BMW – trinaest sekundi razlike
Kako je bilo i za očekivati, novi BMW M4 razvalio je na ´ringu posljednju „trojku“ s tim magičnim slovom.
U današnje vrijeme većina proizvođača automobila svoje jače i po nečem posebne modele (između ostalog) predstavlja kroz vrijeme postignuto na Nürburgringu, tj. na 22,8 kilometara dugačkoj dionici zvanoj Nordschleife. Na taj se način dobiva određena perspektiva aktualnog modela u odnosu na prethodne, te na konkurenciju unutar klase, no čini se da posljednjih godina svi s time pomalo pretjeruju, jer hvalisati se s time da nešto novije i tehnološki naprednije ispada brže i stabilnije od nečeg starijeg i tehnološki „nazadnijeg“ zapravo nema pretjeranog smisla.
Dapače, takvog što samo po sebi ispada logično i samim time banalno, a ne nešto posebno i neviđeno, kako se to od strane pojedinih proizvođača automobila i u masi slučajeva pokušava prezentirati. Zato mi nikako nije jasno oko čega je nastala tolika fama. No pustimo sad to…
Dakle tema ovog teksta je rekordno vrijeme prolaska gore spomenute staze s nadimkom „zeleni pakao“.
Automobil u glavnoj ulozi je BMW M4 plave boje, a sporedne uloge u cijeloj priči imaju komponente od kojih je dotični plavi BMW sastavljen, tj. 6-cilindrični Turbo-motor s 425 konjskih snaga, keramičke kočnice, mjenjački sklop s dvije spojke, te iznimno ljepljive Michelin Pilot Supersport gume.
Postignuto vrijeme na stazi je 7 minuta i 52 sekunde, odnosno u prijevodu oko trinaest sekundi brže od posljednje „trojke“ s „M“ oznakom, odnosno modela koji je na raspolaganju imao V8-motor bez umjetnog disanja, te 25 konjskih snaga manje od svog nasljednika s nazivom kopiranim iz drugog svjetskog rata.
U ovom času BMW M4 ne samo da je korak naprijed u odnosu na M3 E92, već je iskorak u smislu postignutog vremena na ´ringu napravljen i u odnosu na konkurenciju, jer npr. Audi s modelom RS5 za BMW-om M4 kasni za skoro sedam sekundi, dok Mercedes-Benz sa svojim modelom C63 AMG kasni punih 9 sekundi u odnosu na BMW.
No s druge strane BMW nije uspio razbiti vlastiti rekord u domeni „trojke“ (odnosno „četvorke“, kako se sad naziva Coupé-verzija), jer rekordno vrijeme u tom segmentu i dalje drži dvije generacije stariji M3 CSL, koji je Nordschleife uspio proći za 7 minuta i 50 sekundi.
Dakle tehnologija u usporedbi s manjkom kilograma i hard-core pristupom možda i nije uvijek bolje rješenje, zar ne?!
Naravno, iz BMW-a stižu navodi o superiornom automobilu u klasi, što BMW M4 u ovom času zasigurno jest, no koliko će dugo i hoće li uopće to ostati tako, vidjet ćemo uskoro, tj. kada Mercedes i Audi odluče nekim svojim modelima protutnjati stazom i BMW-u oduzeti titulu najbržeg u klasi.
Dakle čekaju nas neka zanimljiva vremena u smislu BMW-a u odnosu na konkurenciju, no tužna je vijest da u BMW-u ne planiraju neku ojačanu i olakšanu verziju „M-četvorke“, jer je prema mišljenju čelnih ljudi ovog bavarskog proizvođača automobila „M4 jednostavno dovoljno brz“.
Pitanje je samo koliko dugo će ta rečenica “držati vodu”…
TEKST: Ivan IGloo Gluhak
FOTOGRAFIJE: BMW.com, AutoBlog.com, BMWBlog.com i Google Images