponekad tvrdoglav, ali uvijek bez dlake na jeziku.
Pročitaj moje druge članke

*Svi tekstovi odražavaju osobne stavove autora i ne odražavaju nužno stav redakcije portala.

<

Najčitanije

ADRIATIC Osiguranje

Najnovije vijesti

Piše: Niko Poznat

Yugo se vraća: Retro hit iz 80-ih ponovno na cestama

Piše: Niko Poznat

Oakland True Blue Six slavi svoj 100. rođendan u Otočcu

Piše: Niko Poznat

VIDEO: Porsche 911 GT3 s ručnim mjenjačem ovladao Nürburgringom: 6:56.294 minute!

Piše: Niko Poznat

Hrvatski kupci trebali bi biti oprezniji s rabljenim automobilima uvezenim iz Slovenije, Poljske i Italije

Piše: Niko Poznat

Prelazak na ljetne gume: kada i zašto staviti ljetne gume

Piše: Niko Poznat

Što boja automobila govori o karakteru njegovog vlasnika?


  • Oglašavanje
  • Uvjeti korištenja
  • Kontakt
  • Cookie policy
Automobili.hr © 2025. 4KA Media Group d.o.o. Sva prava pridržana