BMW – Predstavljanje “Lifestyle Edition” Serije 1
U moru ekstra, super, ultra i sličnih naziva za limitirane edicije pojedinih modela automobila na tržištu, često se radi samo o par sitnica viška na popisu osnovne opreme kojima se pokušavaju privući kupci onih modela koji su već na zalasku. Pa je li i ova najavljena edicija "jedinice" išta drugačija od "nešto više za iste novce" postulata sve prisutnijeg u auto-industriji?
Kako je nova generacija BMW-ove serije 1 prisutna na tržištu već neko vrijeme u svojoj hatchback verziji, bavarski se proizvođač automobila očito pokušava riješiti Coupe i Cabriolet verzija sada već minule generacije "jedinice" nudeći limitiranu verziju dotičnih varijacija na temu najmanjeg BMW-a.
Ove posebne varijacije na temu BMW-a serije 1 u Coupe i Cabriolet karoserijskim izvedbama nazvane su "Lifestyle Edition" i osmišljene kao ultimativna forma luksuza upakiranog u "Baby BMW", te kao takve ulaze na popis opcija pri kupnji novog-starog automobila. No što se konkretno dobiva za (za sad nepoznatu) svotu novaca više?
Za početak su preinake osmišljene u smjeru eksterijera i to preko kompletno novog dezena 18-inčnih kotača koji se sastoje od poliranih krakova i matte-sivog ostatka, te tri posebne boje – Mineral White, Dark Silver i Medium Black.
Boje će u stvarnom svijetu najvjerojatnije savršeno pasati uz kotače i vjerujem kako će "jedinica" izgledati jako dobro, no obzirom da više nije navedena niti jedna opcija u smislu optičkih dodataka kojima bi se automobil razlikovao od ostatka onih koji su se do sada nalazili u ponudi, sve skupa ipak izgleda nekako malčice neinventivno, a sudeći po cijenama dodatne opreme koje BMW iz godine u godinu nudi za svoje modele, nekako čisto sumnjam da će si puno fanova "jedinice" priuštiti "Lifestyle Edition" varijaciju na temu.
Interijerom se ipak broj dodataka u sklopu popisa dodatne opreme za ovu ediciju "jedinice" nešto povećava, pa se osim dominantnih dodatno profiliranih sjedala presvučenih smeđom kožom i kontrastnim šavovima, tu nalazi i novi volan (također u maniri kao i sjedala), trim interijera sa tematikom toplog materijala, odnosno drveta i tepisi sa smeđim obrubom koji zaokružuju priču oko novih detalja interijera.
Cabriolet izvedba uza sve gore navedeno dobiva još i poseban krov – pogodili ste, smeđe boje i istim onim kontrastnim šavovima kakvi se protežu kroz interijer, što zapravo poprilično razbija monotoniju i eksterijer sa interijerom ujednačava na savršen način.
Sve u svemu i u smislu interijera bi se dalo ustvrditi kako ni ovdje lista dodataka nije pretjerano popunjena, no već na slikama izgleda opako dobro, pa je lakše zažmiriti na jedno oko i reći kako cijela priča ima smisla.
Koliko saznajem iz press-kita, po pitanju motora i ovjesa nije ponuđeno apsolutno ništa novo, pa opcije koje je bilo moguće odabrati iz dosadašnjeg kataloga vrijede i za ovu ediciju najmanjeg BMW-a, tako da se na taj dio priče i ne isplati trošiti riječi, kad je sve po tom pitanju ionako već viđeno i prožvakano nekoliko puta otkad se "jedinica" pojavila na tržištu u svojim Coupe i Cabriolet karoserijskim izvedbama.
Također, bitno je napomenuti kako ova edicija BMW-a serije 1 nije nešto što će se tek prešutno pojaviti u katalogu nakon Nove godine, već će se posebno prezentirati na sajmu automobila u Detroitu početkom 2013., uz premijere koje BMW misli prikazati na tom sajmu, odnosno seriju 6 Gran Coupe karoserijskoj izvedbi, facelift modela Z4, te dugo iščekivani koncept serije 4, tj. novu "trojku" u svojoj Coupe izvedbi.
U svakom slučaju, iako luksuza u priči oko "jedinice" itekako ima, svejedno se čini kako je sve skupa i dalje dio trenda umjesto nešto doista novo.
TEKST: Ivan "IGloo" Gluhak
FOTOGRAFIJE: BMW.com i CarBuzz.com