Cadillac – Provokacija zvana novi CTS
U našem malom kutku plave planete, ovaj automobil i nije nešto pretjerano poznat. Dapače, koliko sam upoznat sa tematikom, niti jedan primjerak Cadillaca CTS ni u kojoj svojoj varijaciji na temu u RH nikad nije prodan. Dakle, s pravom se pitate zašto bi onda taj automobil trebao uopće biti bitan, a odgovor slijedi…
Dakle, Cadillac – tvrtka koja je do ne tako davnog vremena svoju klijentelu tražila prvenstveno prema osobama starije životne dobi, te onima sumnjivog imovinskog stanja, tj. porijekla imovine.
Voziti Cadillac u Americi oduvijek je bilo svojevrsno prikazivanje imovinske moći i izričaj stila za sve one koji su istovremeno htjeli imati elegantan automobil i biti izvan polja interesa porezne uprave. No je li to značilo da je Cadillac proizvodio poželjne automobile koje ostatak svijeta jednostavno nije shvatio, ili je ipak bila riječ o dosadnim automobilima uglatog dizajna i (pre)mekanog ovjesa? Hm…volio bih se odlučiti za odgovor broj jedan, no nažalost, odgovor broj dva je ipak puno ispravniji.
Naime, Cadillac je nedvojbeno utjecao na svijet automobila kakav danas poznajemo, i priznali to proizvođači automobila ili ne, mnogi su patenti i idejna rješenja stigla upravo iz mozgova zaposlenih unutar zidova te slavne marke, no s druge strane istovremeno su ti isti mozgovi očito bili zaluđeni svime onim što s automobilima direktno u pravilu i nema nikakve veze.
Tako se na masi Cadillacovih modela kroz godine nalazilo nekih utjecaja inspiriranih životinjskim svijetom, pa pomalo detalja sa riba i ptica, nekih davno minulih vremena i kultura i tako bliže i tako dalje, no posljednjih godina očito je nastupila generacija nekih novih klinaca – onih koji žele istovremeni komfor, performanse, status i gušt za volanom, pa upravo zato model CTS i vadim iz konteksta, obzirom da je sa tim modelom u Cadillacu započela jedna sasvim nova era.
Predstavljati Cadillac CTS ispočetka bilo bi poprilično dosadno, obzirom da se taj konkretan model u pravilu ne razlikuje puno od npr. Audija A4, Mercedesove C-Klase ili pak BMW-a serije 3, no vjerovali ili ne, upravo u tome i jest čar ovog automobila, jer dosadašnji pokušaji te tvrtke nisu se mogli ni sa čime "Made in EU" usporediti ni približno i ni u kojem smislu.
Cadillac je sa modelom CTS zapravo poprilično pomaknuo vlastite granice – i to nekoliko puta, obzirom na dvije dosadašnje generacije i popriličan broj karoserijskih izvedbi, stoga ni ne čudi kako je upravo taj automobil trenutno jedan od najprodavanijih automobila u SAD-u (ako izuzmemo Pick-Up kamionete).
No znate što? CTS apsolutno zaslužuje takav status, jer je riječ o jednom doista interesantnom i izuzetno dobro osmišljenom i razrađenom automobilu i stoga definitivno ne čudi kako se upravo ovih dana iščekuje treća generacija ovog modela, koja bi pod konačno svjetlo reflektora trebala stati krajem ovog tjedna na salonu automobila u New Yorku.
Iako detalja oko motorizacije u pravilu nema, iz ovih nekoliko foršpan-fotografija može se zaključiti kako je sportska elegancija i praćenje najnovijih tehnologija i dalje zvijezda vodilja ovog modela. Dapače, detaljima prikazanim na fotografijama, novi CTS izgleda iznimno dobro osmišljen i dizajnom moderan, no ako ću biti sitničav, zapravo se od aktualnog modela na zalasku i nije pretjerano pomakao, što je istovremeno i dobro i loše.
Također, nema detalja ni u smislu opreme, boja, trimova i sličnih stvarčica koje čine cijenu automobila, no vjerujem kako će sve stići u svoje vrijeme, a ako ćemo iskreno, sve to skupa i nije toliko bitno koliko je bitan datum kada bi se na svjetskom tržištu mogao pojaviti jedan od uvjerljivo najzanimljivijih brzih automobila za svaki dan – Cadillac CTS-V.
Bilo kako bilo, zainteresiran sam za daljnji razvoj situacije, a vjerujem i da se među Vama tu i tamo nađe poneki istomišljenik po pitanju ovog itekako zanimljivog modela.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: SuperCars.net, CarBuzz.com i Google Images